348 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Heel benieuwd hoe jullie het ervaren nu dames! Hier echt beter dan ik me ko ...
Het is echt zó anders dan bij mijn eerste! Mijn eerste was een heel onrustige baby, de borstvoeding ging heel heel heel moeizaam (is wel gelukt trouwens) en ik vond het echt heel heftig toen. Ik moest zó aan mijn dochter en mijn rol als moeder wennen en het was zo anders dan ik me het voorgesteld. Deze baby is echt super chill, ik weet gewoon niet wat ik mee maak joh😳 De borstvoeding is echt geen probleem, de stuwing kwam binnen 48 uur al opzetten en de baby snapte het ook gewoon direct. Ze is vandaag precies een week en is alweer op haar geboortegewicht. Ik ben ook veel zekerder van mezelf en het gaat gewoon als vanzelf allemaal. Mijn dochter is ook ontzettend lief voor haar zusje, maar ook ontzettend druk en opstandig🙈😂 Dat vind ik soms wel sneu, maar ik probeer ook echt tijd voor haar vrij te maken. Gelukkig is mijn man nog een weekje thuis en daarna neemt hij 1 dag in de week ouderschapsverlof op, dus dat is wel heel fijn. De bevalling is super vlot gegaan en het herstel ook. Ik voel me alsof ik de wereld aan kan, maar ik heb wel opdracht gekregen van de verloskundige echt goed op te letten. Die bekkenbodem heeft echt wel een opdonder gehad, dus rustig aan.... En oké, ik ben ook wel een beetje moe. Ik mag echt niet klagen over hoe de nachten gaan, maar ik pak toch minder slaap dan ik gewend ben. Maar het is vooral heel erg genieten dus.

5 maanden geleden

Reactie op anoniem-465322

Jaa hier hetzelfde! Vond het bij de eerste allemaal zo heftig en dat was oo ...
Heel herkenbaar haha, mijn dochter gaat deze dagen naar de opvang dus ik verveel me haast overdag maar gelukkig vangt papa haar echt goed op voor me! En wauw, dierentuin!!! Hoe leuk, en wat goed dat je fit genoeg bent, zullen de kleintjes ook van kunnen genieten🥹❤️

5 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Het is echt zó anders dan bij mijn eerste! Mijn eerste was een heel onrusti ...
Wat grappig dat zoveel van jullie ook de ervaring hebben dat het met de tweede zo relaxt is! Ik wist helemaal niet wat we konden verwachten omdat veel mensen ook zeggen dat de overgang naar een tweede juist lastig is!

5 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Het is echt zó anders dan bij mijn eerste! Mijn eerste was een heel onrusti ...
Wat fijn dat het nu zo positief en soepeler loopt! Dat is inderdaad toch een groot verschil dan de eerste waar alles nog zo ontzettend nieuw is. Nu moet ik zeggen dat mijn dochter ook een makkelijke baby was en dat het borst voeden en moederschap meteen klikte. Maar het blijft zelfs dan lastig haha. De eerste kindjes krijgen ook een soort energie toevoer van zo een kleintje ofzo😂 echt hoe ze hier hyper is in de ochtend is zo anders. We hebben ook het gevoel alsof ze opeens veel geavanceerder is in spraak en gedrag, zo lief. En dat heb ik ook, maar ik was op dag 2 even met dochter naar de supermarkt op de hoek gelopen en toen was ik wel even moe. Nu op dag 4 gaan de trappen naar beneden al een stuk beter. En zo fijn dat jullie even samen kunnen genieten! Geniet ervan 🥰

5 maanden geleden

Reactie op anoniem-465322

Wat grappig dat zoveel van jullie ook de ervaring hebben dat het met de twe ...
Klopt!! De ze zwangerschap was makkelijker bij de eerste omdat je dan kan luieren maar deze new born fase is nu zo herkenbaar dat het echt genieten is 🤭

5 maanden geleden

Wat leuk om jullie ervaringen al te lezen! Hier nu 38+3 en zi benieuwd naar die kleine man! Mijn dochtertje vind het nu allemaal super interessant en leuk, en praat al de hele dag over haar broertje en speelt veel met de poppen dus ben benieuwd hoe het straks zal gaan🥰

