373 Reacties
7 maanden geleden
Ja zo herkenbaar! 2 super fijne en easy zwangerschappen gehad en nu word ik constant teruggefloten door mijn lichaam met klachten (forse krampen) door overbelasting.
Bij de eerste tot 36 weken fulltime gewerkt op kantoor met reisafstand etc. Bij de tweede fietser ik met 39 werken rustig overal naartoe met peuter.
Nu fietste ik vorige week met 33 weken met 2 kids op mijn elektrische fiets> nou daar moet ik uren van bijkomen en soms de volgende dag nog.
Dat valt me stiekem toch erg tegen .
7 maanden geleden
Dat is dan mentaal ook wel even schakelen dat je zo’n 3e zwangerschap dan lichamelijk zo anders ervaart als de vorige 2. Ik hoop dan stiekem maar dat de tijd na de bevalling dan beter en relaxter gaat omdat je er nu met meer ervaring ingaat.
Contact met de verloskundige. Advies gekregen om rust te pakken, om de 2 uur iets zouts te eten en wat te drinken. Vanmiddag even slapen. En als ik morgen nog steeds last heb langskomen voor bloeddrukcontrole. En misschien krijg ik dan andere ijzertabletten voorgeschreven.
7 maanden geleden
Ik herken jullie verhalen ook, derde zwangerschap is hier zeker de zwaarste tot nu toe. Ik mag oxycodon gebruiken als ik te veel pijn heb, maar heb dat tot nu toe nog niet gedaan. Probeer toch zo veel mogelijk te rusten en netwerk in te schakelen, maar dat is lastig met twee kinderen van 3 en 2. Ik krijg vooral ook veel pijn van autorijden maar moet onze oudste meerdere keren per week naar een speciaal programma brengen vanwege haar taalontwikkelingsstoornis. 1,5 uur rijden per keer en dat gaat eigenlijk echt niet meer. Gelukkig kan mijn moeder af en toe voor me rijden en kan mijn man binnenkort vrije uren inzetten om dat over te nemen. Ik heb ook een gesprek met de gynaecoloog gepland om een inleiding te bespreken als de klachten te heftig worden
7 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Hoe gaat het met iedereen nu?
Ik merk dat, nu ik 33 weken ver ben, het wel ...
Idd vind de 3e zwangerschap ook veel zwaarder. mja heb dan ook het hele pretpakket, zwangerschapssuiker, cholestase, en heel veel last van mijn bekken. Het is allemaal heel erg veel en wil nog zoveel doen maar helaas is dit nu niet meer mogelijk. Volgende week gesprek of dat ik toch niet een weekje ingeleid kan worden.(37 weken)
7 maanden geleden
Reactie op Lisa12
Idd vind de 3e zwangerschap ook veel zwaarder. mja heb dan ook het hele pre ...
Ow dat snap ik je volkomen in. Dit zou je idd niet meer volhouden tot 40 weken. Ik heb 2 april gesprek met de gynaecoloog ik loop de hele dagen met harde buiken ben er wel klaar mee
7 maanden geleden
Reactie op Lisa12
Idd vind de 3e zwangerschap ook veel zwaarder. mja heb dan ook het hele pre ...
Oh, wat vervelend allemaal zeg! Veel sterkte toegewenst de komende tijd ❤️🩹.
Ik heb bij de tweede zwangerschapscholestase gehad. Wat een verschrikking. Ik sliep vanaf week 32 nauwelijks meer. Uiteindelijk kreeg ik ursochol en dat hielp iets. Dat leidde er toen wel toe dat ik met 37 weken werd ingeleid.
Tot nu toe heb ik geen cholestase, dus ik hoop dat het mij deze keer bespaard blijft en dat ik eens jiet medisch kan bevallen 🍀.
7 maanden geleden
Gisteren had ik weer een controle bij de verloskundige. Doordat ik weer ziek was geweest en ik de duizeligheid klachten had, besloten om een vingerprik te doen. Hier bleek mijn ijzer dus toch nog meer gedaald te zijn (ondanks dat ik al bepaalde ijzertabletten slik op verzoek + vorige week weer een b12 injectie gehad)
Nu moet ik morgen weer bloedprikken voor een uitgebreid onderzoek.
Merk echt dat ik deze zwangerschap aan het aftellen ben. Bijna verlof en hopend dat de baby besluit wat eerder te komen. En dat ik ook deze keer thuis mag bevallen.
Heb er alleen niet een goed gevoel bij, merk dat ik een beetje down, moe en verdrietig begin te worden. Ondanks dat ik super dankbaar ben dat we toch nog een 3e kindje krijgen.
7 maanden geleden
Reactie op VeraVera2023
Gisteren had ik weer een controle bij de verloskundige. Doordat ik weer zie ...
Hopelijk kunnen ze nog iets doen tegen je ijzer..
Dat gevoel van down, moe en verdrietig herken ik heel goed..
