373 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Jansje90
3e zwangerschap. Lijkt wel of alles ook 3x zo heftig is. De bekkenpijn!!!! ...
Herkenbaar, als ik een dag veel pijn heb, die ik niet goed onder controle krijg, dan benauwd het me zo dat ik nog 4 maanden moet en t alleen maar erger wordt.. best lang als je elke dag veel pijn hebt, maar gelukkig heb ik t dan niet elke dag..
8 maanden geleden
Ik heb niet alle 162 reacties gelezen dus sorry als dit onderwerp al een keer besproken is 😉
Maar ik merk dat ik nu bij de derde veel minder zin heb om alle spullen te verzamelen/ aan te schaffen. Door de drukte van alle dag schuif ik dit steeds naar voren 🫣 zijn er meer moeders die nog amper naar babyspullen hebben gekeken? We zijn ook van plan de oudste 2 op 1 kamer te doen, dus een hele nieuwe kamer klaarmaken is dan ook niet nodig…
8 maanden geleden
Reactie op Laurene
Ik heb niet alle 162 reacties gelezen dus sorry als dit onderwerp al een ke ...
Onze 2 oudste kids slapen nu ook bij elkaar op een kamer. Ook omdat ik geen kamers meer heb 😅 de baby krijgt haar eigen kamertje. Die is nu helemaal klaar. Ben niet extreem bezig zoals bij nr 1 en 2. Alleen bezig geweest wat we nodig hebben. Want we moesten alles opnieuw aanschaffen 😂 want dit kleine meisje was een kadootje.
8 maanden geleden
Reactie op Laurene
Herken het heel erg. Hebben het ook met naam bedenken en andere zaken regelen voor die komt. We hebben aan een aantal zaken gesteld dat dit voor bepaalde week klaar is of gedaan wordt.
Na deze week weekje vakantie en dan een shopdagje met moeder om wat spullen te gaan kopen.
8 maanden geleden
Reactie op Laurene
Héél herkenbaar!
Ik heb alleen vorige week met 27 weken zwangerschap een geboorte pakje gekocht. Verder hebben we nog niks gedaan. We hebben natuurlijk al wel heel veel in huis, dat scheelt.
We hebben nu ook nog geen naam en de baby komt in de eerste maanden in een co-sleeper bij ons op de kamer.
Als de baby in de babykamer gaat, krijgt de middelste onze kamer en dan gaan wij naar zolder. Maar die zolderkamer moet nog aangepakt worden. Daar hebben we nu geen zin in, dus dat komt later dit jaar (als de baby er al lang is) of in 2025 wel een keer.
Verder ga ik ergens na de 34 weken alles een keer klaar zetten (co-sleeper, de box, wandelwagen wieg etc.) en kleertjes halen en wassen.
Ik heb nog 12 weken de tijd (of zeker nog 9 weken als de kleine weer met 37 weken komt) 😊.
8 maanden geleden
Reactie op Laurene
Hier is alles zoiesow beetje anders dan anders.. oudste 2 zijn 8 en 10.. hebben nadien alles weggedaan qua babyspullen..
moesten letterlijk alles opnieuw aanschaffen, aangezien we en in een tijdelijke huis wonen, ik een redelijk zware zwangerschap heb en over een kleine 2 week onze jongste een hele zware operatie ondergaat, hebben we hier er juist weer voor gekozen alles klaar te hebben, zoiesow voor de operatie aan en dat is gelukt. Moet alleen nog baby voeding en luier doekjes halen en dan hebben we alles.
Het verschilt dan denk ik ook zo per situatie en gezin.
8 maanden geleden
Hoi lieve dames, ik ben nu zwanger van de 2e. De eerste is een jongen en nu krijgen we een meisje. 🥰 voor beiden erg dankbaar.
In mijn hoofd zou ik ooit nog een 3e willen, maar je weet natuurlijk nooit hoe de toekomst loopt en of je je bedenkt.
Mijn vraag: wisten veel van jullie van te voren als dat jullie 3 kindjes wilden? Hoe besluit je wanneer het "voldoende" is...
Sorry gekke vragen want ik weet dat het leven niet te plannen is.
Maar ik ben zo benieuwd of ik op alles nu moet denken "dit is mn laatste zwangerschap". of "misschien mag ik ookt nog een baby dragen"
liefs en sorry voor de off topic!
8 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Hoi lieve dames, ik ben nu zwanger van de 2e. De eerste is een jongen en nu ...
ookt = ooit
8 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Wij zeiden altijd tegen elkaar ‘we willen 2 of 3 kindjes’.
De zwangerschap van de tweede heb ik wel alles gedaan wat ik nog wilde doen, voor als het de laatste keer zou zijn. Ik beleefde het echter wel anders dan vriendinnen. Ik had nooit het idee ‘dit is echt de laatste keer’. Al wisten we dat toen echt nog niet zeker. Wij wilden toen de tweede 1 jaar oud was alle babyspullen gaan verkopen. Maar dat konden we niet. We keken ook met weemoed naar gezinnen met 3 kinderen, dat leek ons ook onwijs mooi. Toen hebben we besloten om voor een derde te gaan.
