373 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op wensvoornummer2
Hi mama's! Ik heb even advies nodig van mama's die al 2 kinderen hadden voo ...
Tja wellicht gewoon een kwestie van doen/proberen?
Hier moet nr 3 wel mee naar school halen/brengen etc. Dus automatisch gaat hij in de wagen en/of draagzak en slaapt daar ook heerlijk in. Voor nr 2 gold dat ook, die ging ook mee in de draagzak vanaf 2 weken naar de opvang etc. Dus die werd dat ook snel gewend.
Als ze wat ouder worden zoek ik vaker bewust de rust op door ze voor het grootste dutje wel op hun kamer te leggen, maar verder is het gewoon mee in the running.
Ik moet ook zeggen dat ik bij de tweede de schema's etc helemaal los heb gelaten. Globaal kijk ik naar de wakkertijden, maar voor de rest is het hoe de dag loopt. Dat werkt voor ons🙂
5 maanden geleden
Reactie op Vls
Tja wellicht gewoon een kwestie van doen/proberen?
Hier moet nr 3 wel mee ...
Dankjewel! Dit voelt meteen heel prettig hoe je het beschrijft. Ook met het grootste dutje wél op een rustige plek zodra ze wat ouder is. Maar verder gewoon mee met de dag. Ik hoop dat we ook zo'n constructie kunnen maken. Op dit moment zijn we met peuter en baby onderweg en slaapt de kleinste al heerlijk ondanks lawaai van speelgoed haha 🤣 Perfect dus.
4 maanden geleden
Hoe gaat het met jullie meiden?
Hier heb ik het even heel zwaar. Mijn peuter en dreumes halen continu het bloed onder mijn nagels vandaan. Ze slapen slecht, vannacht 9x wakker gemaakt door iedereen. Nachtmerries?ontwikkeling? Alles komt voorbij. Buiten dat om ben ik gewoon echt chronisch moe. 1 goede nacht maakt het niet beter. Chloé (bijna 3 maanden) slaapt snacht’s redelijk goed maar overdag slaapt ze hazenslaapjes in bed waardoor ik haar veel moet dragen.
Ik vind het echt fucking zwaar.
Uiteraard heb ik me de afgelopen weken ook nog nooit zo gelukkig gevoeld in mijn leven. Maar naast die rijkdom zou ik 3 kinderen onder de 4 echt niet aanraden aan een ander. Vooral niet met dat temperament wat ze hier hebben. Pfff.
(Ik ben hoogsensitief dus ik kan er ook even niks beters van maken aangezien ik alles x 1000 voel)
Dit moest ik er echt even uit gooien
4 maanden geleden
Oe pittig hoor... Heb er ook 3 onder de 4 . Kleinste is nu 6 weken en mn partner is ook nog vrij. Nu is het nog wel te doen maar wel echt moe elke dag. Zal ook n stuk zwaarder worden als mn man weer gaat werken en dan als ik zelf weer moet werken...
4 maanden geleden
Reactie op CarolineLynnLouise
Hoe gaat het met jullie meiden?
Hier heb ik het even heel zwaar. Mijn peu ...
Ik stapte van de week met een lachende baby op de arm , over een hysterisch krijsend over de grond rollende peuter heen, om het 'gevecht' over wel/niet jas aan naar school met mijn 4 jarige aan te gaan. Toen dacht ik even: gelukkig heb ik nog een baby die wel leuk is🤣🤣.
De vermoeidheid van het einde vh schooljaar, zomeractiviteiten, drukke periode achter de rug etc. hakt er hier wel in. Laten we het dat naar op houden😉
3 maanden geleden
Dag dames! Hier mama van 2 kindjes. 19 mnd en bijna 10 wk.
Al vaker kwam ik hier natuurlijk her en der een vraag stellen.
Ondertussen merk ik écht dat mijn "plaatje in mijn hoofd" past met 3 kinderen.
Natuurlijk is daar nu geen plek/ruimte voor in ons hoofd en geniet ik ook zeker waar van het rijkdom (de 2 kleintjes) die ik nu heb.
Toch zegt mijn gevoel dat ik een derde kindje zou willen. Ik voel me zo naïef.
Manlief: 2 is precies goed met de ruimte in huis/auto.
Omgeving: je hebt een jongen en een meisje en ze zijn gezond. Wat wil je nog meer?
Mijn gevoel: 3 volwassenen kinderen in de toekomst aan tafel lijkt me prachtig.
Ik weet niet eens wat mijn vraag is 🤣 misschien meer ventileren.
Misschien iemand nog een goed argument om manlief "over te halen". P.s. ik wil echt alleen voor een 3e gaan als manlief om is. Ik zou het heel erg vinden als er een 3e komt "omdat ik dat wilde".
Ik heb nu tegen manlief gezegd dat ik echt een 3e wil en dat ik over een jaar ofzoiets of anderhalf jaar echt het gesprek serieus wil openen. Kijken hoe we er dan voor staan. (Of zijn we dan beiden 180gr gedraaid haha)
3 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Dag dames! Hier mama van 2 kindjes. 19 mnd en bijna 10 wk.
Al vaker kwam ik ...
Zo heb ik het ook gedaan. Iets meer tijd ertussen gelaten en mijn gevoelens waren onveranderd. Nu 1 van 4, bijna 3 en en baby. Ondanks dat het zeker zwaar en chaotisch kan zijn: ik ben intens gelukkig. Met mijn baby is het echt alleen maar genieten❤️
3 maanden geleden
Reactie op Vls
Zo heb ik het ook gedaan. Iets meer tijd ertussen gelaten en mijn gevoele ...
Wat een warme, fijne foto!
Dankjewel voor je berichtje.
Keep up the good job!