348 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Goeie tips, thanks! Hoe doe jij het dutjesmoment? De oudste is 1,5 en slaap ...
De dreumes heeft eronder te leiden hier. Ik probeer de bedtijd enigszins uit te stellen tot baby wil drinken (maar dat drinken lijkt soms constant mijn god). Dan geef ik de baby een borst en leg ik haar of beneden of boven in een veilig plekje en dan ga ik met dreumes naar boven. Met mazzel is ze dan slaperig van het drinken maar eigenlijk altijd hoor ik haar na een paar minuutjes wel huilen. Hartverscheurend maar dikke pech... 100x heen en weer rennen voor speen werkt voor mij en mijn rug niet. Draagzak vind ik gevaarlijk (dreumes werd een keer agressief met verschonen). Mijn zoontje was een huilbaby en heeft 4 maanden idioot lang gehuild. Dus soms denk ik echt (met pijn in het hart) dan maar een kwartiertje huilen om "niks" (natuurlijk niet waar sorry, maarja ik kan me niet opsplitsen). En straks kom ik eraan en gaan we extra lang voeden. Dat voeden is voor mij dan ook goede verplichte afleiding om niet 100x op de camera te kijken hoe het met dreumes is. Ook die ligt wel eens een kwartier te huilen voor ik kom. Hoewel ik stiekem dreumes voorrang probeer te geven bij huilen omdat ik denk dat hij zich echt gekwetst kan voelen. Mijn is gelukkig altijd heel rationeel: ik ging eens een dag naar buiten maar haalde het speeltuintje niet omdat baby echt te hard huilde en niet stopte. Voeden kan niet want ik moet echt op mijn zoontje letten. Toen dus heel verdrietig omgekeerd. Maar manlief troost heeel lief en gaf ook aan dat voor zoonlief even wandelen en even tegels voelen en steentjes en takjes voelen ook al even eruit zijn is. Ooit op een dag met veel woede uitbarstingen van mijn zoontje zat ik er ook echt mega doorheen hoor... het was terror... en de dag erna: zo lief als een roosje! Zo onvoorspelbaar nog

4 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Bij mij gaat het afwisselend en wat de ene dag werkt, dat werkt opeens de a ...
Haha wat een mooie, realistische reactie. Zo zie ik het ook wel voor me, ik ben alleen zo bang dat ik de dagen met z’n drieën niet leuk ga vinden, terwijl ik zulke leuke kindjes heb 😁 dat er dan te weinig genietmomentjes zijn omdat het eigenlijk alleen maar overleven is. Maar goed, daar kan ik me wel van tevoren druk over maken maar je weet natuurlijk niet hoe het allemaal gaat lopen. Hopelijk valt het mee. En hopelijk gaat de baby snel het licht zien en merkt ze dat liggen in een babynestje echt niet zo heel erg is, haha….

4 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Haha wat een mooie, realistische reactie. Zo zie ik het ook wel voor me, ik ...
Als ik heel eerlijk ben, zit ik inderdaad op tegen de dagen dat ik alleen met ze ben. En dat zit me wel dwars. Maar misschien ook realistisch om het de tijd te geven...

4 maanden geleden

En hilarisch genoeg sta ik dus wel op het punt om hier te vragen of jullie weten of jullie "compleet" zijn. Haha. Lijkt me zo fantastisch om er 3 te hebben. Als ze ouder zijn dan... zo jong is het ook allemaal intens. Ergens kriebelt het toch wel voor een derde. En dan denk ik aan hoe moeilijk sommige dagen nu al zijn (maar hoe fantastisch andere dagen).