7 maanden geleden
Ha meiden, Ik had laatst een gesprek met de verloskundige over de bevallingen van 3e kindjes en toen zei ze: bij de 1e weten we dat het altijd wat langer duurt en dat het hard werken is, de tweede komt gemiddeld altijd 2 x zo snel als de eerste en de derde is vreselijk onvoorspelbaar 😅.
Zij zien vaak dat die bevallingen ineens volledig anders zijn en soms juist vaak heel lang duren. Ook hebben ze vaker een lange aanloop met veel voorweeën . Zij gaf aan omdat de vrouwen het goed herkennen en er soms onrust is net andere kindjes etc er vaak een groot stagnatie moment in zit.
Ik vind dit enigzins jammer haha🤣 Hoe denken jullie hierover? Hebben jullie dit ook met de verloskundige besproken? Alsnog hebben wij wel een 'plan' ivm snel scenario aangezien mijn ontsluiting 2x erg vlot was.
7 maanden geleden
Reactie op Vls
Ha meiden, Ik had laatst een gesprek met de verloskundige over de bevalling ...
Ik zat er laatst ook over na te denken. Ergens heb ik wel de verwachting dat de 3e nog weer sneller gaat ofzo en daar een plan op bedacht. Maar denk ook dat dat misschien helemaal niet zo hoeft te zijn inderdaad en dat die verwachting misschien ook tegen kan werken. Was dus ook van plan nog eens met de vk te praten.
7 maanden geleden
Hier ook 2x een vlotte bevalling gehad. Eerste met veel bloedverlies met rugweeën en bij de 2e amper iets en buikweeën. Besef mij ook dat dit niet iets hoeft te zeggen over hoe dan een 3e bevalling gaat verlopen. Elke bevalling is weer anders.
Over wat je zegt dat kindjes die al rondlopen zorgen voor stagnatie denk ik wel dat dat klopt.
Dit was bij mijn 2e bevalling namelijk wel het geval. Het rommelde de hele dag al wat, maar zette niet door. Pas toen we onze oudste op bed deden en ik letterlijk de deur dicht deed van de slaapkamer… kwamen de weeën terug. En toen was het ook niet meer te stoppen. Dus verwacht nu eigenlijk ook dat de bevalling pas zal starten zodra mijn lichaam merkt dat er rust is
7 maanden geleden
Reactie op VeraVera2023
Hier ook 2x een vlotte bevalling gehad. Eerste met veel bloedverlies met ru ...
Bij mij was het totaal niet zo dat de aanwezigheid van onze oudste de bevalling van de tweede liet stagneren. Ging juist heel vlot, en zij was gewoon aanwezig tot we naar het ziekenhuis vertrokken voor de laatste fase.. Ik ben ook van plan mijn kinderen gewoon thuis te laten blijven en thuis te bevallen (tenzij ik eerder ingeleid mag worden ivm pijnklachten).
Het ligt denk ik ook wel aan hoe je zelf bent als persoon. Ik vind afleiding fijn tijdens mijn bevallingen. Bij de eerste heb ik de bovenverdieping schoongemaakt en de promotie van een vriendin via videoverbinding gekeken. Bij de tweede was ik dus nog met de oudste aan het spelen en later voor de ontspanning in bad gaan liggen. Ik hoop nu dus weer zo lang mogelijk een 'normale' dag te hebben, tot de weeën heftiger worden en dan ga ik in bad zitten voor het laatste stukje. Mocht het wel stagneren, dan kan ik altijd de oppas nog vragen de kinderen toch mee te nemen
7 maanden geleden
Vandaag controle gehad bij verloskunde. Bij het voelen vd baarmoeder vertelde ze dat die al hoger zat dan normaal was op dit termijn (34wkn). Kan het eraan liggen dat dit de 3de zwangerschap is en de andere 2 kindjes 4040gram en 3815 waren?
Ik verwacht nu natuurlijk ook niet dat dit een kindje wordt van 2500 gram ofzo. Maar eerder qua gewicht haar broer en zus achterna gaat.
Bij de volgende controle krijg ik een liggings en groei echo.
7 maanden geleden
Reactie op V1991
Bij mij was het totaal niet zo dat de aanwezigheid van onze oudste de beval ...
Oh wat grappig om te lezen dat het bij jou juist andersom was. Denk idd dat het per persoon afhankelijk is. Ik ben juist iemand van dat ik juist in een bubbel moet… de rust om mij heen moet hebben. Toch weer ontzettend bijzonder hoe het allemaal werkt.
7 maanden geleden
Interessant om allemaal te lezen hoe het bij iedereen werkt!
Ik ben helaas 2x medisch geworden en ik ben dus ook 2x ingeleid in het ziekenhuis.
Nu ziet ht er naar uit dat ik deze keer niet medisch word, dus de optie voor thuis bevallen staat open.
