Mijn dochter slaapt al dagen (en nachten...) heel moeilijk. In de nacht slaapt ze tussen de 20 minuten en max 2 uur achter elkaar en het enige dat dan helpt is voeden (ik geef bv). Ik ben dus aardig gebroken.
Nu dacht ik, laat ik dat zijslapen eens uitproberen. En nu slaapt ze al sinds 19u heerlijk. Ik wil alleen zelf nu ook naar bed en kan dan niet meer meekijken op de monitor.
Ze heeft mijn zwangerschapskussen bij haar rug en buik. Die 2 kussens zitten aan elkaar met klittenband en een strook (zoals bij een zijligkussen voor baby's, die ik niet heb). De kussens liggen daarnaast ook klem tussen haar en de spijlen van haar ledikant.
Sinds ze zo ligt, heeft ze alleen af en toe haar armpje omhoog gedaan en weer terug. Normaal woelt ze heel veel, nu dus (nog?) niet.
Is dit zo veilig voor de nacht? Of zal ik de kussens toch maar weghalen?
Haar ledikant staat pal naast me.
Oja, ze kan nog niet rollen. Ze rolt alleen van haar rug naar zij. Als ze op haar buik ligt, kan ze niet zelf naar haar zij of rug. Als ze in de box een stoffen boekje of een knuffeltje op haar gezicht krijgt tijdens het spelen, kan ze het er ook nog niet zelf afhalen. Ze gaat dan ook niet mopperen, maar laat het voor wat het is en brabbelt gewoon verder.