4 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Bij mij gaat het afwisselend en wat de ene dag werkt, dat werkt opeens de a ...
Hier sluit ik me ook volledig bij aan haha. Ik moet ook toegeven dat als er wel iemand is ik veel hulp vraag en denk ‘hoe doe ik dit toch allemaal alleen’. Maar ik heb het geluk met een zeer zelfstandige 2 jarige, echt respect voor jullie met een dreumes!! En dat laten huilen is zo waar, soms kan je het niet voorkomen. Ik vind het wel leuke dagen, al gat de tijd zo zo snel voorbij. Ik heb inderdaad geen seconde voor mezelf behalve als ze beide slapen in de middag, en dan wil ik ook slapen🤣 In de avond als peuter eindelijk slaapt wordt baby vaak wakker dus dat is ook niet ideaal, maar voeden en samen in bed kroelen geeft wel rust. En ik voelde me bij dochter al compleet, was een super leuke verassing een broertje /zusje erbij maar voel me nu ook compleet al wil ik in gedachten heel graag een derde 😌 Maar gewoon omdat ik ze zo geweldig leuk vind

4 maanden geleden

Reactie op maria_1234

Als ik heel eerlijk ben, zit ik inderdaad op tegen de dagen dat ik alleen m ...
Ja kan ik me goed voorstellen, zo voel ik me nu van tevoren dus ook wel! Maar eigenlijk gaat het alleen zijn met twee kids om 1 a 2 dagen per week, dus dat is te overzien. En in het weekend extra genieten van de mogelijkheid om de zorg te verdelen denk ik dan. Voor wat betreft het gevoel van compleet zijn: ik weet niet of ik per se het gevoel heb van compleet zijn (hoe voelt dat eigenlijk), maar verrrrr van tevoren waren wij al wel tot de conclusie gekomen dat we twee kindjes wilden en niet meer. Met name op praktisch niveau, maar ik ben ook echt geen fan van zwanger zijn en vind het een heel fijne gedachte dat ik nu klaar ben met zwanger zijn. Dus wat dat betreft zijn we echt compleet nu.

4 maanden geleden

Ik kan wel janken als ik er aan denk dat ik nooit meer zwanger zal zijn. De newborn fase nog een keer door? Op dit moment zeg ik: nee bedankt🙈 Ik begin echt te denken dat ik een huilbaby heb. Het zijn geen krampjes (meer), reflux valt ook mee, fysio is geweest en er zit niks vast dus wat het nu wel is? Nu kreeg ze er afgelopen weekend ook nog flinke spruw bij dus mijn ongezellige baby is nog ongezelliger de laatste dagen. En dan die warmte... Het is zwaar, dat kan ik jullie wel vertellen🙈 En mijn lieve lieve lieve peuter slaat zich er zo goed doorheen. Ik voel me mega schuldig, maar zoals vandaag dan heb ik amper tijd voor haar. Ik doe mijn best, ik praat veel tegen haar, betrek haar erbij maar de baby is zó veel wakker en zó veel aan het huilen. Mijn dagen bestaan aan sussen, wiegen, lopen, dragen, luiers, voeden, medicatie toedienen tegen spruw, wassen en mijn peuter soms eten geven. Ik heb amper tijd om fatsoenlijk te eten of naar de wc te gaan. Overleven dit😓 Ik ben MOE😭 Gelukkig was mijn man de afgelopen twee dagen thuis en morgen komen mijn ouders even langs. Gelukkig wel hulp dus, anders trek ik dit echt niet.

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik kan wel janken als ik er aan denk dat ik nooit meer zwanger zal zijn. De ...
💕 wat liefde voor jou

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ahh wat heftig zeg!! Onze oudste was zo, dat is zo intens, je hebt gewoon nergens tijd voor. En met een peuter erbij lijkt het me echt onmogelijk. Fijn dat je wel hulp hebt! Heel vaak wordt het na 12 weken beter, hopelijk is dat bij jou ook zo ❤️.

4 maanden geleden

Reactie op anoniem-465322

Ahh wat heftig zeg!! Onze oudste was zo, dat is zo intens, je hebt gewoon n ...
Wij hadden ons dus op het ergste voorbereid, maar het gaat echt best wel goed. De baby is vrij relaxt, vind alleen de avonden nog vrij heftig. Baby vaak huiluurtje, peuter die dan ook aandacht wil. We zijn allebei echt kapot als iedereen rond 21 u eindelijk slaapt. En dan nog alle zooi opruimen 🙈. Maar met zo’n baby als dit snap ik ineens wel waarom mensen al na een jaar weer zwanger worden 😂. Bij de eerste moest ik daar eeeecht niet aan denken haha.

