348 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op MamaSann

Ik moet even iets van me af schrijven.. weet niet zo goed wat ik hiermee w ...
Wat lastig dit he! Ook een virtuele hug van mij🤗 Ik heb dit bij mijn eerste en nu ook tweede gehad, papa kan gewoon beter overweg met de kindjes als ze ouder zijn denk ik ahah. Hij zei ook dat hij een kleine baby best fragiel vindt. Hier totaal geen schema omdat ik baby laat slapen wanneer hij wil en voed op verzoek (bv). Maar ik heb ook vaak dat ik lig te voeden en papa en dochter samen avondeten en bedtijd hebben. soms juist andersom dat ik haar naar bed breng. We laten ons erg leiden door de dag maar zijn beide erg relaxed in hoe het loopt. En na 20:00 slapen beide kinderen tot elke dag nu en hebben we sowieso tot 23:00 tijd voor ons om te eten/slapen/opruimen. Dat is wel heel fijn. Zoals ik al las, draagzak kan enorm helpen! Ik was gister na de voeding gaan slapen, en papa heeft schoongemaakt met baby in drager 😋 @Loenie87 ik heb vandaag ook zo een dag, dochter naar opvang, lekker in bed liggen met baby😂 en mijn man is de komende weken thuis met verlof dus dat is ook zoo fijn. @DN32 hopelijk gaat het al beter met je partner :( dat hakt er ook meteen in, wat vervelend! Succes gewenst 🍀

5 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Hoe gaat het nu met je vriend? Nog steeds opgenomen? Klinkt heftig voor jul ...
Wat loef dat jullie zo meeleven!🥰 Hij is inmiddels weer thuis met medicatie en het gaat nu wel redelijk. Gelukkig niks ernstigs gevonden! Ik heb een extreem slaaptekort, maar dat komt vast wel goed. Ben allang blij dat hij weer thuis is. En onze oudste kon gelukkig de hele dag terecht bij opa dus ik had alleen de kleine meid vandaag. Gisteren was wel echt een enorm pittige dag met 2 kids alleen van ochtend tot naar bed gaan. Ik hoop op een rustige nacht vannacht!🤭

5 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ja hier ook zo kort aan de borst. De melk stroomt zo snel dat het klokklokk ...
Ja herkenbaar die voeding. Hier precies hetzelfde. M'n andere dochter deed het ook, dus ik was het op zich wel gewend haha. Wel jammer van de speentjes! De pink is inderdaad ook niet ideaal... Inderdaad maar blijven aanbieden en duimen dat er eentje tussen zit die de kleine accepteert! En, is het een regeldag? Bij ons is het morgen 3 weken, ik ben mij ook al aan het voorbereiden 😅 Ik vraag mij wel af of je ook regeldagen hebt als je over het algemeen (standaard) teveel melk hebt haha. Ik weet het niet meer van m'n oudste. Maar we gaan het meemaken morgen. Ergens vind ik het fijn om te lezen dat ik niet de enige ven die wel die zoektocht ervaart. Het vraagt weer zoveel van ons moeders/ouders. En dat icm met een ouder (vaak veeel zelfstandiger) kind. Daar moet ik ook weer aan wennen. Maar ik probeer mijzelf de tijd te geven om te wennen en niet te streng te zijn 💛

5 maanden geleden

Reactie op DN32

Wat loef dat jullie zo meeleven!🥰 Hij is inmiddels weer thuis met medicati ...
Fijn dat er niks ernstigs is gevonden! Maar ik kan mij voorstellen dat je gesloopt bent. Hopelijk is er wat ruimte dat je kan bijslapen deze dagen! 😘

