34 Reacties

2 jaar geleden

Hoe goed je ook kan skieen, als je omver wordt geskied dan val je ook. Buiten dat je hard op je buik kunt vallen kun je jezelf serieus blesseren.. aan de andere kant zijn dit risico's die je bij alle actieve sporten eigenlijk hebt. Ik vind het ook een moeilijke hoor! Zou lekker een boekje meenemen en in Ischgl kun je zeker weten ook ergens in een hotel of spa zwemmen.. dat is misschien ook lekker? In Ischgl vind ik het ook heel erg leuk om lekker mensen te kijken op het terras hahah en met de lift stukje omhoog, wandelen en daarna met de rest in het restaurant afspreken :D

2 jaar geleden

Hey! Ik ben zelf met kerst op wintersport geweest, toen was ik nog maar 4/5 weken zwanger dus ik ben wel gewoon de berg op gegaan ⛷️ wel gewoon rustig aan geskied en af en toe een rust dagje, was wel kapot aan het einde van de dag dus geen apres ski, alhoewel dat sowieso al heel anders is met een spa rood ipv drankje. Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, maar wel voorzichtig. Zijn genoeg mensen op de piste die eigenlijk nog wel een lesje kunnen gebruiken 😉 Veel plezier!

2 jaar geleden

Wat leuk! Ik zou het zelf tot 18 weken nog wel aangedurfd hebben, en misschien daar boven ook wel als ik alleen op m'n eigen skills hoefde te vertrouwen haha. Maar helaas heb je met een heleboel andere skiërs en snowboarders te maken en zit een ongeluk in een klein hoekje... Dus ik zou dat risico niet nemen als je dan op je buik valt of geraakt wordt. Maar genoeg andere dingen te doen toch! Lekker wandelen, er zijn altijd hele mooie routes van hut naar hut. 'S middags mee lunchen, eind van de middag op het terras, dagje wellness. Wij gaan dit jaar naar Lapland omdat ik niet kan skiën dit jaar, zin om gewoon al een week in de sneeuw te zijn. Check ook even of al je kleding nog past, bij mij is dat niet zo haha!

2 jaar geleden

Hi! Ja hier stiekem met 18 weken wel een paar hele makke blauwe pistes gepakt. Maar ook ik was na 3 afdalingen bekaf. En vond het ook toch best wel spannend, je kan zelf heel rustig gaan skiën, maar weet nooit wat anderen doen. Dat ik ging was het ook heel rustig op de piste, plus mijn buikje stak amper nog uit 😅.

2 jaar geleden

Wij zijn met 20 weken naar Oostenrijk geweest. Niet geskied. Alsnog met de ambu naar het ziekenhuis.. met extreme hoofdpijn en buikkrampen. De gynaecoloog daar raadde aan om niet naar grote hoogten te gaan ivm hoogteziekte bij zwangeren door de ijlere lucht. Thuis bleek ik er ook voorhoofdsholte ontsteking bij had.. vandaar de extreme hoofdpijn waarschijnlijk ..

2 jaar geleden

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik met 18 weken nog geskied. Nu ben ik 23 weken zwanger op wintersport en doe ik het niet. Mijn buik is al echt groot en ik heb de kleine ook mee dus m’n handen vol eraan. Vooral doen wat voor jou goed voelt.

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk de berg niet op gaan.. Alleen al omdat anderen je omver kunnen skiën. Vraag me ook af hoe veel apparatuur ze hebben in zo’n bergdorpje mocht er wat zijn: kunnen ze je dan wel gerust stellen met een echo?

2 jaar geleden

Wij gaan 17 februari nog een weekje op wintersport met onze drie kinderen. De oudste van 8 gaat lekker met papa skiën. Papa is skileraar geweest en heeft aan wedstrijd skiën gedaan. Ze heeft skiën met vier jaar geleerd en gaaf dit jaar zwart proberen. Ik ga met de jongens wandelen. Was overigens bij beide jongens ook op wintersport geweest maar minder ver toen. Was toen 16 weken (alle pistes nog meegedaan geen zwart want doe ik nooit) en bij de ander was ik 20 weken en mijn lievelings piste (rood) durfde ik niet meer vanaf toen. Blauw nog wel gedaan. Dit jaar wil ons zoontje van 3 met mij van de kinder piste. Ik ga kijken hoe het voelt. Maar mijn lijf en hoofd geven vaak goed ama of ik iets wel of niet moet doen. Ik ben dan 27 weken en neig naar lekker wandelen met de jongens en ze hebben van die rond draaiende banden waar ze in kunnen zitten. Ga in ieder geval genieten van de lekkere sneeuw en gezonde lucht daar. Sorry voor mn lange antwoord.