5 maanden geleden

Ik ben zó benieuwd hoe het gaat zijn met nog een kindje erbij! Ons zoontje is nu 19 maanden en ik krijg morgen een balonnetje geplaatst ivm zwangerschapssuiker. Ben 38 weken. Ik was er vandaag dus heel bewust van dat dit de laatste mamadag zou zijn met 1 kindje 🥹 Zo emo raak ik ervan! De newbornperiode bij ons zoontje was intens… extreme krampen, bv liep niet want hij kon geen vacuum houden, koemelkallergie en echt nonstop gekrijs. Ik ben daarom erg gespannen voor de 2e en de newbornperiode, maar alle positieve verhalen stellen me gerust ♥️ Ik ben ook veel zelfverzekerder in het moederschap. Het is in ieder geval niet nieuw hihi

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Wat fijn dat het nu zo positief en soepeler loopt! Dat is inderdaad toch ee ...
Mijn dochter praat ook ineens veel beter en ook in gedrag zien we ineens veel ontwikkeling. Bijzonder wat dat los lam maken, zo'n geboorte. Ze is echt een grote zus, heerlijk om te zien. Hoe oud is jouw dochter? Mijne wordt volgende maand alweer 3, wat vliegt de tijd!

5 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Mijn dochter praat ook ineens veel beter en ook in gedrag zien we ineens ve ...
Lam=kan

5 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Ik ben zó benieuwd hoe het gaat zijn met nog een kindje erbij! Ons zoontje ...
Spannend! Dat was een zware tijd zo te lezen. Je bent wel op het ergste voorbereid zeg maar met de nieuwe baby. Mijn dochter is natuurlijk de allerleukste en allerliefste, maar het is een pittige tante, altijd al geweest. Echt totaal anders als deze baby. Dus nu voelt alles als een makkie omdat ik mijn dochter gewend was, maar als ze hetzelfde was geweest was het ook goed. Je bent tenslotte ervaren en hebt wat trucjes verworven in de loop der tijd. Dus hoe dan ook, het komt goed!

5 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Mijn dochter praat ook ineens veel beter en ook in gedrag zien we ineens ve ...
Wat bijzonder, dan zullen ze het inderdaad echt door hebben. En bijna gefeliciteerd 😜 Mijn dochter is 2 en een half. Ze voelt nu ook opeens zó groot aan terwijl ik haar eerst nog als zo een kleintje zag haha.

5 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Succes gewenst vandaag🥰❤️

5 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Sterkte met de laatste loodjes! Hier een vergelijkbare ervaring met de eerste, zag er ook enorm tegen op. En dus nu een totaal ander kind. Hoop dat dat voor jou ook geldt!!

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Heel benieuwd hoe jullie het ervaren nu dames! Hier echt beter dan ik me ko ...
Wat leuk je berichtje met de vraag hoe het nu is 🥰 Hier ook een jubelende moeder. Het is zoooo anders dan de 1e kraamweek. Veel relaxter, veel meer genieten. En niet alleen wij als ouders, maar daardoor ook zij als baby. Helemaal zen (op wat krampen na) en vaart lekker mee op het ritme van ons. Borstvoeding loopt ook als een zonnetje, weinig te klagen dus. De peuter heeft het met momentjes wel moeilijk. Ze moet veeel minder van mij weten dan normaal en dat vind ik wel lastig. Ik heb best een pittige bevalling gehad (wel thuis, maar sterrenkijker) dus een rondje dierentuin zie ik echt nog niet zitten 🥲 Ga morgen voor t eerst naar buiten denk ik haha. Maar ook dat komt goed hoop ik ❤️

5 maanden geleden

Oohhh zo bijzonder!! Ik ben ook zo benieuwd, maar moet nog eventjes geduld hebben! Nu 38+1 😊

