373 Reacties
5 maanden geleden
Vannacht om 3.23 uur thuis bevallen van een zoon, Ties. Het was even heel s ...
Oh geweldig! Gefeliciteerd! :) nu is eindelijk die spanning weg. Hopelijk kan je genieten van een mooie kraamweek, al zijn de eerste dagen ook vaak even doorbijten.
Wat was er spannend als ik mag vragen? Mijn bevalling verliep ook niet helemaal zoals ik verwacht had op basis van de andere 2. Het herstel is ook vrij pittig. Groetjes en succes
5 maanden geleden
Reactie op Corr-i
Ik ben gistermiddag bevallen! Gelukkig was de koorts toen iets gezakt en ko ...
Wat fijn! Gefeliciteerd!
5 maanden geleden
Vannacht om 3.23 uur thuis bevallen van een zoon, Ties. Het was even heel s ...
Ik lees trouwens net je verhaal in t andere topic.. jeetje zeg.... Spannend iid
Hopelijk kan het een plekje krijgen voor je en anders hulp inschakelen!
5 maanden geleden
Oh geweldig! Gefeliciteerd! :) nu is eindelijk die spanning weg. Hopelijk k ...
Het is echt bijzonder hoe deze jongen al de hele zwangerschap zijn eigen weg kiest. De bevalling dus ook. Ik zag dat je het had gelezen in het geboorte topic. Vooral de dip in zijn hartslag vond ik lastig. Gelukkig al veel over kunnen praten. En ik merk echt dat het prettig is dat de bevalling niet zo snel ging als de vorige. Ik kon hierdoor alles veel beter volgen en heb volgens mij een meer correct plaatje in mijn hoofd dan bij de andere bevallingen.
5 maanden geleden
Oh geweldig! Gefeliciteerd! :) nu is eindelijk die spanning weg. Hopelijk k ...
Wat maakt bij jou het herstel pittig? Misschien heb ik er wat aan.
5 maanden geleden
Wat maakt bij jou het herstel pittig? Misschien heb ik er wat aan.
Ik moest lang persen, mijn kindje was vrij groot. Nu voel ik mn bekkenbodem wel en kan nauwelijks tillen/ ik doe heel rustig aan.
5 maanden geleden
Het is echt bijzonder hoe deze jongen al de hele zwangerschap zijn eigen we ...
Ja, snap ik, lijkt me ook heel angstig om dat zo mee te maken..
5 maanden geleden
Ik moest lang persen, mijn kindje was vrij groot. Nu voel ik mn bekkenbodem ...
Oh ja, dat herken ik wel. Ties was ook groter dan gedacht. Ik voel echt dat het van onder ontzettend zwaar drukt. Ik neem echt mijn tijd voor het herstel. Lang boven blijven, mijn man doet de zorg voor de grote kinderen. Scheelt wel dat die 8 en bijna 5 zijn.
5 maanden geleden
Reactie op Corr-i
Hier nu dag vier met z’n vijfen. Zo he, niet makkelijk met eentje van 1, ee ...
Dat lijkt mij ook! Hier dag 3 maar mijn kinderen zijn bijna 5 en 8. Gister was studiedag. Super leuk zo met de kraamhulp, maar wat stuiteren ze in het rond. Ik was zo blij toen ze vanochtend naar school gingen! En dan nog vind ik de dagen intens en druk, geen bezoek, maar toch bijna geen tijd om bij te tanken.
5 maanden geleden
Dat lijkt mij ook! Hier dag 3 maar mijn kinderen zijn bijna 5 en 8. Gister ...
Ja precies dit! Fijn die kraamhulp maar ook vermoeiend, de hele tijd iemand in huis en dan ga ik toch een beetje meekletsen enzo terwijl het eigenlijk wat veel is. Mijn oudere kinderen gaan er ook enorm van stuiteren inderdaad. Hier ook geen bezoek, en blij als ze even ergens opgevangen kunnen worden.
Als ze er allemaal zijn pfoe, raak echt volledig overprikkeld en ik kan niet zoveel ook nog. Wordt vast beter!
5 maanden geleden
Zo mijn man heeft inmiddels alle varianten van de wisseldiensten weer gehad. Net nachten achter de deur en ik ben heel blij dat ik het heb overleefd 😅.
Zat een welbekende horrornacht tussen>bij alle kids geweest (4 x eruit + 2 voedingen vd baby), de oudste rond 5 uur volledig doorgelekt. Er zat echter ook een nacht tussen waarbij iedereen doorliep, inclusief baby die 6,5 uur doortrok 🥳
Dus trots op mezelf, haha.
Zijn er meer met partners met wisseldiensten? Hoe gaat het bij jullie?
5 maanden geleden
Reactie op Corr-i
Hier nu dag vier met z’n vijfen. Zo he, niet makkelijk met eentje van 1, ee ...
Lijkt me heel pittig!
Ik ben blij dat de oudste al 4 jaar is en lekker naar school mag na die rare weken met veel vrije dagen. ☺️
5 maanden geleden
Reactie op Vls
Zo mijn man heeft inmiddels alle varianten van de wisseldiensten weer geha ...
Hier ook een man met onregelmatig werk.. er zit altijd wel een horror nacht tussen als hij nachtdienst werkt. Daar zie ik wel tegen op. Altijd fijn als de nachten er weer op zitten! Gelukkig is mn man nu nog thuis
5 maanden geleden
Reactie op Vls
Zo mijn man heeft inmiddels alle varianten van de wisseldiensten weer geha ...
Oh pittig! Hier gelukkig geen wisselende diensten!! Hopelijk heb jij die 6,5 uur ook kunnen slapen!
5 maanden geleden
Hi mama's! Ik heb even advies nodig van mama's die al 2 kinderen hadden voor de 3e kwam haha. Hier sinds 5 weken de tweede, maar ik merk dat ik zoekende ben in de slaapjes van de 2e. Onze peuter is een geweldige slaper, maar wel in bed waar het stil en donker is. Dutjes on the go zijn er niet. Zal deels te maken hebben met haar als kind/mens, maar ook wel door onze aanpak. De focus lag toen veel op voldoende slaapjes in bed en zelfstandig leren slapen. Dat is dus wel gelukt haha.
Nu met de 2e willen we natuurlijk wat vrijheid behouden en ook de deur uit kunnen als gezin. Dus ik hoop de kleine wat te sturen in flexibel(er) slapen. Hoe deden jullie dat bij twee en nu met drie? Hebben jullie tips? 😊
5 maanden geleden
Reactie op wensvoornummer2
Hi mama's! Ik heb even advies nodig van mama's die al 2 kinderen hadden voo ...
Hoi, ik denk dat dit ontzettend afhankelijk is van het kind. Mijn eerste was een hele makkelijke slaper en konden we overal neerleggen. Onze tweede had meerdere opstart problemen, waarbij een allergie het meeste roet in het eten gooide. Bij hem wilde ik wel vrijheid behouden, maar dat zat er gewoon niet in. Er waren al snel te veel prikkels en hij kon in het begin unerhaupt niet/nauwelijks slapen, dus ik was allang blij als hij dit in de draagdoek deed en later toen er iets meer rust was op een donkere kamer in een bedje. Nu merk ik gelijk bij de derde, nog maar een paar dagen oud, maar dit lijkt weer een kindje te zijn die overal kan slapen, met herrie om hem heen van grote broer en zus en in het licht of donker lijkt het niet uit te maken. Dus tja, geen adviezen. Afwachten hoe je kindje is en als er onrust is zal je niet anders kunnen dan vrijheid inleveren, maar dit weet je nooit.