373 Reacties

6 maanden geleden

Hee hee! Waar ik voorheen helemaal niet nerveus was begin ik dat nu wel te worden. Aankomende woensdag ben ik 39 weken en ik vind het toch wel spannend dat het ieder moment kan gebeuren. Onze oudste is 3,5 dus die snapt het wel en kan niet wachten en de jongste is 1,5 dus die snapt er niks van haha. Waar ik voornamelijk bang voor ben is de eerste dagen alleen met 3 kleine kinderen. Dat is gelukkig voor mij pas in juli maar toch.. de oudste gaat pas in november voor het eerst naar school 🫣 Ik heb wel echt onwijs veel zin om weer zo’n klein meisje vast te houden ❤️

6 maanden geleden

Reactie op CarolineLynnLouise

Hee hee! Waar ik voorheen helemaal niet nerveus was begin ik dat nu wel t ...
Herkenbaar hoor. Ik ben donderdag 39 weken en vrijdag verhuizen. Dus veel afleiding maar vd week even zo'n raar moment dat ik dacht dat mijn vliezen waren gebroken en toen dacht ik ineens 'omg ik moet ook nog bevallen'. En die eerste dag met ze alleen, die komt voor mij helaas iets eerder😅, begin juni al. Maar ik wil en ga me daar niet druk om maken. Die van mij zijn net iets ouder, 4 en bijna 3. De oudste gaat naar school sinds februari dit jaar. Ik vond dat overigens wel een drukke periode met wat terugvalletjes in slapen en soms zindelijkheid. Nu wel weer rechtgetrokken allemaal hoor, maar wel iets om rekening mee te houden (wellicht is het bij jullie anders).

6 maanden geleden

Begint hier nu wel ineens echt te worden. Het idee dat er nog zoveel moet gebeuren maar de energie is op. Veel last van bekken en rug dus de 3 dagen dat de 2 naar de opvang zijn doe ik rustig aan. Vriend is zzp-er dus die wil het liefst zo snel mogelijk weer aan de slag. Maar heel benieuwd hoe het straks is de dagen met die 3 alleen. Maar ook proberen te genieten van de laaste momentjes een baby in de buik want dit is toch echt de laaste 😅

6 maanden geleden

Reactie op NJ1991

Begint hier nu wel ineens echt te worden. Het idee dat er nog zoveel moet g ...
Daar voel ik me wel eens schuldig over.. dat ik er te weinig bij stil sta, te weinig van geniet. Wellicht inderdaad de laatste en dan is het zo snel voorbij gegaan😢

6 maanden geleden

Reactie op Vls

Herkenbaar hoor. Ik ben donderdag 39 weken en vrijdag verhuizen. Dus veel a ...
Oohja dat met zindelijkheid merken we nu al, ze heeft af en toe ineens weer van die ‘stomme’ ongelukjes. Vervelend maar zeker iets wat te verwachten was. Poe verhuizen met 39 weken, geeft dat je niet veel stress 🫣 Lijkt me ook juist wel lastig om straks dan de kinderen met een newborn klaar te moeten maken en weg te moeten brengen naar school..

6 maanden geleden

Reactie op Vls

Daar voel ik me wel eens schuldig over.. dat ik er te weinig bij stil sta, ...
Hier is dat ook heel herkenbaar. Ik probeer te genieten maar deze zwangerschap was alles behalve leuk dus ergens denk ik ook wel ik ga straks gewoon vollop proberen te genieten van hier ook ‘waarschijnlijk’ de laatste kleine 🥹

6 maanden geleden

Reactie op Vls

Herkenbaar hoor. Ik ben donderdag 39 weken en vrijdag verhuizen. Dus veel a ...
Ook nog verhuizen..pff.. zie je er tegenop? Hier gaan we 2 mei verhuizen..dan zit ik in week 38.. de helft is nu ingepakt.. en heb voor de zekerheid de commode laten staan, met alles erin wat in het begin nodig is, beddengoed, kleertjes, verzorging spulletjes etc.. zodat op de dag zelf alles zo over kan en er gelijk weer staat. Hier ben ik 2week na de bevalling alweer alleen met 3 kinderen waarvan dan de oudste 2 wel 8 en echt bijna (25mei) 11 wordt.. Maar dan alsnog is het wennen, hun naar school, kleine erbij, hele omschakeling.. ben erg benieuwd.. Pas in december ga ik weer werken dus kan wel 7maanden gaan genieten van ons zoontje💙

6 maanden geleden

Reactie op CarolineLynnLouise

Oohja dat met zindelijkheid merken we nu al, ze heeft af en toe ineens weer ...
Toen ons 2e kindje kwam was de oudste 2en half.. De herkenning van naar school brengen met een baby ken ik wel.. enige wat ik deed is de kleine in ons geval de fles geven en met 'slaap' kleding en al zo hup in de maxi cosi en gaan.. zodat ik alle tijd had met de oudste op dat moment, qua haren doen, aankleden eten etc.. Pas bij thuiskomst had ik alle aa dacht om de baby te wassen/bad aankleden etc..

6 maanden geleden

Reactie op NJ1991

Begint hier nu wel ineens echt te worden. Het idee dat er nog zoveel moet g ...
Ik probeer hier ook nog wel te genieten alleen heb ik zoveel lasten en ongemakken dat het nog best moeilijk is.. Dat de kleine zo ontzettend druk is scheelt daarin tegen wel enorm..als doet hij me af en toe zo ontzettend pijn🙈🤣.. dan moeten de oudsten alweer flink lachen, als mama even iets uitkraamt..

