Hoi hoi dames
Wie is er ook zzper ?
Ik vroeg me af, er is dus een uitkering van het uwv voor zelfstandige zwangeren maar dat is dan het minimumloon.
Nu las ik dat als je een vrijwillig ziektewet verzekering hebt dat je dan het dagloon krijgt waar je je voor verzekerd hebt ipv het minimumloon.
Maar de vraag is kan je die verzekering aanvragen als je al zwanger bent ? Ik heb de aanvraag net gedaan maar nergens kwam de vraag voorbij “ben je nu zwanger”
Want meestal kan dat niet met verzekeringen
Nee je kan hem niet aanvragen als je al zwanger ben. Meestal moet je al 1-3 jaar verzekerd zijn voor ze zwangerschap uitkeren. Als je aan de uren norm heb voldaan krijg je een kleine €500 per week
Bedoel je die ziektewet verzekering vN uwv ? Want daar stond niets over in ...
Oh Ik dacht idd een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die van het uwv durf ik niet te zeggen. Maar volgensmij rekenen die altijd met het minimum loon. ( geld ook zo bij ouderschapsverlof t is niet dat je 100€ per uur verdiend dat ze er dan 70 uitbetalen dat is ook voor iedereen het zelfde maximum uur tarief )
Je mag trouwens in tegenstelling tot als je in loondienst ben wel blijven werken tijdens de ZeZ uitkering. In theorie tot op de dag van de geboorte en de volgende dag terug beginnen is geoorloofd en krijg je wel de volledige 16 weken betaald. Bij mijn zoontje na 4 weken terug gaan werken (kon hem meenemen toen en hebben echt t aller makkelijkste kindje) dat was lekker verdienen, m’n gewone inkomsten, geen opvang kosten en m’n uitkering 😅
Oh joh meen je dat ?
Oh dat is goed.
Maar ik werk 90 procent als zzp en 10 procent in loondienst (4 uur contract)
Mag ik dan gewoon als zzp doorwerken?
Want loondienst krijg je natuurlijk zowieso verlof.
Je mag trouwens in tegenstelling tot als je in loondienst ben wel blijven w ...
Hoeveel euro was jou zez uitkering ik kwam vorig jaar niet aan de 1250 uur namelijk dit jaar weet ik niet. Vorig jaar was mijn eerste volledige jaar als zzp
€458 per week. Voor je loondienst zit je verplicht met je verlof maar als zzp mag je gewoon blijven factureren. Mocht je daarna kinderopvangtoeslag krijgen moet je niet vergeten om je zez uitkering bij je inkomsten op te tellen zodat je niet te veel toeslag krijg en achteraf moet terugbetalen
Ik volg!
Ik weet wel dat ik met een arbeidsongeschiktheidsverzekering minimaal 1 jaar moest hebben voordat ik zwanger werd. Ofja, anders krijg je het niet vergoed zegmaar. Maar bij elke verzekering kan deze periode geloof ik nog wel variëren
Ik volg even mee.
Ben ook zzper, gastouder..
Ik doe dit nu bijna een jaar maar gastouderbureau gaf aan, dat je gewoon recht hebt op een zez uitkering en dan kijken ze inderdaad of je aan de urennorm kan komen of je een minimale uitkering krijgt of meer.
Hier ook een zpp'er. Ik heb hier niet over nagedacht, wellicht een vraag die je neer kan leggen bij jouw boekhouder? Ik zelf was van plan om door te werken totdat ik niet meer zou kunnen, zodat ik een potje heb gespaard. Daarnaast werkt mijn partner nog.
Ik ben ook ZZP’er. Vorige zwangerschap ZeZ gehad en zelf flink gespaard. Vanaf dat ik weer aan het werk was mijn buffer voor de volgende zwangerschap alweer opgebouwd (omdat we nog een wens voor een tweede hadden). Dus die kan ik nu mooi gebruiken samen met de ZeZ.