2 jaar geleden

Net terug van een week toerskiën met 22 weken. Veel geklommen (dus relatief minder afdalen). Echt rustig, op lage snelheid en niet steil afgedaald. Paar keer gevallen maar was veel verse poedersneeuw dus zachte landing. We sliepen rond de 1600 meter en gedurende de dag beklimmingen tot ongeveer 2200 meter. Niet extreem hoog verbleven dus. Heel fijne week gehad. Conditioneel en m.b.t. spierkracht prima te doen. Halverwege de dag wel zwangerschapsband omgedaan om mijn rug wat te ondersteunen. Ik denk dat pisteskiën ook prima gaat, als je echt goed kunt skiën, want dat vraagt conditioneel nog wat minder. Zeker als je simpelere pistes pakt en niet te hoge snelheden opzoekt. Maar op de piste heb je inderdaad wel altijd gevaar van andere skiers.. Mocht je niet meer willen skiën, dan zou ik (met gids) paar sneeuwschoentochten maken. Is eigenlijk overal wel te regelen via de skischool of hotel en je gaat vaak prachtig de natuur in.

2 jaar geleden

Ik ben nu 24 weken en as we speak in de Franse Alpen. Ik ga niet skiën dit jaar, wel lekker wandelen in de sneeuw :).

2 jaar geleden

Net terug van een week toerskiën met 22 weken. Veel geklommen (dus relatief ...
Super bedankt! Ik heb besloten op een mooie dag op een rustig stuk als de piste net geveegd is te proberen. En zien hoe het gaat, ik ga er van uit dat dit mijn enige ski momentje is van de week. Ik ga ergens nog even snowboots halen. Dankjewel voor je antwoord

2 jaar geleden

Wij gaan de eerste week van februari met de familie op wintersport. Ik ben dan 28 weken zwanger dus ga absoluut niet meer skiën. Ski zelf al zo'n beetje m'n hele leven maar de kans dat je om ver geskied wordt is altijd aanwezig. Het was wel een uitdaging om passende kleding te vinden want ook al is het zonnig, met een spijkerbroek op het terras is vaak toch wel te koud😅. Mijn zoontje gaat voor het eerst lekker glijden op z'n oefenskietjes en die piste zit vlakbij ons appartement, dus ideaal. Ik hoop vooral op zon!

2 jaar geleden

Ik ben net terug van een weekje Zwitserland en daar in het ziekenhuis beland met bloeding waarschijnlijk vanwege hoogte en laagliggende placenta… ik wist zelf echt niet dat naar hoogte gaan slecht was en ben mega geschrokken! Dus ff voor degenen die het ook niet wisten, kijk uit met te hoog de berg op 😲

2 jaar geleden

Reactie op moppie040

Ik ben net terug van een weekje Zwitserland en daar in het ziekenhuis belan ...
Mag ik vragen wat voor winterjas je aan had? Ik heb wel een zwangerschaps skibroek maar kan totaal geen dikke wintersport jas vinden voor zwangeren.

2 jaar geleden

Reactie op MK91

Wij gaan de eerste week van februari met de familie op wintersport. Ik ben ...
Wat ga jij dragen als winterjas? Ik kan totaal niet slagen voor een geschikte wintersport jas als zwangere. Heb wel al een positie skibroek.

2 jaar geleden

Reactie op ikke29

Wat ga jij dragen als winterjas? Ik kan totaal niet slagen voor een geschik ...
Ik heb gewoon een grotere jas gepakt die ik wel dicht krijg. In het slechtste geval draag ik gewoon mijn positie winterjas. Niet heel ideaal aangezien deze niet waterafstotend is.

2 jaar geleden

Ik heb een anorak van Aimn gekocht. Oversized model, ongevoerd, wel wat dikkere stof. Was helemaal sneeuw- en winddicht en ik kan er aankomende maanden nog in groeien. Ook fijn voor de regen in Nederland. Daaronder een donsjasje van Decathlon en natuurlijk vest/thermo/sportshirt.

2 jaar geleden

Reactie op moppie040

Ik ben net terug van een weekje Zwitserland en daar in het ziekenhuis belan ...
Jeetje wat schrikken! Op wat voor hoogte zat je? Ons middenstation met groot terras ligt op 1500m ongeveer, hoop dat dit nog niet te hoog is.😅

2 jaar geleden

Reactie op MK91

Jeetje wat schrikken! Op wat voor hoogte zat je? Ons middenstation met groo ...
Wij sliepen op 1650, maar ben de berg op geweest tot 3250 ongeveer om te wandelen😩 in het ziekenhuis zeiden ze om onder de 1000 te blijven met laagliggende placenta, geloof ivm druk verandering

2 jaar geleden

Reactie op moppie040

Wij sliepen op 1650, maar ben de berg op geweest tot 3250 ongeveer om te wa ...
Pohh wel erg heftig hoor! Ik zal mijn gynaecoloog even vragen hoe het zit met mijn placenta. Weet alleen dat ie aan de achterkant zit.🤷🏼‍♀️ Hopelijk ben je weer helemaal hersteld! 🍀