6 maanden geleden

De verhuizing geeft zeker stress haha, het is ook nog nieuwbouw dus nu zitten we met bouwvakkers, tijdsdruk leveringen van van alles, steeds op en neer. Vooral het hebben van 2 halve huizen op dit moment is een beetje heftig (1 niet af en de ander in dozen). Het is echter nu eenmaal zo. Qua school gaat het straks voor mij een stuk makkelijker worden. De school zit op 400 meter van ons nieuwe huis, dus het plan is vooral baby in de draagzak en nog geen 5 minuten lopen. De opvang van mijn jongste zit in hetzelfde gebouw👌. Die terugvallen zijn vervelend he? Wij hadden het dus met de start vd basisschool, ongelukjes door de moeheid/ het vele spelen. Gelukkig weer met dezelfde methode als zindelijk worden opgelost (een beloning werkte heel goed voor mijn zoon). Maar ik hoor hier meer verhuizingen, is het dan toch zo dat ouders met 3 kinderen meer 'problemen' zoeken🤣 Ik merk nu wel ook dat mijn oudste wat onrustiger begint te worden, vannacht stond hij bijvoorbeeld 2x bij ons in de kamer (hij komt normaal echt nooit zijn bed uit, roept altijd eerst). Er komen nu natuurlijk ook veel veranderingen aan. Hoe bereiden jullie je kind voor op een verhuizing? Wij praten veel erover en zijn meerdere keren in het nieuwe huis geweest.

6 maanden geleden

Reactie op Vls

De verhuizing geeft zeker stress haha, het is ook nog nieuwbouw dus nu zitt ...
Over her verhuizen.. Hier 3 jaer terug waren ze een stuk jonger ook al verhuisd.. Heb vooral ze laten helpen met spulletjes van zich zelf inlaten pakken.. Wat je al doet is goed meenemen naar het nieuwe huis, zodat ze kunnen wennen.. We hadden ook een boekje over verhuizen maar kan die zo snel niet vinden.. Verder is een echte voorbereiding lastig..en ben ik wel van mening dat wat veel zeggen hier dat verhuizen met kinderen heel makkelijk is, maar dat is mij toch wel tegengevallen.

6 maanden geleden

Zullen we een rondje voorspellingen doen qua geboortetermijn😁? 1e : 2e: 3e: Mijn eerste is geboren met 38,5, mijn tweede met 40,3 en de 3e: denk ik 39,5 ! Mijn man denkt dat de baby de eerste nacht in ons nieuwe huis geboren gaat worden (dus de 27ste met 39,2).

6 maanden geleden

Reactie op Vls

Zullen we een rondje voorspellingen doen qua geboortetermijn😁? 1e : 2e: ...
Haha, wat een leuk idee! Ik ben nu 37+2. 1e: ingeleid met 39+0 vanwege PE 2e: ingeleid met 37+1 vanwege zwangerschapscholestase 3e: ik denk dat deze kleine minimaal tot de 39 weken gaat blijven zitten. We gaan het zien!

6 maanden geleden

1e 38+2 ingeleid ivm zwangerschaps diabetes 2de 38 geplande keizersnede ivm placenta praevia 3de gok rond de 39 weken. (Nog in stuit dus misschien weer een keizersnede) Mocht hij gedraaid zijn en alles goed blijft gaan dan zal hij misschien nog wel langer zitten denk ik.

6 maanden geleden

Reactie op Vls

Leuk zeg! Ik ben nu 34+4. Uitgerekend 30 mei. 1e is thuis geboren met 40+6 2e is thuis geboren met 41+3 na 2 keer strippen. 3e verwacht ik met 42 weken. Hopelijk lukt het nog net thuis, met de verloskundige uitgebreid plan gemaakt hoe we inleiden gaan voorkomen.

6 maanden geleden

Oeh leuk! Ik doe mee haha. 1e: geboren met 40.3 2e: geboren met 41.0 3e: sowieso na de 40 weken. 40.5?

6 maanden geleden

Leuk idee! 1e: geboren met 40 weken, ingeleid op 39+6 2e: geboren met 38+4, spontaan 3e: ik word ingeleid met 39 weken dus ik hoop 39 weken maar ik denk 39+1 🫣

6 maanden geleden

Reactie op Adriana-25

Oeh leuk! Ik doe mee haha. 1e: geboren met 40.3 2e: geboren met 41.0 3e: so ...
Ik ga er ook zo vanuit dat het na 40 weken wordt. Ik denk dat het mij echt overvalt als de baby voor de 40 weken komt 😉

6 maanden geleden

Reactie op Vls

Wat een leuk idee ik doe mee:) Ik ben nu 35 weken uitgerekend 28 mei. 1e: langdurig gebroken vliezen ingeleid. Geboren in het ziekenhuis met 40+1 2e: thuis geboren met 40+3 3e: ik hoop thuis ergens tussen 40 weken en 40+4

6 maanden geleden

Hier kwam zowel de eerste als de tweede met 40+4, dus mijn gok is deze keer weer 40+4, maar in ieder geval ergens tussen week 40 en 41!