373 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op VeraVera2023
Hé dames! Ik ben vandaag 28 weken zwanger en heb de afgelopen week een paar ...
Dat wat jij hebt gehad herken ik niet maar ik had vorige week vrijdag wel weeën 😅 ik herkende ze gelijk. Heeft de hele avond aangehouden en was volledig in paniek maar gelukkig stopte het weer. Nu 32 weken dus ze mag nog wel even blijven zitten
8 maanden geleden
Nog meer die nog weinig hebben gedaan voor de baby? Het komt er hier maar n ...
Ik heb alleen alle kleertjes en dekentjes etc gewassen. Verder weet ik niet zo goed wat ik zou moeten doen haha
8 maanden geleden
Nee harde buiken waren het niet. Want dat voel ik dan in de gehele buik. Dit was vooral in het gebied waar je normaal dan krampen hebt als je ongesteld bent geworden. En meende dat bandenpijn meer aan de zijkant was, maar misschien vergis ik mij. Komende vrijdag heb ik controle, zal even horen bij de VK. Heb het namelijk alleen in de avonden, in de rust.
Ik heb eigenlijk ook nog maar weinig gedaan qua voorbereiding. Wij zijn druk met de zolder verbouwen tot slaapkamer. Dan schuift iedereen een kamertje op.
Merk dat er snel andere dingen tussen komen:
Ziek, verjaardagen, werk, zwemles, gaan zo maar door. Moet nog 5,5 week werken. Denk dat dan het nestelen wel echt doorbreekt
8 maanden geleden
Ik heb ook nog niks gedaan. Nog geen kleertjes gewassen of niks.
Enige wat ik gedaan heb is een geboorteakte kopen en een proefdruk voor een geboortekaartje bestellen. Verder gaat de dagelijkse gang van zaken al snel door (zwemles, babyzwemmen, met de kids spelen, werken, huishouden).
Ik ga met 34 weken met verlof. Hopelijk komt de nesteldrang dan een beetje opzetten. 🤞
8 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Ik heb ook nog niks gedaan. Nog geen kleertjes gewassen of niks.
Enige wat ...
Geboorte pakje kopen.
8 maanden geleden
Reactie op CarolineLynnLouise
Dat wat jij hebt gehad herken ik niet maar ik had vorige week vrijdag wel w ...
Wat onwijs schrikken zeg!
Weten ze waardoor het veroorzaakt kan zijn?
8 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Wat onwijs schrikken zeg!
Weten ze waardoor het veroorzaakt kan zijn?
Nee, helaas niet. Het kunnen wel gewoon Oefenweeen zijn geweest.. maarja wie zal het zeggen. We gaan gewoon vrolijk verder en hopen dat ze blijft zitten tot 37 weken 🤪
8 maanden geleden
Nee haha! Wij hebben nog een nieuwbouwhuis wat deze maand ergens wordt opgeleverd en daar komt pas een kamertje voor de baby in. Dus nu alleen maar spullen in dozen😅. Maar we hebben wel alles op zich.
Geen idee alleen waar ik alles ga laten als de baby komt voor de verhuizing.
8 maanden geleden
Wel wat kleren gekocht en een co sleeper. De rest staat op een laag pitje.
Merk dat ik erg gespannen ben en nerveus over de bevalling en de tijd erna. Helpt ook niet mee dat mijn man het ook allemaal zwaar vind en ertegen op ziet.
Veel last van schuldgevoelens vind het mentaal erg lastig op het moment. Krijg al ondersteuning op de pop poli maar we moeten het straks samen gaan doen en dat lijkt op het moment erg lastig.
8 maanden geleden
Reactie op VeraVera2023
Hé dames! Ik ben vandaag 28 weken zwanger en heb de afgelopen week een paar ...
Even update van mijn vorige bericht. Vandaag de controle gehad en het was dus waarschijnlijk wel de indaling. Baby ligt meer naar beneden en voor nu met hoofd naar beneden 🤞 Dus indaling blijkt dus wel te kunnen bij een 3e kindje.
7 maanden geleden
Hoe gaat het met iedereen nu?
Ik merk dat, nu ik 33 weken ver ben, het wel wat pittiger begint te worden met nog 2 kids thuis. Sneller buiten adem, wat meer last van mijn buik en rug.
Herkenbaar?
7 maanden geleden
Reactie op Claire37
Heel herkenbaar! Veel pittiger dan de andere zwangerschappen. Al een maand ...
Ja, ik ben ook heel blij dat ik al had aangegeven dat ik met 34 weken met verlof wilde gaan.
Ik zou er niet aan moeten denken om nu nog 3 weken te moeten blijven werken.
Hier nog een weekje. Het aftellen is begonnen!
7 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Ik merk dat, nu ik 33 weken ver ben, het wel ...
Ik vind het fysiek echt veel en veel zwaarder heb deze zwangerschap echt pijn Ipv ‘ongemak’ heel snel buiten adem ook. Na werk niet meer in staat te lopen of zelfstandig op te staan. Dat heb ik in eerdere zwangerschappen nooit gehad.
7 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Ik merk dat, nu ik 33 weken ver ben, het wel ...
Hier hetzelfde, zoveel zwaarder dan bij de eerste 2. Zit dan ook wel leeftijd tussen, oudste wordt in mei 11 en de jongste in augustus 9..maar nu zoveel jaren later zwanger van nummer 3 die merk ik enorm. Harde buiken al heel vroeg, enorme buik voor mijn doen nu..allerlei kwaaltjes waar ik bij de vorige 2 geen last van had.. nu 32+5 dagen zwanger en al 8 week in de ziektewet..
7 maanden geleden
Ik vind het ook erg zwaar. 34+4 nu. Inmiddels al 20 weken bekkenpijn en nu echt bedrust, iedere beweging doet pijn. Ik leef op paracetamol 🙃 mentaal begint het daardoor nu ook zwaarder te worden. Maar we proberen echt een beetje positief te blijven anders gaan het nog een lange 6 weken worden. Gelukkig heb ik een man die inmiddels echt alles doet en vrij heeft op de dagen dat we geen opvang hebben voor onze dochters. Ik hoop zo dat die kleine zich eerder gaat melden 🤭 liever samen met ons 3e wondertje in bed dan alleen
7 maanden geleden
Ik vind deze 3e zwangerschap ook veel zwaarder dan de 2 ervoor. Ben heel januari ziek geweest (griep en longontsteking) en in het begin was ik ontzettend misselijk. Nu ben ik 31 weken en vind het best pittig. Heb een ijzertekort en heb sinds vrijdag dat ik mij niet lekker voel in mijn lichaam. Als ik loop heb ik het gevoel dronken te zijn. Vorig weekend last van sterretjes en duizelig. Nu dus vooral draaierig
7 maanden geleden
Reactie op VeraVera2023
Ik vind deze 3e zwangerschap ook veel zwaarder dan de 2 ervoor. Ben heel ja ...
Hier ook 3de zwaarder dan de andere 2. Sinds vanmorgen veel druk in m’n buik en van dat soort rug weeen die door de rug schieten als de Kleine meid beweegt. Morgen 35 weken. Maar ik zou wel even overleggen met de vk of gynaecoloog met je duizeligheid ect..