Ik wil héél graag weer in een bevalbad de ontsluitingsfase opvangen. Mijn eerste bevalling duurde heel lang, de tweede bevalling ging heel vlot. Omdat ze niet in kunnen schatten hoe snel de derde bevalling gaat verlopen, geven ze aan dat ik met een thuisbevalling het meeste kans heb om tijdens de ontsluitingsfase in een bevalbad te kunnen.
Ik sta er dus ook voor open on thuis te bevallen. Maar ik vind dat ergens wel spannend met nog 2 kids thuis (die vaak slecht slapen en regelmatig een keer wakker worden).
Moet je dan iemand gaan bellen midden in de nacht? Moet papa dan maar bij de kindjes gaan liggen als ze echt niet willen slapen?
Waar laat je opa/oma als je beneden in een bevalbad aan het bevallen bent?
Het roept wel een hoop vragen bij me op. 🙈
7 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Ik ben helaas ...
Jaaaa dat zou voor mij een reden zijn om de kindjes er dus niet bij te willen hebben! Ik heb ook echt nachtbrakers nog.
Ik zit zelf ook vooral met de gedachte wat als er ineens spoed is en je moet halsoverkop weg/ambu oid. Dan zou je partner achter moeten blijven om te wachten op aflos van de kids ofzo🙈 tenzij iemand heel dichtbij woont. Mijn schoonouders wonen niet ver maar het zal ze toch wel 15 minuten kosten om hier in de woning te zijn, zeker in de nacht oid. Dat zou mij zoveel onrust geven.
7 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Ik ben helaas ...
Hier 2 wat oudere kinderen, heb voor nu een lijstje met namen en nummer van familie die de kinderen zouden kunnen halen of waar mijn vriendin die bij de bevalling ook aanwezig zal zijn ze heen kan brengen. Zei neemt eerst de zorg op zich voor de kinderen en daarna sluit ze bij ons aan.
Heb dan ook al tassen klaar staan voor beide Kids met kleren die dan zo mee kunnen.
Hier hoop ik op een thuis en had bevalling. Maar die onzekerheid dat je niet weet wanneer het begint benauwd me nog het meeste..
Zeker ivm de kinderen, zitten ze school, bso, is het weekend of nacht.. pff..
Aangezien mijn eerste bevalling super lang duurde, donderdag avond de eerste weeën zaterdag ochtend was ze er pas. Met daarin tegen de 2e bevalling begonnen de weeën rond de nacht, zat ik rond 4uur op anderhalf cm en precies om 5uur was die er al😟..
Dus geen idee hoe dit gaat.. ergens heel spannend en ergens denk ik we gaan het wel zien
6 maanden geleden
Hey hoi..
Hoe gaat het hier met iedereen?..
De eerste baby's zijn geboren en voor velen de laatste loodjes..
Zwaare loodjes als je het mij verteld. Vandaag (36+4)..
Nog max 5week en dan is er een baby..maar die weken duren nog zolang als je het mij vraagt ook al is het zo dichtbij..
Jullie kinderen er al mee bezig en er klaar voor?..
Hier kunnen ze niet wachten, ergens wel lekker want nog 1week school en ze hebben 2week vakantie.. makkelijk uitleggen hier als ze naar school weer gaan 13mei dat mama dan op 1dag na 40week zwanger is.. zo hebben ze een beetje het idee hoelang het nog kan duren. Plus onze oudste wordt 25mei 11.. ik zei dan is de kans groot dat je broertje geboren is, tenzij hij besluit echt tot 42week te wachten..uiterlijke datum is dan 28mei.. al hopen we van niet..
Qua timing zou de mei vakantie echt ideaal zijn, ivm de opvang voor beide omdat dan de meeste fam vakantie heeft..
We gaan het zien, iig voor ieder nog even volhouden en succes met de laatste weken❤️
6 maanden geleden
Reactie op Lisetteeee
Hey hoi..
Hoe gaat het hier met iedereen?..
De eerste baby's zijn geboren ...
Dr meivakantie is wel een mooie duidelijke grens voor de kinderen zodat ze zicht hebben op wanneer de baby ongeveer komt inderdaad!
Hier is onze dochter van 4 er wel mee bezig. Onze zoon van 1 merkt er niet zoveel van.
Vandaag ben ik 37 weken zwanger en het bed staat op klossen. Ik vind het een hek idee dat de baby tussen nu en 5 weken kan gaan komen.
Gelukkig gaan ze in de vakantie ook 2 dagen naar de BSO en KDV. Dat geeftmij ook twee dagen in de week om even bij te tanken. Want ik merk wel dat ik ook slecht slaap nu en dat bukken en tillen ook enorm lastig wordt. Dan heb ik ook nog last van het aantrekken van steunkousen (ivm. spataders en vocht). Dus van mij mag de baby ook wel komen voor het lekkere weer begint.
Nu maar rustig afwachten... 🍀