348 Reacties
10 maanden geleden
Mijn zoon is op het moment anderhalf jaar! Hij word 9 mei 2jaar en ik ben 22 mei uitgerekend!
Het geslacht houden we een verrassing, dit hadden we bij mijn zoon ook gedaan!
Ik hoop dat ik niet weer een knip nodig heb..
En wat ik sowieso anders wil doen.. de eerste paar dagen alleen bij mama en papa! Sowieso de eerste twee.. mijn intentie was alleen even bij opa in de armen (daar is hij naar vernoemd) en voor ik het wist ging hij de kamer door.. en ik zat ‘s avonds met een overprikkelde baby!
10 maanden geleden
Onze dochter wordt volgende week zaterdag (9 dec) 2 jaar.
Wat ik anders zou willen bij mijn bevalling is eigelijk niets. Het ging prima, alleen duurde het 18uur. De keuze voor een ruggenprik was hierin fijn en zou ik weer willen mocht het zo lang duren.
Onze eerste is geboren in de corona tijd wat qua kraambezoek echt perfect was, want daar had ik geen zin in. Dus de baby mochten ze toen niet vasthouden. Wil ik nu weer🤩
10 maanden geleden
Mijn zoontje zal 3,5 zijn als nr 2 komt. We wilden graag eerder aan een tweede beginnen maar vanwege omstandigheden besloten toch wat langer te wachten. Achteraf blij dat we gewacht hadden want de peuterpuberteit was/is best heftig bij mn zoontje en dat was echt wel heel pittig geweest met nog een baby erbij.
Qua bevalling hoop ik dat ik dit keer minder last heb van flauwvallen. Daar heb ik een behoorlijke voorgeschiedenis mee en ik was de hele 9uur van mijn bevalling aan het vechten tegen het flauwvallen. Kon niet eens meer overeind zitten want dan ging ik. Uiteindelijk een ruggenprik gehad en dat hielp wel, dus ik hoop dat ze die deze keer ook willen zetten, en wellicht al wat eerder.
De opas en omas mogen gewoon langskomen en de kleine vasthouden. Het zijn allemaal hele lieve, verantwoordelijke mensen waar we een goede band mee hebben, en ons zoontje is ook echt helemaal dol op al zn opas en omas, dan gun ik ons tweede kindje ook.
Qua opvoeding/verzorging willen we het eigelijk net zo doen als bij onze eerste, dat is prima gegaan.
10 maanden geleden
Mijn dochter is nu ook 1,5 jaar, 8 mei wordt ze 2 en ik ben 9 mei uitgerekend 🙈 hoop iig niet dat deze baby ook 8 mei geboren wordt.. mja heb je niet in de hand he 🤣
Ik ga deze keer iig geen borstvoeding geven. Wilde ik bij m'n dochter wel proberen, lukte niet.. heeft me veel stress bezorgd dus nu lekker gelijk beginnen met de fles.
Verder ben ik erg blij met hoe we het met onze dochter hebben gedaan, denk niet dat we heel veel anders gaan doen. Ja nu wel een draagzak! Iemand nog tips? iig een niet al te belachelijk dure.. wel ergonomisch goede.. gaat me niet om de looks..
10 maanden geleden
Mijn zoontje is nu 15 maanden, gaat als het goed is 1 jaar en 9 maanden tussen de twee kindjes zitten.
Bevalling waarschijnlijk een geplande keizersnede.
En wat ik anders wil doen, is vooral de kraamweek en de borstvoeding. Dat was bij mijn oudste allebei een hele nare ervaring.
10 maanden geleden
Wat een leuk topic! Hier een dametje die op 1 mei 3 jaar wordt en ik ben op 4 mei uitgerekend van nog een meisje 🩷 Dus ook de spanning of ze straks niet op dezelfde dag jarig zijn!