4 maanden geleden

Ahh wat heftig zeg!! Onze oudste was zo, dat is zo intens, je hebt gewoon n ...
Ja en wat denk je? Ze ligt vandaag al de héle dag te pitten🙈 Vanmorgen dik een uur in de (stilstaande!) kinderwagen en de rest van de dag buiten op de loungebank. Af en toe wordt ze wakker om te drinken of om te boeren en dan slaapt ze gewoon weer verder. Schiet mij maar lek. Het zal vanavond wel weer bal worden, maar tot nu toe heb ik een heerlijke dag haha🙈 Voor de oudste had ik het deksel van de zandbak gevuld met water en die heeft zich ook kostelijk vermaakt vandaag. En doordat mijn ouders er vanmiddag waren kon ik ook even het avondeten maken, alleen nog even opwarmen straks 👍🏻 Ik hoop dat de kleine de memo van die 12 weken ook heeft gehad, we zijn al over de helft🤞🏻😂

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ja en wat denk je? Ze ligt vandaag al de héle dag te pitten🙈 Vanmorgen dik ...
Nou, ze was gisterenavond ook nog best zoet en in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik haar na een verfrissende douche om 8 uur op bed gelegd. Toen heb ik de peuter op bed gelegd en mijn man heeft tegelijkertijd nog even naast de baby gelegen want die had toch haar ogen weer open, maar om half 9 was het stil in huis🙀 Wel 3 nachtvoedingen moeten doen, maar over een periode van 12 uur (om 8 uur opgestaan vanmorgen) vind ik dat heel netjes. Als klap op de vuurpijl besloot ik vanmorgen het eerste dutje ook op bed te proberen en ze viel zó in slaap. Weliswaar maar een half uurtje, maar ik vind het dikke winst. Ze is nu wel weer onrustig, volgens mij zit er iets dwars, maar de peuter is vandaag bij opa en oma dus ik kan een beetje aanrommelen vandaag. En hopelijk iets aan het huishouden doen, want ik heb met die warme dagen echt geen hol gedaan in huis.

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Nou, ze was gisterenavond ook nog best zoet en in een vlaag van verstandsve ...
Echt, die baby’s he. Onnavolgbaar!

4 maanden geleden

Nou, ik heb echt een totaal andere baby🙈 Ja ze huilt, maar eigenlijk heeft ze de afgelopen twee dagen alleen gehuild omdat ze moe was of ineens besloot dat ze onmiddellijk de borst wilde hebben😁 Gisteren weer úren geslapen, ze lacht ineens super veel en ook gisteren lag ze weer om 8 uur in bed. Ik begin echt te denken dat die spruw haar al langer dwars heeft gezeten. Of er is een of andere mentale ontwikkeling geweest ofzo, maar echt, die flinke onrust is er de afgelopen twee dagen gewoon niet geweest. Gewoon een baby die af en toe huilt en moppert en verder prima in haar vel lijkt te zitten. Hopelijk zet dit door🤞🏻

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Nou, ik heb echt een totaal andere baby🙈 Ja ze huilt, maar eigenlijk heeft ...
Ooh wat heerlijk!! Dat maakt het leven met 2 kinderen wel een stuk makkelijker haha!

4 maanden geleden

Eerste dagje alleen met twee kids achter de rug! Had me er zo over lopen opvreten van tevoren, maar het liep tot half 3 als een zonnetje. Baby was rustig en viel zelfs tijdens onze wandeling naar een cafeetje in slaap in de wagen (doet ze nooit) en sliep zelfs in het cafe nog 1,5 uur verder (dat doet ze al helemaal nooit!). Daardoor veel tijd gehad voor de dreumes en toen hij met een ander kindje lief ging spelen in het cafeetje, betrapte ik mezelf erop dat ik me bijna begon te vervelen hahaha. Zowaar twee warme (!) cappuccino’s kunnen drinken. Toen we weer thuis kwamen, was de dreumes zo moe dat hij geen verhaaltje meer hoefde voor het slapen gaan en ik letterlijk in drie minuten weer beneden was en er geen krijsende baby op me lag te wachten. Vanaf half 3 kreeg de baby erg last van krampjes en is verder de rest van de dag aan het huilen geweest, maar ik kon het goed hebben omdat de eerste helft van de dag al zo fijn was verlopen. Alsof beide kindjes aanvoelden dat ze even lief moesten zijn voor mama, omdat ze zo gespannen was haha. De rest van de week is de dreumes onder de pannen en heeft m’n partner zijn dag ouderschapsverlof, dus hoef deze week verder niet twee kinderen tegelijk te managen. Even opladen voor de tweede maandag alleen, die natuurlijk weer helemaal anders kan gaan. Dat zien we dan wel weer! 😌