5 maanden geleden

Reactie op Lisalisa1

Ik kan me zooo vinden in jouw verhaal! Ik ben afgelopen maandag bevallen met 39+2 maar ik had het niet erg gevonden als ik overtijd was gegaan, omdat ik dan nog meer quality time kon hebben met de dreumes van 19 maanden. Ik kon me van zijn new born periode goed herinneren hoe heftig ik het allemaal vond wat er allemaal op je afkwam, qua fysieke ongemakken, gebroken nachten, nieuwe dagindeling en alle onzekerheid die erbij kwam kijken. Achteraf ook niet echt kunnen genieten van de new born periode, hoe verliefd ik ook was op ons mannetje. Nu is de kleine dame geboren en ik merk dat ik deze kraamweek een stuk beter in mijn vel zit. Grotendeels doordat ik nu weet wat ik kan verwachten en ik alles al een keer heb meegemaakt. Ik geniet daardoor echt een stuk meer van het niets doen en knuffelen met mijn kleine meisje. Ik kan ook het soort schuldgevoel wat ik heb naar de oudste (dat klinkt gek zeg) beter relativeren dan ik van tevoren dacht. Tuurlijk, ik wou dat ik er elk moment van de dag voor hem kon zijn. Maar het is ook heel oke voor ons allemaal dat dat nu even niet lukt. Ik probeer bewust ook korte een op een momentjes met hem te plannen, al is het een boekje lezen op bed of hem ‘s ochtends aankleden. Dat is voor hem fijn, maar ook zeker voor mij want hij blijft toch ook mijn kleintje. Dat is ‘ie overigens in een klap niet meer, want wat een enorm kind is het naast zo’n baby 😂. Ik merk aan hem dat hij wel echt erg aanhankelijk is aan mij en roept de hele dag door “mama”, maar accepteert het ook om lekker met papa op pad te gaan en verder zijn normale opvang-ritme aan te houden. Het komt dus allemaal helemaal goed en het is natuurlijk wennen, maar het verbaast mij hoe makkelijk je weer went aan de nieuwe vorm. Ik hoop dat je het snel ook zelf mag ervaren!

5 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Ik kan me zooo vinden in jouw verhaal! Ik ben afgelopen maandag bevallen me ...
Oja, het valt mij ook enorm op hoeveel hij er eigenlijk van snapt. Van tevoren maakte ik me druk over zijn leeftijd, want “je kan het niet uitleggen en hij snapt het toch niet”. Nou, mooi wel! ‘s Ochtends begint hij gelijk de naam van zijn zusje te roepen, wil bij haar kijken in haar bedje en wijst soms naar mijn buik om te kijken of daar nog wat inzit, waarna hij naar haar bedje wijst. De kleintjes snappen meer dan je denkt!

5 maanden geleden

Wat een opluchting om jullie ervaringen te lezen zeg. Ik ben nu 38 weken van onze tweede en ik voel me al negen maanden lang zo schuldig naar onze dochter (2.3 jaar oud) toe. Zo erg dat gevoel van: ze heeft geen idee wat haar staat te gebeuren, hoe erg haar leven gaat veranderen, dit heeft ze allemaal niet verdiend etc etc. Dus fijn om te lezen hoe het jullie bevalt en dat het bij de meesten gewoon helemaal goed komt.

5 maanden geleden

Wij hebben vandaag wel een pittig dagje hoor🙈 De kleine heeft wat last van haar buikje, drinkt veel (regeldagje denk ik) en laat zich maar kort wegleggen. De grote heeft het vandaag ook zwaar, vanmorgen helemaal in tranen omdat papa zonder haar weg was en ze niet bij mij wilde blijven. Snap ik, ik heb het even heel druk met de baby en weinig tijd voor haar. Ik doe mijn best hoor, maar het breekt wel een beetje mijn hart als ze vraagt of ik de baby in de box wil leggen en ik dat dus niet kan omdat ze aan het drinken is/huilt. Flink wennen dus voor de grote zus! Gelukkig vind ze haar kleine zusje wel erg lief, ze is er als de kippen bij als ik haar luier ga verschonen en ze wil haar ook vaak vasthouden en kusjes geven.

5 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Wij hebben vandaag wel een pittig dagje hoor🙈 De kleine heeft wat last van ...
Aah dat klinkt pittig! Hopelijk zit iedereen weer snel goed in hun velletje!