5 Reacties
één maand geleden
Geen tips want mijn zoontje wilt ook niet makkelijk slapen, ook wiegen en als je hem op z’n rug leg dan word die vaak snel wakker, heb mazzel als die tot 3 ‘s nachts slaapt. Nu heb ik als tip gekregen om naar een osteopaat te gaan want misg heb die ergens last van. Plus enige tip die ik je kan geven is om lekker samen te slapen aangezien die wel weer gelijk in slaap valt als je hem oppakt. Waarschijnlijk heeft die je gewoon nodig want baby’s kunnen nog niet goed uit zichzelf slapen en moeten dat leren. Ik heb alles gelezen omtrent veilig slapen met je kindje en ik vind het stiekem ook heerlijk. Hij slaapt daardoor bijna de hele nacht door en hij ligt lekker tegen mij aan en daardoor slapen we allebei gewoon goed en hebben we geen slapeloze nachten. Je word altijd zo bang gemaakt over samen slapen dat het gevaarlijk is terwijl heel de wereld het doet en het t meest natuurlijke is wat er bestaat. Ik slaap zo goed maar word van alles wat die doet wakker. Veel sterkte ermee, eens word het beter!
één maand geleden
Reactie op Kimberley287
Geen tips want mijn zoontje wilt ook niet makkelijk slapen, ook wiegen en a ...
Dankjewel voor je reactie! Ik laat hem trouwens inderdaad in de ochtend als mijn man opstaat om te gaan werken, naast mij slapen. Dan slaapt hij ook heel ontspannen. Ik ben wel bang dat als ik dit de hele nacht doe hij hieraan gewend zal raken en het dan ook moeiliik is af te leren🥲
één maand geleden
Reactie op Lamya🦋
Dankjewel voor je reactie! Ik laat hem trouwens inderdaad in de ochtend als ...
Dat snap ik ook, stiekem ben ik daar soms ook bang voor, maar denk echt dat dat wel goed komt, meerdere vriendjnnen hebben t zelfde gedaan als mij en al hun kindjes slapen echt in hun eigen bedje, meerdere kindjes ging het vanzelf toen ze 7/8 maandjes waren ong en nu 1 was het 1,3 maandjes, en zij gaf borstvoeding tot die tijd. Toen ze begon met de fles kunst sliep ze ineens door en in eigen kamer. Dus denk echt komt wel goed je kan het ook trainen weer… alles voor m’n nachtrust nu haha
één maand geleden
niet echt tips want hier hetzelfde al dan nog erger 😂😂 maar wel een goed bedoelde herkenning van mijn oudste die ook dicht bij mij sliep voor heeeel lang. Ze leren het echt om in hun eigen bedje te gaan slapen!
Onze dochter sliep eerst bij ons in bed/cosleeper. Ik deed mijn dochter vanaf dat ze een maand of 6 was savonds naar bed in haar eigen bedje/kamer. Zodra ze kwam voor een voeding nam ik haar weer bij mij in bed (omdat we anders uren naast haar bedje stonden, en ja je wilt toch slapen 🤷♀️). De tijd dat ze in haar eigen bedje sliep werd steeds langer en zo rond 1 jaar sliep ze door en dus in haar eigen bed. Ik had de cosleeper later staan tot ze ongeveer 1,5 jaar was en dan kwam ze soms met een slechte nacht nog eens bij ons liggen.
Maar goed waar ik naar toe wil met mn verhaal is dat je denk ik niet al te bang hoeft te zijn voor gewenning, het gaat echt vanzelf beter en over ook al doen heel veel mensen je doen denken dat dat niet zo is.
Succes 🍀💚
één maand geleden
Ik herken je verhaal echt voor 100%. Een op een aan wat er hier gebeurt. Ik ben vooral heel blij te lezen dat ik het niet als enige meemaak.
Ik heb daarom jammer genoeg ook geen tips. Hier echt al van alles geprobeerd. Wel/geen speen, vast slaapritueel, hartslagknuffel, pick up-put down. Pfff weet dat het maar een fase is en kijk per slaapje wat wel werkt.
Heel veel succes!