4 maanden geleden

Reactie op rchlvanm

Eerste dagje alleen met twee kids achter de rug! Had me er zo over lopen op ...
Ah wat fijn!! Ik was vandaag voor de tweede keer de hele dag alleen met 2 kindjes. Hier wel pittig. De peuter zit echt heel vervelend te doen tijdens bv. Het komt er op neer dat 1 kind het liefst de hele dag bij jou op de bank ligt, en de ander het liefst de hele dag met je speelt. Als ze samen zijn is er dus altijd 1 vd 2 ongelukkig 😅. De baby leeft zo’n beetje in ds draagzak en dan wil het wel, maar ik vind het wel pittig hoor. Op een gegeven moment waren de allebei aan het huilen (en zei de peuter: ik vind het leuk als de baby huilt!!! en probeerde haar daarna te knijpen), en toen dacht ik wel: omg waar ben ik aan begonnen…

4 maanden geleden

Ah wat fijn!! Ik was vandaag voor de tweede keer de hele dag alleen met 2 k ...
Oh maar dit is precies waarom ik zo blij was dat het goed ging, omdat er veel van dat soort momenten hier zijn die jij beschrijft. Dreumes heeft er helaas een handje van om tijdens de fles de baby een mep of een kopstoot te geven. En doet dit het liefst dan meerdere keren omdat hij er een reactie mee uitlokt. Zit je dan met je baby op schoot, geen kant op te kunnen en een dreumes die steeds maar weer terugkomt voor een tik. Terwijl het buiten voedingsmomenten prima gaat en hij haar regelmatig kusjes geeft. Maar zodra Mama’s handen en schoot vol zijn, steekt de jaloezie de kop op en is negatieve aandacht uiteindelijk ook aandacht. Vrij vermoeiend… Ik hoop dat je volgende dag alleen weer wat soepeler verloopt! Het gaat vast steeds beter!

3 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Oooo zó intens hè! Ik herken je verhaal, bij ons vergelijkbaar. Maar; nu op 12 weken en het wordt minder. Plotseling minder huilen, eventjes weg kunnen leggen, een blije kletsende baby #hallelujah. Hopelijk voor jou ook snel verandering! 💛

3 maanden geleden

Hoe gaat het met iedereen? Hoe gaan de dagen met twee kindjes nu de meeste partners weer aan het werk zijn? Hier is de vakantie op de opvang begonnen, wat betekent dat ik heel wat meer dagen nu met twee kindjes ben dan met alleen de baby. Normaal gesproken is de maandag mijn mamadag en om de donderdag ben ik ook alleen met ze maar is dat tot nu toe nog maar 1x voorgekomen. Ik merk dat ik dan de dag na mamadag, waarop de oudste dan niet thuis is, echt even bij moet komen van de hectiek van de dag ervoor. De dagen met twee kindjes gaan in principe prima, maar het is keihard werken haha! De oudste vindt zijn zusje steeds leuker en geeft haar graag kusjes. Eerdere weken kon hij bij vlagen zijn frustratie van het minder aandacht krijgen wel op haar botvieren, dan kreeg ze wel eens een tik of kopstoot. Deze gebeuren inmiddels zelden, maar het voedingsmoment van de babe blijft erg lastig voor hem (en mij). Eigenlijk kan je dan alleen maar toekijken hoe hij het huis ondersteboven keert en vanalles doet wat niet mag 😂. Hoewel het dus hard werken is, ben ik ook wel erg trots op mijn kindjes. Ze doen het allebei mega goed op de dagen alleen met mij. Ze slapen nu zelfs allebei al ruim 1,5 uur in bed! En ben ook wel trots op mezelf dat het me toch elke keer weer lukt om het einde van de dag te halen, haha.