Dingen die nu in mij opkomen die ik anders wil doen:
- Tijdens de bevalling geen vliezen laten breken; heb het gevoel dat ik daardoor direct in een weeënstorm, maar dan tijdens de persweeën terecht kwam.
- Als de borstvoeding weer niet lukt aan de borst dan wil ik niet weer een jaar fulltime gaan kolven.
- Pas na een half jaar na de bevalling op zijn vroegst weer aan het werk i.p.v. na 3 maanden alweer!
Verder denk ik dat we veel dingen hetzelfde zullen doen 😊 maar hoop ik er met alle ervaring toch net weer wat relaxter in te staan allemaal. En ook de communicatie met mijn partner beter en positiever te houden, ondanks natuurlijk opnieuw slaaptekort en wennen aan het nieuwe ritme ☺️❤️
10 maanden geleden
Leuk!
Mijn dochter is bijna 3 als haar zusje geboren wordt. Ik denk dat dit een erg leuk leeftijdsverschil is, mijn dochter snapt al veel en gaat het denk ik heel leuk vinden. Niet bewust voor dit verschil gekozen trouwens, ik vind het een wonder dat ik dit überhaupt een tweede keer mee mag maken.
Mijn dochter is geboren in het ziekenhuis (poliklinisch), dat wilde ik graag en mijn man was het daar helemaal mee eens. Het was een heel vlotte en soepele bevalling waar ik heel goed op terug kijk. Het ging ook zo snel dat ik deze keer eigenlijk het liefst thuis beval. De kans is groot dat het nu nog sneller gaat en als ik me verder goed voel en de baby ligt er een beetje goed voor dan lijkt het me ideaal. Dochter moet tenslotte ook even opgevangen worden, straks mist mijn man de bevalling🙈 Mijn man is het er niet mee eens, maar goed, hij is niet degene die moet bevallen dus ik vind eigenlijk dat hij hier geen zeggenschap over heeft.
Wat ik anders zou willen doen... Liefst geen kunstvoeding bijgeven als de borstvoeding wat traag op gang komt. Misschien probeer ik voor de bevalling alvast wat te kolven. En verder veel huid op huid en contactslaapjes🥰 Geen gestress over hoe babies volgens de boekjes 'horen' te slapen want ik ben het daar inmiddels helemaal niet meer mee eens😂
Verder wil ik zoveel mogelijk bewust genieten van die bijzondere eerste tijd, het zal ons laatste kindje zijn. Mijn hart wil meer, mijn verstand vind twee een betere keuze.
10 maanden geleden
Ons zoontje is 19 maanden. Ze zullen ongeveer 25 maanden schelen.
Wat wij anders gaan doen is dat ik nu thuis in een bad gaan bevallen ipv poliklinisch.
Mijn verwachting is dat ik nog sneller beval.
10 maanden geleden
Wat super grappig om te lezen dat veel van jullie eersten ook uit mei komen en nu weer een mei baby krijgen hahah, was dat zo gepland???
Hier een kleintje van bijna 26 maanden, van 19 okt en uitgerekend 5 mei, dus ongeveer 2,5 jaar verschil. Ik vind het wel best zwaar nu al, omdat ik echt best moe ben en telkens maar hoop dat partner gaat inzien dat ik hem echt veel meer nodig heb. Maar ik kijk er naar uit.
Ik ga niet iets anders doen behalve ook voorbereiden op een thuis bevalling (vorige keer was baby er binnen 30 minuten in het zh) dus we zullen het nu zien. We zijn inmiddels verhuisd en ik wil ze graag de eerste paar jaar op dezelfde kamer (nadat baby doorslaapt natuurlijk).
10 maanden geleden
Onze dochter zal 3 j en 3 maanden zijn als de baby er is.
Zwangerschap gaat tot nu toe goed!
Bij m'n dochter werd ik ingeleid met 37 weken wegens zwangerschapsvergiftiging. De kans is klein dat ik het nu weer krijg dankzij medicijnen. Dus ben heel benieuwd hoe zo natuurlijk bevalling zal lopen.
