373 Reacties

6 maanden geleden

Ik ga er ook zo vanuit dat het na 40 weken wordt. Ik denk dat het mij echt ...
Haha ja dit dus! Met 2 latere kindjes ga je daar gewoon niet vanuit. Je hoopt het stiekem wel ergens maar ik zeg nu al voor de gein. Bij nummer 3 gaan we voor de 42😂 maar dat hoop ik sws niet

6 maanden geleden

1e 38.6 2e 37,3 3e ? Vandaag 37,6 en het wachten en de krampen helemaal beu!

6 maanden geleden

Vandaag 36+6.. 1e 41+1 2e 41+4 (2x gestript) 3e hopelijk met 39week.. Verloskundige geeft aan dat mijn lichaam gewent is ze lang te dragen, al zegt mijn gevoel dat deze kleine veel eerder komt..

6 maanden geleden

1e 38.4 spontaan, thuis 2e 39.4 spontaan, thuis 3e ik denk om 21 mei te gaan bevallen (dag na Pinksteren) 27e uitgerekend. Ik hoop vooral weer spontaan en thuis

6 maanden geleden

1e 39.5 start bevalling met gebroken vliezen, 39.6 geboren. 2e: 40.2 3e: hoop wat eerder, aangezien dit fysiek de zwaarste zwangerschap is.

6 maanden geleden

Hoi! Ik doe ook mee: 1e 39,0 in het ziekenhuis, wat ik wilde, ivm moeder die ernstig ziek in hetzelfde ziekenhuis lag. 2e 40,2 in het ziekenhuis, omdat dat goed ‘bevallen’ was.. 3e: ik denk 40,5 of langer. Ik denk dat deze baby het wel goed heeft bij mama..

6 maanden geleden

Voor de mensen hier die al eens spontaan bevallen zijn (zonder inleiding): hoe merk je dat de bevalling begint of begonnen is? Ondanks dat ik al 2x eerder ben bevallen, heb ik geen idee waar ik een naderende bevalling aan kan herkennen. Ik ben namelijk 2x ingeleid. Ik vind het ergens wel spannend nu, omdat ik wel tijdig evt. oppas voor de kindjes wil regelen als dat nodig is.

6 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

Voor de mensen hier die al eens spontaan bevallen zijn (zonder inleiding): ...
Bij mijn tweede kreeg ik harde buiken om 11:00 ‘s ochtends. Niet intens maar wel dat ik een beetje moest focussen. Ik wist niet zo goed of dat het voorweeen waren of harde buiken of dat het begonnen was.. Ik ben toen nog de hele dag met m’n oudste thuis geweest en rond 17:00 nog even gaan slapen. Vanaf 18:00 werden ze langer en langzaamaan pijnlijker en toen besefte ik eigenlijk pas dat het begonnen was..

6 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

Bij braken 2x vrij dramatisch mijn vliezen als een gigantische waterballon en daarna begonnen de weeën. Verder ook geen enkel teken of aanloop.

6 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

Bij mij zijn bij beide bevalling de dag zelf begonnen met tintelingen in de buik. (Vergelijkbaar met hoe je buik voelt als in een achtbaan) Dit komt en gaat en word dan steeds heviger en frequenter. Ik heb zelf beide keren geen harde buiken gehad. Dit gaat dan op een gegeven moment over in weeën (1e x buik, wat veranderende naar de rug en 2e buik alleen) Dat was de latente fase van de bevalling. Bij beide keren moest ik op een bepaald moment steeds poepen, helemaal leeg. Merkte echt dat het kindje geboren wilde worden. Vanaf dat moment was het aan en was de bevalling gestart. De actieve fase. Rond de 9 cm beide keren de vliezen spontaan gebroken en dan mocht ik al een beetje meepersen. Dan duurde het niet lang voor volledige ontsluiting.

6 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

1e begon met gebroken vliezen en een uur later de eerste weeën. 2e had ik 2 nachten ervoor al voorweeën. Daar werd ik wakker van, maar dat stopte

6 maanden geleden

Reactie op Chantal laura

1e begon met gebroken vliezen en een uur later de eerste weeën. 2e had ik 2 ...
2 dagen later werd ik weer wakker vroeg in de ochtend met krampen die weeën werden. Die ochtend werd dochter geboren.

