26 Reacties

2 jaar geleden

Aaah wat naar, hoop dat het snel beter wordt! Als je keelamandelen ontstoken zijn dan trekt dat ook door tot in je oren qua gevoel, dus misschien is het geen aparte oorontsteking. Wat mij erg hielp toen ik het had was, omdat ik zo’n pijn had bij slikken, slikken terwijl ik m’n oren dicht drukte. Verder goed uitzieken, je mag paracetamol nemen, en koude dingen eten en drinken.

2 jaar geleden

Aaah wat naar, hoop dat het snel beter wordt! Als je keelamandelen ontstok ...
Dankjewel! Oh echt? Dat wist ik niet. Ik hoop echt dat het enkel een keelontsteking is. Oorpijn is echt hels! Ik neem inderdaad paracetamol en leef op waterijsjes 😭

2 jaar geleden

Ik had een longontsteking 2e keer ben nu 31w. Liep al 2 weken enorm te hoesten en werd erger was ook niks waard. Heb wel antibiotica gehad. Vreemd dat je dit niet hebt gekregen

2 jaar geleden

Hier sinusitis met vreselijke oorpijn, maar geen oorontsteking. Is echt pure uitstraling bij mij. Misschien toch nog even teruggaan naar HA binnen enkele dagen om te laten controleren, indien het niet vanzelf betert met paracetamol?

2 jaar geleden

Ik heb een maand geleden ook zoiets meegemaakt.. met daarbij flink hoesten.. en ineens ook oorpijn.. ik heb toen antibiotica gekregen.. het bleek een oorontsteking en keelontsteking te zijn.. de antibiotica kon ik veilig gebruiken.. maar voelde me daarna nog zo zwak en belabberd.. de antibiotica hielp overigens wel..

2 jaar geleden

Ik ben doktersassistente en de huisarts geeft geen antibiotica bij een oorontsteking. De oorontsteking gaat vaak vanzelf weg binnen 3 dagen. Ik zou je wel adviseren om pijnstilling in te nemen want het kan wel écht flink zeer doen. Daarnaast kan het ook uitstralen van je keel naar je oren. Zitten je holtes ook verstopt? Anders zou neusspray met xylometazoline nog weleens verlichting kunnen geven. Als je je maandag nog steeds beroerd voelt en nog steeds koorts, zou ik adviseren om weer terug naar je huisarts te gaan. 3 of meer dagen koorts is altijd reden voor een beoordeling! Heel veel beterschap 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Nikitadg1986

Ik had een longontsteking 2e keer ben nu 31w. Liep al 2 weken enorm te hoes ...
Pff wat heftig zeg, longontsteking en dan 2 keer zelfs.. verschrikkelijk! Hielp de ab meteen?

2 jaar geleden

Reactie op HeyMayBaby

Hier sinusitis met vreselijke oorpijn, maar geen oorontsteking. Is echt pur ...
Oh getsie! Hoe hebben ze dat bij jou beoordeeld? Bij mij heeft ze echt een halve seconde in mijn keel gekeken en verder niets.

2 jaar geleden

Reactie op Djoow

Ik heb een maand geleden ook zoiets meegemaakt.. met daarbij flink hoesten. ...
Jeetje wat vervelend! Sloeg de ab meteen aan? Ik ga maandag bellen als het niet beter wordt

2 jaar geleden

Reactie op Kooz1993

Ik ben doktersassistente en de huisarts geeft geen antibiotica bij een ooro ...
Dank voor je uitgebreide reactie :) ik hoop dat dat ook bij mij het geval is en dat ik gauw verlost ben van deze klachten zonder aan de anti biotica te moeten. Mijn holtes zitten he-le-maal potdicht en xylometazoline is inderdaad het enige wat helpt. Zelfs stomen etc. Helpt niet. Hopen dat het maandag beter gaat, anders ga ik zeker bellen

2 jaar geleden

Reactie op Lisalisa1

Pff wat heftig zeg, longontsteking en dan 2 keer zelfs.. verschrikkelijk! H ...
Antibiotica werkte dag 2 al goed. Heb na de antibiotica nu fluimicil om laatste slijm los te krijgen. Werkt wel alleen door hoesten mijn ribben gekneusd waardoor ik dus heel slecht slaap snachts

2 jaar geleden

Ik heb afgelopen week op vakantie in Spanje een middenoorontsteking opgelopen. Super pijnlijk en paracetamol werkte niet voldoende 😩 En nou mag ik van de arts niet vliegen tot het over is 😖 We zouden afgelopen woensdag terugvliegen, maar hij verwacht dat het pas volgende week woensdag weer verantwoord is 🥴 Dus als je echt heel erg oorpijn blijft houden zou ik het zeker even checken en een antibiotica kuur vragen :)!

2 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde nu en een tweejarige rondlopen, sterkte!!! Ik leef op 4x2 paracetamol per dag, kreeg ook geen antibiotica

2 jaar geleden

Reactie op HeyMayBaby

Hier sinusitis met vreselijke oorpijn, maar geen oorontsteking. Is echt pur ...
Hé, ik heb dit nu precies ook. Donderdag even in mijn oor laten kijken maar het trommelvlies was alleen ingetrokken en iets roder maar niet ontstoken. Heb jij nog iets gekregen van de huisarts?

2 jaar geleden

Ik sluit aan. Van buikgriep, naar verkoudheid, naar oorontsteking (om het zo te noemen, de arts heeft alleen vandaag, een paar dagen later, geconstateerd dat mijn trommelvlies naar binnen getrokken is) naar een gekneusde rib van al het hoesten. Alles doet me even zeer en ik duim zo dat die rib weer oké is als ik moet bevallen (31+3 vandaag). Houd je taai!! Betere tijden komen eraan voor ons allemaal 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Nora279

Hé, ik heb dit nu precies ook. Donderdag even in mijn oor laten kijken maar ...
Ik heb antibiotica gekregen uiteindelijk :)

2 jaar geleden

Reactie op SaarrD

Ik heb afgelopen week op vakantie in Spanje een middenoorontsteking opgelop ...
Oh nee! Op vakantie ook nog, getsie. Ik ga morgen de HA bellen, want hier wordt het ook alleen maar erger in plaats van beter :( veel beterschap, ik weet hoe veel pijn het doet 😭

2 jaar geleden

Reactie op m58

Ik heb precies hetzelfde nu en een tweejarige rondlopen, sterkte!!! Ik leef ...
Vreselijk! Ik dacht dat 3x2 paracetamol de maximale toegestane hoeveelheid was. Neem jij 4000 mg op een dag?

2 jaar geleden

Reactie op Lisalisa1

Vreselijk! Ik dacht dat 3x2 paracetamol de maximale toegestane hoeveelheid ...
Ja ze zeiden dat dat mocht, dus neem er iedere 6 uur 2!

2 jaar geleden

Reactie op HeyMayBaby

Ik heb antibiotica gekregen uiteindelijk :)
Wat fijn! Hoop dat het inmiddels een beetje beter gaat met je. Ik moet van mijn huisarts 'accepteren dat ik ziek ben' en goed uitzieken...