5 maanden geleden

Och mensen, mijn hart smelt echt van 2 kinderen. De oudste is smoorverliefd op zijn jongere broertje. Hij is niet jaloers op hem, maar op ons. Hij wil dat de baby bij hem slaapt ipv bij ons. Hij wil hem vast houden en kussen en knuffelen ipv dat wij dat doen. We hebben echt moeite hem weg te krijgen bij zijn broertje. Echt heel schattig allemaal. En hoe hij steeds naar hem kijkt 🥰. Ik ben mij er van bewust dat dit nog kan omslaan, mijn jongste zoon is er tenslotte nog maar sinds gisteren, maar voor nu knapt mijn mamahart van liefde bijna uit elkaar ❤️

5 maanden geleden

Reactie op Amooma

Och mensen, mijn hart smelt echt van 2 kinderen. De oudste is smoorverliefd ...
Mooi is dat he! Hier na een weekje is grote broer nog net zo verliefd. Als hij s ochtends wakker word krijg ik met moeite een knuffel en kus, maar rent hij de kamer in om Javi te knuffelen en kussen

5 maanden geleden

Reactie op Amooma

Och mensen, mijn hart smelt echt van 2 kinderen. De oudste is smoorverliefd ...
Aaaah zo mooi dit! Geweldig he, dat contact tussen de kindjes. Hier ook een meisje die met alles wil helpen wat haar zusje doet en ik heb haar nog niet kunnen betrappen op klassiek jaloers gedrag. Vooral zorgzaam en lief voor haar kleine zusje 🥰🩷 Geniet er maar lekker van!!

5 maanden geleden

Hi dames, hopelijk gaat het goed met jullie! Iemand nog leuke weekend ideeën met de kleintjes? Mijn man is nu voor een week weg, dus ik ben echt alleen met 2,5 jarige en baby 3weken🥴 Tot nu toe gaat het goed, en mijn dochter is echt een schatje voor me. Gister lag ze om 20:00 te slapen en was het tot 23:30 muisstil in huis haha, helaas was ik toch een was gaan ophangen en de keuken op gaan ruimen dus slaap kwam later pas (spijt van omdat ik beter die dingen kan doen als ze wakker zijn). Hoe is het met jullie?🍀🌞

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Hi dames, hopelijk gaat het goed met jullie! Iemand nog leuke weekend ideeë ...
Oei, een week alleen, dat klinkt pittig! Ik ga hier graag met de dreumes de horeca in, naar een plek met een speelhoek voor kindjes. De kleine kan dan gewoon in de kinderwagen liggen terwijl de oudste speelt en mama een koffietje drinkt. Succes deze week! 🌝

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Hi dames, hopelijk gaat het goed met jullie! Iemand nog leuke weekend ideeë ...
Ik ben ook veel alleen met een 3,5 jarige en baby 😊 Wij gaan vaak naar de speeltuin en koffie drinken op plekken waar ook speelgoed is 😅 gelukkig zit mijn dochter zit in een ontspannen fase en ze luistert goed en is heel lief🤗

4 maanden geleden

Ik ben een beetje een stillere meelezer. Leuk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat. Hier genieten we volop van ons meisje. Ze is de rustigste baby die we gehad hebben. Haar oudere broer was een huilbaby en haar oudere zus was ook een stuk minder rustig, dus het is echt genieten. Dat gezegde ‘die derde doe je er even bij’, klopt hier helemaal. Ze wil alleen nog niet in haar eigen bedje slapen, maar ik probeer ook maar te genieten van het veel knuffelen en het samen slapen. Want ik weet dat deze fase ook weer relatief snel voorbij is en dan komt hij nooit meer terug. Ze is nu ook alweer een maand oud. De tijd gaat zo bizar snel voorbij. Dat maakt me ergens ook wel verdrietig, omdat zij ook in het teken staat van alle laatste keren. De laatste keer zwanger, de laatste keer bevallen, de laatste kraamweek. Allemaal enorm prachtig, maar ik kan er ook wel een traantje om laten. Nu dus tijdens mijn verlof maar optimaal genieten van de borstvoedingsmomentjes en de knuffeltjes 🥰.