6 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

Bij mij begon het met krampen, voelde als een menstruatie maar er zat ritme in. Toen dat niet afzakte in bad en juist vaker na elkaar kwam, werd mij duidelijk dat dit echte weeën waren. Bij de eerste duurde het wel een paar uur voor ze echt pijnlijk en krachtig werden, bij de tweede waren ze heel snel al echt te herkennen als weeën. De tweede bevalling ging bij mij ook wel twee keer zo snel, dus toen heb ik meteen toen ik de weeën herkende de verloskundige en de oppas gebeld waardoor ze er ongeveer tegelijkertijd waren

6 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

Mijn vorige bevalling is bijna 5 jaar geleden, dus ik heb zelf het idee dat ik het ook niet goed meer weet. Maar beide keren was het zo ontzettend duidelijk toen het echt begon. Ik heb ook veel voor weeen gehad waarvoor ik echt moeite moest doen met opvangen, maar eigenlijk wist ik wel dat dat het nog niet was. Wel een paar keer de verloskundige dan gebeld, maar meer met de vraag hoe ik daar het beste mee om kon gaan want het was slopend. Bij mij was ook beide keren toen het begon ook gelijk aan. Ik was blij dat bij de tweede bevalling mijn dochter al uit logeren was, ik had zelf niet meer de ruimte om oppas oid te regelen. Dat had mijn man moeten doen, maar ik had niet meer gewild dat hij de deur uit ging. Dan had ze echt opgehaald moeten worden.

6 maanden geleden

Hoi hoi hier ook zwanger van ons 3de zoon 🥰 Eerste zoon kwam met 40,3 weken met inleiding door vruchtwater gebrek nood bevalling geworden. Vacuüm en alle ratten plan erbij oftewel hellse bevalling geweest 2 weken met harde buiken en voorweeën gelopen bleek uiteindelijk. Tweede zoon was en is een snelle bevalling met 40.2 weken nergens last van gehad tot avond voor geboorte krampen/voorweeën vliezen hebbennze geholpen om te breken en daarna was het een flits bevalling na breken van vliezen kwam die er 2 uur later heel snel met 2x persen de ideale bevalling dacht ik na zone hel bevalling haha. Nu zwanger van zoon 3 en ben heel benieuwd hoe deze bevalling van start zal gaan en wanneer, nu 37.3 weken vorige week al 2 x in ziekenhuis gelegen vanwege bloedingen en waardoor weten ze niet momenteel is het vrij rustig allen geregeld harde buiken maar zal allemaal hoogwaarschijnlijk met onze verhuizing waar we in zitten te maken hebben 🤣 We hopen dat ons mannetje nog even lekker warm blijft zitten zodat we de boel nog even recht kunnen trekken hier in huis maar ja we hebben het natuurlijk niet in de hand.

6 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

Dit verschilt heel erg per persoon.. Maar hier bij de eerste, kreeg ik regelmatig weeën op donderdag, wat door zette, heb toen vrijdag de verloskundige gebelt en die gaf aan dat ik ontsluiting had en begonnen was, om de zoveel tijd kwam ze langs totdat zaterdag ochtend de kleine meid is geboren.. Bij onze 2e had ik weken lang last van voorweeën, ben toen 2x gestript waarvan ik na de 2e x strippen, echt krampen kreeg met bloederige afscheiding in de avond.. daarmee proberen nog te slapen maar het bleef.. 4uur snachts 1.5 cm en precies om5uur is toen ons zoontje geboren. Nu af en toe harde buiken en wat lichte krampen onderin..maar met beide liep ik tot 41 week, dus gok dat ik nu ook nog even door moet..

6 maanden geleden

Woehoe ik ben vandaag precies 39 weken en officieel verhuisd naar onze nieuwbouwwoning 🥳🥳. Zo blij dat ik het heb overleefd er de baby nog op zijn plek zit😅. Eindelijk ook een babykamer en de mogelijkheid om alles klaar te zetten.

6 maanden geleden

Reactie op Vls

Woehoe ik ben vandaag precies 39 weken en officieel verhuisd naar onze nieu ...
En? Al bevallen? Jouw man had toch voorspeld dat het de eerste nacht in het nieuwe huis zou komen? 😉

6 maanden geleden

Reactie op Chantal laura

En? Al bevallen? Jouw man had toch voorspeld dat het de eerste nacht in het ...
Gelukkig nog niet haha!. We zijn wel een dag eerder verhuisd dus wellicht vannacht🤣

6 maanden geleden

Ik ben inmiddels bevallen van onze derde dochter met 39 weken 💖 Chloé Maeve. Ik zit echt op een mega roze wolk en geniet enorm. Wel mega druk al gelijk in huis 🫣