8 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Ik heb altijd al gezegd dat ik een groot gezin wil, ik heb hierna nog de wens voor een vierde! Ik geniet niet van zwanger zijn vanwege veel bekken/rugklachten, dus dat ga ik absoluut niet missen. De gevoelens dat ik zwanger nog bepaalde dingen zou moeten doen voor de laatste keer, die heb ik dan ook niet. Ik denk dat het vooral een wens is die je met je partner moet delen. Hoe staat jouw partner hierin? Wil hij nog een derde? Mijn man heeft niet per se de wens voor het grote gezin zoals ik die heb, maar tot nu toe is hij steeds enthousiast geweest over een volgend kindje. Ik weet dus nog niet of die vierde er nog komt, misschien wel, misschien niet. Ik wil er alleen voor gaan als hij dat ook nog ziet zitten, en als ik het straks zelf nog zie zitten als we al drie kinderen met 3,5 jaar leeftijdsverschil ertussen hebben rondlopen.
8 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Hier ook het idee 4 kinderen te willen. mijn man en ik allebei wel. Alleen de zwangerschappen vallen me zwaar, door bekkenklachten en vermoeidheid. Ik denk dus elke zwangerschap, dit is de laatste, nooit weer 😂. Maar inmiddels voor de 3e keer zwanger binnen 4 jaar.
We staan er beide wel zo in van, we kijken per kind hoe het gaat en of we daarna nog een kindje zouden kunnen ontvangen. Je weet nooit hoe je kind is. Nu weet ik echt niet of ik het nog een keer zou aandurven. Ik zou nu minimaal 1,5 tot 2 jaar willen wachten. Tegen die tijd ben ik 39 en alles bij elkaar weet ik niet of het nog verstandig is dan..
8 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Hier zijn de oudsten 8 en 10..altijd gezegd 2 of 4..en mijn partner 2 of 3..
na de 2e bevalling, wou ik nooit meer bevallen..nu na jaren begon het bij ons toch te kriebelen..
Voor ons gevoel, 'kan' het nu nog.. beide zitten op de basisschool en we zijn nu beide 34jaar..
voor ons waren dat redenen om toch te kijken of het weer lukte..en nu 28weken zwanger van de 3e..
Dit was dus echt ons gevoel die vertelde nog wen keer zwanger te willen worden.
Denk dat je uiteindelijk wel een gevoel krijgt dit klopt of we gaan nog kijken voor een 3e kindje.. denk dat je je daar van te voren niet teveel over moet nadenken, maar de tijd zal het vanzelf leren zeg maar..
8 maanden geleden
Wat mooi om jullie persoonlijke verhalen te lezen!
Ik ga proberen het leven te nemen zoals het komt, het "moet" voor deze zwangerschap ook niks uit maken of het nu de laatste is of niet. Maar voelt zo gek het niet te weten..
De toekomst zal het leren!
Succes en liefs met jullie zwangerschap op weg naar een gezin van 5
8 maanden geleden
Ik ben momenteel zwanger van de 3e en mijn man heeft het nu al over een 4e…🙈 ik ben 30 jaar en ik ben gelukkig dat ze alle 3 gezond zijn. Heb altijd gezegd Na mijn 30e wil ik liever geen kinderen meer omdat ik het te riskant vind en fysiek ook zwaarder lijkt me. Ik moet nu nog bevallen dus ben dan eigenlijk alweer 31.
8 maanden geleden
Hé dat is leuk!
Ik ben 37, al 17 jaar samen.
We hebben 1 zoon van 5 en een dochter van 3.
Baby nr 3 verwacht eind april/begin mei.
En… we weten niet wat het geslacht is… ben nu 31 wkn zwanger en begint nu wel te knagen dat ik wil weten welke outfit mee gaat in de koffer. De naam kiezen ook zo lastig…
8 maanden geleden
Hé dames! Ik ben vandaag 28 weken zwanger en heb de afgelopen week een paar avonden gehad dat ik een zeurende, krampende pijn heb in mijn onderbuik. Zijn er meer die dit hebben met dit termijn?
Denk dat het welllicht oefenweeën zijn, want indaling zal het wel niet zijn. Buikspieren zijn niet zo sterk zoals bij de eerste 😅 2e kindje daalde pas letterlijk in tijdens de weeën.
8 maanden geleden
Reactie op VeraVera2023
Hé dames! Ik ben vandaag 28 weken zwanger en heb de afgelopen week een paar ...
Misschien harde buiken? Of bandenpijn? Dat heb ik soms iig wel.. oefenweeen heb ik zelf nooit zo gehad. Of voelt dat hetzelfde als harde buiken?
8 maanden geleden
Nog meer die nog weinig hebben gedaan voor de baby? Het komt er hier maar niet van. Elke keer als ik tijd heb zit ik eigenlijk niks te doen of iets anders voor de dagelijkse dingen...of op dit forum ;) maar ook denk ik doordat ik al veel heb en denk, nou ik zie het dan wel als de baby er is..