Geen idee of weer een ruggenprik wil, vond hem heeerlijk
Maar die katheterisatie vond ik vervelend en verdoving deed veel zeer.
Hoop deze keer geen knip te krijgen. Herstel deed daardoor vrij lang. Lopen deed zoveel zeer😅
Heb er veel zin in vooral en tot nu toe niet bang of onzeker erover gelukkig
10 maanden geleden
Mijn dochtertje is van 10 juli 2022 en ben nu uitgerekend voor 1 juni 2024, dus zal op 1,5 maand na 2 jaartjes tussen zitten, echt super blij mee want wilden 2-3 jaar verschil hebben.
Ik moet sws in het ziekenhuis bevallen, en dat beviel (badum tss) de vorige keer ook heel goed dus helemaal prima. Hoop dat dit keer wel een badbevalling lukt, de vorige keer was de enige al bezet en toen persweeën begon te krijgen was ie weer beschikbaar maar had echt niet de puf om nog in het bad over te stappen toen 😅.
De kraamweek zal wel wat anders zijn, letterlijk alle vrienden en familie in de buurt had corona op dat moment, alleen mijn opa en oma waren langs geweest en de rest pas 1-2 weken later. Vond ik wel jammer, dus hopelijk deze keer beter.
Voor de rest ga ik denk ik niet heel veel anders doen, het wordt vooral wennen met een peuter erbij in huis. De borstvoeding zal denk ik wel veeeeeel makkelijker gaan, dat ging de eerste 2-3 maanden moeizaam, maar geef nu al bijna 17 maanden borstvoeding en hoop dat te blijven kunnen doen, beide kindjes voeden 💪🏻.
Ik vind het allemaal best spannend, maar heb er vooral heel veel zin in 😍
10 maanden geleden
Wat super grappig om te lezen dat veel van jullie eersten ook uit mei komen ...
Was bij ons absoluut niet zo gepland ☺️ Toen we besloten voor een 2e te gaan, hielden we er rekening mee dat het wel weer een jaar kon duren of dat het dit keer misschien niet zou lukken, aangezien ik PCOS heb en we de medische molen in principe niet in wilden. Vervolgens was het de 1e maand al raak! Dus wij gooien het er maar op dat we in de maand augustus samen erg vruchtbaar zijn ☺️
10 maanden geleden
Wat super grappig om te lezen dat veel van jullie eersten ook uit mei komen ...
Niet zo gepland. We hebben 2 miskramen na de eerste gekregen maar nu uitgerekend 2 weken nadat de oudste 3 jaar wordt. We wilden liever een iets korter leeftijdsverschil, maar dat was ons blijkbaar niet gegeven
10 maanden geleden
Zwanger van de 2e uitgerekend op 1 juni 2024 oudste wordt 11 januari 12 jaar dus een heel groot verschil🫣was niet gepland maar een surprise😀 maar zeker welkom
Bij de vorige een geplande keizersnede hopelijk bij deze niet hoop ellende ervan gehad
Opvoeding hetzelfde als bij de bijna 12 jarige in zoverre dat het kan want er is best wat veranderd in 12 jaar
10 maanden geleden
Onze zoon is van 16 februari dit jaar en ben nu weer zwanger van een jongen en 2 mei uitgerekend.. er zal dan zo’n 14 maanden tussen zitten.
Ik hoop dat deze bevalling wel wat sneller gaat dan bij onze zoon.
Ik moest toen ivm met een indicatie in het ziekenhuis bevallen en dat zal nu weer gebeuren.
