373 Reacties
één jaar geleden
Als je al 2 goede namen hebt is een derde echt niet te doen😅
Wij hebben dus lange namen eindigend op een o klank. Maar ik kan echt tot nu toe niets leuk vinden, waardoor ik twijfel om de traditie te gaan breken. Misschien toch nu een korte naam.
Zijn er meer die de 'traditie' van eerdere namen overwegen te breken?
één jaar geleden
Reactie op de24
Hoe spreken jullie de naam dan uit? Juuna? Wij zouden hem dan als djoena ui ...
Ja ik als juuna inderdaad, maar heel veel spreken het automatisch uit als (d)joena
één jaar geleden
Reactie op de24
Spannend hoor!! Wij krijgen donderdag de 20 wk echo
Ooh die is ook spannend! Succes alvast ♥️
één jaar geleden
Reactie op Vls
Als je al 2 goede namen hebt is een derde echt niet te doen😅
Wij hebben d ...
Wij hebben twee dochters met namen die op een -a eindigen. Dat was toevallig zo, niet bewust omdat het bij elkaar past gekozen. Maar onze derde dochter wil ik daarom juist geen naam geven die eindigt op -a. Ik vind het wel leuk om namen in dezelfde stijl te hebben, maar het moet niet te veel kwik, kwek, kwak worden😂
één jaar geleden
Reactie op V1991
Wij hebben twee dochters met namen die op een -a eindigen. Dat was toevalli ...
Haha herkenbaar, bij ons zit het wel een beetje verdekt als in de 1 is een -o en de andere -eau, maar dus dezelfde klank. Maar misschien is het ook wel mooi als er überhaupt een o klank ergens zit. Dan past het denk ik ook wel.
Wel toevallig allebei een a! Weten jullie het geslacht van de 3e al?
Meisjesnamen hadden wij wel al in gedachten en een mooie ook! Maar nu dus een jongen😅
één jaar geleden
Reactie op Vls
Haha herkenbaar, bij ons zit het wel een beetje verdekt als in de 1 is een ...
Ah ja, dat klinkt wel hetzelfde maar is niet meteen heel matchy. Snap wel goed dat je nu twijfelt over wat dan de naam voor de derde moet worden. Hebben jullie nu meisjes of jongens? En wat is een beetje de stijl van de namen? Klassiek? Hip? Nederlands of juist buitenlands?
Wij krijgen een derde dochter, dus mogen nog een meisjesnaam gaan bedenken. Maar ik denk dat wij het al weten, bij onze tweede twijfelden we heel erg tussen twee namen. Dus ik denk dat het nu die andere naam nu gaat worden :)
één jaar geleden
Heb t idee dat ik al harde buiken heb s avonds. Vorige zwangerschappen weinig last van gehad en echt pas op t einde. Lees ook online dat t pas vanaf 24 weken kan? Zou het iets anders kunnen zijn? Teveel gegeten?
T trekt wel weg als ik ga liggen..
één jaar geleden
Reactie op V1991
Ah ja, dat klinkt wel hetzelfde maar is niet meteen heel matchy. Snap wel g ...
Ooh wat een mooie gedachte zeg, als die van dan alsnog gebruikt wordt!
Wij hebben nu een jongen Valerio en een meisje Isabeau. Dus zeker lang en niet zoveel voorkomende namen. Dat maakt het niet makkelijker😅
één jaar geleden
Reactie op de24
Je kunt zeker al harde buiken hebben. Ik heb ook al af en toe harde buiken ...
Oh, ben nog maar 14, morgen 15 weken. had net ook de vk gevraagd, gaf iid aan dat het wel kon. Maar kan ook een teken zijn van n blaasontsteking dus dat nu testen..
één jaar geleden
Reactie op Vls
Ooh wat een mooie gedachte zeg, als die van dan alsnog gebruikt wordt!
Wi ...
Ja, ik snap wat je bedoelt met jullie namen. Ik zou hier geen jongensnaam eindigend op -o bij kiezen denk ik, juist leuk als het wat anders is. Maar zou wel een wat langere, minder vaak voorkomende naam proberen te vinden. Maar zeker een uitdaging. Hebben jullie al wel ideeën die het nog niet helemaal zijn?
één jaar geleden
Hier nu zwanger van de derde en had zo gehoopt dat die buik ondertussen wel wist wat het moest doen. 😂 mijn god wat doet die buik zeer, alsof me buikspieren volledig afscheuren.
Ook wel echt sinds deze week in ene een klein balkonnetje te zien. Wel nog steeds heerlijk mijn eigen kleding aan.
Meer die hier last van hebben?
één jaar geleden
Reactie op Flowerrr
Hier nu zwanger van de derde en had zo gehoopt dat die buik ondertussen wel ...
Nee, hier al een flinke dikke buik. Helaas…
één jaar geleden
Welke dames hebben het nu ookal zwaar?
Ik heb thuis 2 kindjes rond lopen van net 1 jaar en 2.5 jaar. En heb zelf al een behoorlijke buik.
Vind het nu al zo super zwaar maar wil en kan er eigenlijk niet aan toegeven. Want denk elke keer ben nog niet eens op de op de helft. Morgen 18 weken. Ik werk ook nog eens 20 uur in de ouderenzorg. Wie heeft dit nog meer? Moet ook zeggen heb ook behoorlijk last van moodswings.
één jaar geleden
Reactie op Lisa12
Ik heb thuis 2 kindjes rond lopen va ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak niet eens merk dat ik zwanger ben (op het aantrekken van hoge steunkousen en de dikke buik na). De buik gaat wel langzaam steeds meer in de weg zitten, maar verder gelukkig nog weinig kwaaltjes. 🍀
één jaar geleden
Reactie op Lisa12
Begin het vooral met het tillen en in en uit de auto halen ed te merken. Een van 2 en 1 van 9,5maand. Gelukkig lijkt de oudste te snappen dat ik niet meer zomaar haar kan tillen en dus doen knuffelen op de bank of stoel. Na een dag met de kids ook wel last van een gespannen buik. Dus probeer altijd even momentje te pakken als ze beide op bed liggen in de middag.
één jaar geleden
Reactie op Lisa12
Ik ook 🥺. Mijn zoontje van 3 is sinds vorig weekend ziek en ik heb nu zelf ook griep. Al dagen koorts, zo beroerd dat ik soms bijna mn bed niet uit kan. Man moest vrij nemen om voor de kinderen te zorgen. Dochter van 1 die veel mama wil en mn zoontje eigenlijk ook... Voel me schuldig en tegelijkertijd heb ik echt even geen puf meer.. ben nog maar 16 weken maar heel die winter met alle virussen die gaan komen nog.. pff
één jaar geleden
Reactie op Lisa12
Hier ook erg zwaar. Onze 2 dochters van 3 en 16 maanden zijn om en om 6 weken lang om en om ziek geweest en mijn bekken doen zo’n zeer dat ik weinig meer kan. Ik was erg negatief de afgelopen weken.
Maar nu het wat beter gaat heb ik me voorgenomen iedere dag weer wat aan beweging te gaan doen (wandelen) en dat lukt.
En probleem de dag zo positief mogelijk te beginnen. Het is toch ook weer een wonder en voor je het weet is die kleine er al 🥰