14 Reacties
8 maanden geleden
Herkenbaar! Hoort echt bij deze fase, onze oudste had het ook. Ik probeer me er niet aan te ergeren. Als hij niet gepoept heeft laat ik hem zo veel mogelijk staan tijdens het verschonen en aankleden. Ik gebruik nu luierbroekjes ipv gewone luiers, dat vind ik makkelijker. Het enige dat hier regelmatig helpt is hem de fles met melk in handen geven, dan wil hij wel even stilliggen en drinken en kan ik gauw de vieze billen poetsen.
8 maanden geleden
Heliumballon!!!!!!!!!!! Geef je kind een heliumballon aan een touwtje in de hand
8 maanden geleden
Hier precies het zelfde.
Ik ben even overgegaan op luier broekjes. Omdat hij steeds gaat staan.
8 maanden geleden
Hier ook!! Het is echt aanpassen en superfrustrerend. Vraag me niet hoe, maar zelfs poepbroeken verschoon ik nu zelfs staand. Zodat ie vervolgens in blote kont weer wegkruipt van me. Afleiding helpt hier ook niet meer... gewone luiers kun je trouwens ook staand aan doen... kost even wat meer tijd en effort, maar het kan wel!
Hopelijk is het een fase
8 maanden geleden
Herkenbaar, ik vraag me soms af of er iets mis is dat hij niet wil liggen maar bij afleiding kan hij opeens weer lachen. Billendoekje in handen geven werkt hij vaak wel even maar inderdaad erg vervelend
7 maanden geleden
Heeeel herkenbaar. Als ie geen poep luier heeft laat ik m gewoon staan. Scheelt dat hij al best stevig staat, zeker als hij mij vasthoud. Ik merk ook dat hij me al een beetje begrijpt als ik tegen hem praat dus ik zeg hem wat hij moet doen (z’n voet optillen etc) en dan werkt hij wel redelijk mee. Overweeg ook over te stappen op luierbroekjes om staand verschonen makkelijker te maken.
7 maanden geleden
Heel herkenbaar.. tegenwoordig helpt een kledinghanger of tandenborstel met tandpasta redelijk. Maar zodra ze gaat liggen dan is het keihard huilen en boos zijn en naar mijn trui grijpen om opgepakt te worden. Ik had het idee dat ze misschien ineens bang is op de commode ofzo. Maar dat is niet, want op de grond / bank is het ook. Hoort er echt bij denk ik.
Op de opvang en bij m’n schoonouders enzo heeft ze het niet vogels mij, dus is ons echt aan het uitproberen!