Verder zou ik niet iets anders willen ten opzicht van onze zoon. Ik zie vanzelf wel hoe en wat, zo heb ik dat toen gedaan en zal dat nu weer gaan doen
10 maanden geleden
Ik ben ook zwanger van ons 2e kindje, opnieuw een dochter 🥰 Mijn eerste is van maart 2022 en ik ben nu in mei 2024 uitgerekend. De dames schelen straks rond de 2 jaar en 2 maanden. We wilden het liefste tussen de 2 & 3 jaar verschil; dat heeft mogen lukken ondanks een vroege miskraam de cyclus voor deze zwangerschap.
Ik hoop dit keer op een iets snellere bevalling (27 uur was het 😵), maar langer kan bijna niet haha. Ondanks dat ik er wel met een heel goed gevoel op terug kijk zou ik het fantastisch vinden als het dit keer thuis en zonder ruggenprik kan. Maar als het niet zo is; ook prima. Ik weet dat dit ook goedkomt. Dat voel ik aan alles 😊
Ik hoop dit keer iets meer te genieten van de eerste maanden ipv de overlevingsstand. Ik vond het ZO spannend dat de controledrang behoorlijk aanwezig was. Ik hoop dat allemaal meer naast mij neer te leggen en te genieten van de (waarschijnlijk) laatste keer zo'n kleine frummel te leren kennen voor het eerst. Ik kijk er zo naar uit!! 😍
10 maanden geleden
Onze zoon is nu ook anderhalf jaar, 24 mei wordt hij 2 en ik ben 25 mei uitgerekend.
Vorige keer een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging, nu kan ik in principe dus kiezen voor een keizersnede of vaginale bevalling. Binnenkort gesprek met de gynaecoloog om te horen wat zij aanraden etc. Zonder verdere info en onderzoeken sta ik in ieder geval open voor een vaginale bevalling dit keer. Maar mocht een keizersnede aangeraden worden, ook helemaal prima, viel me alles mee de vorige keer.
Ik twijfel enorm of ik weer borstvoeding wil geven, de vorige keer heb ik dit 8 weken met bloed zweet en tranen volgehouden, maar had ik achteraf veel spijt dat ik niet eerder was gestopt. Ik kon zoveel meer genieten toen ik eenmaal gestopt was met de borstvoeding. Mijn gevoel zegt nu aan de ene kant probeer t gewoon weer en stop eerder als t niet gaat, maar aan de andere kant weet ik ook dat die keuze dan weer enorm moeilijk zal zijn door alle hormonen die meespelen, wil ik mezelf dat nog een keer aan doen of begin ik er gewoon niet meer aan? Dan staat dat het genieten in ieder geval niet in de weg.
Mocht het wel een geplande keizersnede worden, doen ze die hier enkel om dinsdag en vrijdag in week 39... Dat betekent de verjaardag van mijn zwager of de verjaardag van onze zoon. Wat zouden jullie dan kiezen? Aan de ene kant ook wel bijzonder als onze kindjes hun verjaardag mogen delen, aan de andere kant dadelijk vinden ze het stom en hebben wij dat bewust zo gekozen..
10 maanden geleden
Onze zoon is nu ook anderhalf jaar, 24 mei wordt hij 2 en ik ben 25 mei uit ...
Ik zou de verjaardag van je zwager kiezen als je weer een keizersnede krijgt. Dikke kans dat je de verjaardagen toch op dezelfde dag gaat vieren, maar dan hebben ze toch beiden hun eigen dag wat, denk ik, leuker is als ze wat ouder zijn.
Zul je zien dat je gewoon vaginaal gaat bevallen op de verjaardag van de eerste🙈😂 Maar goed, daar heb je dan geen invloed op.
10 maanden geleden
Onze zoon is nu ook anderhalf jaar, 24 mei wordt hij 2 en ik ben 25 mei uit ...
Als de reden voor de keizersnede stuitligging is en dit kindje niet in stuit ligt, is de kans op een geslaagde vaginale bevalling heel groot! Ze zullen je een percentage geven dat dit lukt en op basis daarvan kan je een keuze maakt. Als jij vaginaal wil, zou ik daar na een ks wegens stuit zeker voor gaan!