4 maanden geleden

Reactie op Lentebloempje

Ik ben een beetje een stillere meelezer. Leuk om te lezen hoe het jullie al ...
Fijn om dit te lezen haha, ik wil heeeel graag een derde voor mijn 30ste, kan me ook echt niet voorstellen dat dit de laatste keer was dat ik zwangerschap mee kan maken. En wat fijn dat ze zo rustig is😍Wij hebben gister onze eerste echte hysterische huilbui gehad. Ik ben alleen nu omdat mijn partner een week weg moest, en het ging eerst goed, maar gister waren beide kids aan het huilen bij avondeten/bedrijd😭 ook dochter van 2,5 wilde opeens in mijn armen, maar daar lag baby al in. Huilend om 9 uur pas boekje voor kunnen lezen. Toen had ze natuurlijk daarna nog gepoept, dus huilende baby even weg moeten leggen😭 Het was draaamaa. Gelukkig is ze vandaag even op de opvang, dus kan ik douchen, schoonmaken, koken en lekker slapen met baby. Poehh, ookal klaag ik altijd hoe weinig mijn man doet, die tweede persoon is van waar belang soms 😅

4 maanden geleden

Wauw, ik heb echt respect dat jullie het allemaal zo goed voor elkaar hebben ✌️💕 Ik kan nogal zwaarmoedig worden van het slaaptekort, maar als ik lees hoe jullie het kunnen, geeft mij dat weer frisse motivatie 🥰 In mijn hart wil ik ooit nog een 3e kindje, maar mijn hoofd weet niet of dat verstandig is. Ik probeer er weinig aan te denken dat dit laatste keren kunnen zijn. Ik hoop dat we ooit klaar zijn voor een 3e, maar voor nu nog overleven met 1 en 2. Hihi.

4 maanden geleden

Hier gisteren een heerlijke dag gehad! Eerst naar het cb, de kleine groeit echt supergoed en de grote vond het heel interessant allemaal, ik liep over van trots haha. Daarna met het hele gezin naar de dierentuin geweest en dat was echt zo leuk. De kleine heeft het hartstikke goed gedaan en de grote vond het ook heel leuk. 's Avonds wel weer die onrust, tot een uur of 11, maar daarna werd ik beloond met bijna 6 uur slaap😳 Vonden mijn borsten niet zo chill, maar mijn brein wel haha. En als klap op de vuurpijl was vanmorgen daar de allereerste echt brede glimlach🥹

4 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Wauw, ik heb echt respect dat jullie het allemaal zo goed voor elkaar hebbe ...
Apart hè, dat je toch stiekem over een derde nadenkt terwijl het nu echt hartstikke pittig is🙈 Mijn man vind 2 genoeg, bij mij staat de deur nog op een kier. Ergens vind ik 2 ook wel genoeg, maar ik kan nog geen afscheid nemen van "nooit meer". Maar eerst maar even dat eerste jaar overleven haha. Dat slaaptekort is heftig hè. Ik kan daar echt heel chagrijnig van worden. Gelukkig liet mijn man me gisteren liggen en heb ik ff uitgeslapen met de kleine naast me. En toen kreeg ik ook nog ontbijt op bed🥹 Vandaag een heel goede nacht gehad, dus ik kan er weer even tegen (waarschijnlijk tot 8 uur vanavond voordat de uitputting weer toeslaat🙈)

4 maanden geleden

Haha dat over "een derde" is zo herkenbaar... Hier ook een man die echt geen derde kindje wil, terwijl bij mij de deur op een kier blijft staan. Ik vind de gedachte dat dit de laatste keren al zijn heeel jammer. Maar tegelijkertijd is -als hij al komt- de wens er alleen voor over een jaar of 3/4 denk ik. Nu echt niet in ieder geval. Dat lijkt mij te pittig. Maar wanneer ze beiden op school zitten en er weer meer ruimte is..... Wie weet 😇 Ik vind dat slaaptekort ook pittig. En als ik alleen ben voelt het écht als handen tekort. Terwijl het nog maar sporadische momentjes zijn. De kleine wil hier ook nog niet zelfstandig slapen, dat blijf ik moeilijk vinden. Ik voel mij soms schuldig naar de oudste daarover. Zij krijgt zoveel minder (fysieke) aandacht nu... Wij zijn gisteren ook weggeweest voor ons eerste echte uitje als gezin van 4 🥰 Het ging heel goed gelukkig! Helemaal blij mee 💛

