348 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op rchlvanm
Hoe gaat het met iedereen? Hoe gaan de dagen met twee kindjes nu de meeste ...
Hier altijd met 2 kindjes thuis en heb mn draai wel helemaal gevonden eigenlijk. Onze zoon is 2 jaar en 2 maanden en onze dochter 2 maanden oud.
Mijn man is 4 dagen na de keizersnede weer gaan werken, toen kreeg ik eerst nog hulp van familie voor onze oudste, omdat ik hem nog niet kon tillen. Heerlijk om t nu weer lekker allemaal zelf te kunnen doen. Stiekem vind ik het soms haast irritant als mn man weekend heeft, we zijn met zn drieën zo op elkaar ingespeeld, dat hij soms een beetje in de weg loopt ofzo 🫣
Dat van de voedingen herken ik wel, maar ik wordt steeds handiger om dingen te doen voor de oudste terwijl ik de jongste borstvoeding geef ☺️
Onze zoon is heel lief voor zn zusje, al doet hij soms onbedoeld wel onhandig, bijvoorbeeld wanneer hij een deken of hydrofiele doek ziet liggen, dan wil hij haar altijd de 'deken over' doen. Deze doet hij dan alleen altijd ook over haar hoofd. Krijg het nog niet uitgelegd dat dat niet handig is, dus dat soort dingen is nog heel goed opletten
3 maanden geleden
Hier gaat het ook goed! Ik ben meestal maar twee dagen alleen thuis met de kindjes, mijn man neemt 1 dag in de week ouderschapsverlof op en mijn oudste gaat meestal twee keer in de week naar mijn ouders, net zoals dat ze zou doen als ik werk. Dus dat houden we er gewoon in, ze gaat ook erg graag altijd!
Op de dagen dat ik dan alleen ben leg ik de lat heel laag haha. Beetje in en om huis rommelen en als het weer het toelaat een keertje naar de speeltuin. Ben wel altijd blij als mijn man weer thuis is, want mijn peuterpuber is een intens meisje🙈
De baby begint ook beter in haar vel te zitten, ze wordt steeds vrolijker en maakt nu echt contact met ons.
Ik heb zelf denk ik nogal last gehad van mijn hormonen, en dan vooral een enorme dip ofzo. Voor mijn gevoel kom ik nu pas weer een beetje bij zinnen 🫣 De newbornfase is gewoon echt pittig en hoewel ik newborns echt héél schattig vind ben ik blij dat het echte kleine er nu wel af is. Al kan ik ook wel janken dat ze alweer zo groot wordt😂
2 maanden geleden
Reactie op ipnvdb
Zijn er hier meer vrouwen waarbij de tweede een stuk pittiger is dan de eer ...
Dat klinkt zwaar! Bij ons is de 2de juist veel relaxter dan de 1ste. We zijn wel al een paar keer met hem naar de osteopaat geweest ook om ongemak te voorkomen. Voor de geboortje vond ik het sowieso al pittig om alleen met onze 1ste thuis te zijn hele dagen en vind de 2de erbij niet heel veel zwaarder. Ons eerste kindje is nogal aanwezig en zeer energiek (en ik niet). Wat het wel uitdagend maakt. Ze kijkt wel een paar uur per dag iets (daar voel ik me wel schuldig over)..hopelijk als we onze draai hebben gevonden dat de schermpje weer omlaag gaat.
2 maanden geleden
Reactie op MadiR
Dat klinkt zwaar! Bij ons is de 2de juist veel relaxter dan de 1ste. We zij ...
Ik vind het juist veel zwaarder met een tweede erbij. We hadden met z’n drieën ook echt een ritme en dat is bij de tweede ver te zoeken. Hier ook veel meer scherm tijd voor de eerste, zeurt ook de hele dag om tv kijken. Ik hoop ook dat dat minder word als ons zoontje makkelijker word.