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Apart hè, dat je toch stiekem over een derde nadenkt terwijl het nu echt ha ...
Ja mijn man die zegt ook "dit is eigenlijk nu al meer dan we aan kunnen". En hij heeft gelijk. En ik denk dan: "ja maar ooooit". In mijn hoofd is het echt: Lucky nummer 3. Maar voor nu heeft mijn man gelijk. En op de goede momenten geniet ik er ook ontzettend van. En op de heftige momenten (vannacht werden we om 0220 wakker door onze dreumes die niet stopte met huilen en niets werkte dus onze dag begon...) vervloek ik mezelf nu al. En dan kan ik weer hormonaal huilen: ben ik dan zo dom? En gek ook eigenlijk. Het is echt niet per se dat "hoe meer kinderen hoe meer plezier". Juist iedereen moet er wat op inleveren (geld, ruimte, energie, aandacht). En toch zit die derde in mijn hoofd. Voor nu mega trots op de 2 die we hebben 🥰 de nacht was verschrikkelijk en dit werd de eerste dag alleen. Maar het is nu bijna 1400 uur en ze liggen beiden te slapen en het ging relatief goed. Over een uur of 3 is manlief dus weer thuis en heb ik dit overleefd. Ik duim voor de nacht... dreumes is veel aan het huilen de laatste weken en hij praat nog niet dus we weten niet waardoor het komt. Spanning zusje? Tanden? Ziek? Sprongetje? Koud? Warm? Honger? Dorst? Etc etc. Pff drijft me tot wanhoop.

4 maanden geleden

Hihi wij zijn ook veel over ‘de derde’ aan het praten. De eerste was en is vrij intens: een jaar weinig geslapen, en nu is ze nog heel energiek en een vroege vogel (denk wakker tussen 5-6 en ook regelmatig ‘s nachts nog). We hebben altijd gezegd: als de tweede weer zo heftig wordt houden we het bij 2. Maar de baby is tot nu toe zooo anders. Fijne zwangerschap, bevalling en herstel gehad en ze is zoo veel rustiger. Slaapt goed, huilt nauwelijks, is goed te troosten. Ze vloeit er min of meer naadloos tussen. Dus als dat zo blijft dan gaan we wel voor een derde denk ik. En tegelijkertijd is het ook wel vrij overweldigend soms. Ben heel benieuwd hoe komende weken/maanden gaan zijn!

4 maanden geleden

Wij hebben het juist de hele tijd over ons “compleet” voelen nu. Vanaf de geboorte eigenlijk direct al. Het voelt echt alsof het altijd al zo had moeten zijn. Het missende stukje dat er eindelijk is. Gelukkig maar want een 3e zwangerschap wil en kan ik niet aan 😂.

4 maanden geleden

Leuk om jullie perspectief te lezen! Ik zou het echt jammer vinden als we opeens niet een derde zouden maken, omdat ik dan deze zwangerschap en newborn periode anders had willen doen (?). Weet zelf biet eens wat ik daarmee bedoel maar ik vind het zwanger zijn geweldig, de baby geweldig, ik ga best ok op minder slaap gelukkig dus dat maakt niet zo veel uit. Ja die ene huilbui is heftig maar ik vind het zooo leuk! Mijn moeder en man zeggen ook altijd “je bent echt vanuit natuur een moeder” en ik ben het daarmee wel eens😂 Update dag 5 alleen met twee kinderen, gaat steeds beter elke dag. Vandaag echt rustige dag gehad omdat dochter nog een dagje op de opvang was, samen naar de speeltuin en we hebben nu samen gegeten. Snel naar bed voor baby wakker wordt!