348 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Marenne
Mijn zoontje zal 3,5 zijn als nr 2 komt. We wilden graag eerder aan een twe ...
Marenne, wat vervelend van het flauwvallen!
En weet je, een groter leeftijdsverschil is ook mooi! Dan maakt je zoontje het veel bewuster mee!! Wat zal hij een trotse grote broer zijn!
Ik vind het trouwens ook helemaal niet erg hoor dat opa’s en oma’s de baby vasthouden. Net als mijn broers en mijn man zijn zussen. Maar die ene dag ging het gewoon anders dan ik zou willen! Toen hij huilde werd hij niet aan mama gegeven maar aan een ander want die zou hem wel even troosten. Dat vond ik zelf niet zo prettig, want hij was letterlijk net geboren. Ik moest mijn zoontje ook nog leren kennen! 😊
10 maanden geleden
Reactie op MamaSann
Mijn dochter is nu ook 1,5 jaar, 8 mei wordt ze 2 en ik ben 9 mei uitgereke ...
Oh wat spannend!! Hier ander verhaal maar ook spannend; mijn beste vriendin die ik al 15 jaar ken gaat 24 mei trouwen. Ik was haar ceremonie meester.. alleen ben ik 22 mei uitgerekend! Ik hoop dat ik het red..
10 maanden geleden
Reactie op Nenbaby2maybe2023
Niet zo gepland. We hebben 2 miskramen na de eerste gekregen maar nu uitger ...
Ahh ja dat is lastig, uiteindelijk gebeurd het wanneer het gebeurd! En gelletjes is het deze keer goed 💕 uiteindelijk is 3 jaar ook mooi en op die manier kan het oudere broertje/zusje ook veel begrijpen. Eerder zou ik het nog best lastig vinden omdat je toch minder communicatief kan zijn naar elkaar.
Hier was het trouwens totaal biet gepland, ik was echt stom verbaasd dat ik weer zwanger was😂😂
10 maanden geleden
Reactie op firgun
Marenne, wat vervelend van het flauwvallen!
En weet je, een groter leeftij ...
Snap ik helemaal!! Gelukkig zijn bij ons de opa's en oma's heel makkelijk, bij mn 1e gaven ze hem gelijk terug wanneer hij onrustig werd of ik het aangaf. Maar ik heb ook wel mensen in onze cirkel/familie die ik minder snel de baby zou geven dus ik snap dat helemaal
10 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Bij mij mocht iedereen mijn dochter vasthouden, graag zelfs! Ik was echt zo ...
Ik vond het vasthouden ook niet zo erg maar ik begrijp ook dat sommigen dit maar niks vinden 😅
Ik kijk nu al uit naar de bevalling haha, vond het de vorige keer ook zo bijzonder. Ik had dus helemaal niets, geen medicatie geen hulp, alleen was ik gestript bij 4cm. Hoop nu op hetzelfde helemaal thuis🥹
10 maanden geleden
Ik vond het vasthouden ook niet zo erg maar ik begrijp ook dat sommigen dit ...
Haha ik kijk er stiekem ook naar uit om weer te bevallen🙈 Ik denk dat ik ergens ben vergeten hoe het echt voelde😂
Nee gekkigheid, ik vond mijn bevalling ook top. Ik ben 3 keer gestript voordat de bevalling op gang kwam, maar ik liep wel al een week rond met 3 cm ontsluiting en een volledig verstreken baarmoedermond. En dat zonder ook maar één krampje gevoeld te hebben. Geen voorweeën of gerommel, helemaal niks. Toen de weeën eenmaal begonnen ging het wel gelijk van 0 naar 100 maar er is geen moment geweest dat ik het niet meer trok. Ik heb me nog nooit zó krachtig gevoeld als toen. Ik had wel een tweedegraads ruptuur en dus wat hechtingen, maar het herstel ging ook supervlot, echt fijn.
Nu dus fingers crossed voor een thuisbevalling🤞🏻
10 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Haha ik kijk er stiekem ook naar uit om weer te bevallen🙈 Ik denk dat ik e ...
Haha ik denk precies hetzelfde want als ik de video’s terug kijk was het wel anders! Rn wat bijzonder dat je ontsluiting had en niks merkte! Mijn zus had dit geloof ik ook en dan meteen zo een weeën storm, heftig!
Bij mij kwam het wel op gang van lichte naar heftigere weeën, kon me ook wel een beetje voorbereiden er op zo. En uiteindelijk maar 15 minuten hoeven persen zonder schade daar beneden haha😅 Gaan jullie ook een cursus oid volgen? Ik weer zwangerschapsyoga!
10 maanden geleden
Mijn dochter is drie en half en de 2de eind mei geboren word ik ben 29 mei uitgerekend maar ik denk dat deze ook eerder komt .
Ik wou eerder zwanger worden maar helaas mocht het niet zo zijn 5 miskramen maar tot nu toe gaat alles goed .
Ik zou kwa bevalling niet veel anders doen ik denk dat ik nu helemaal geen pijnstilling neem in elk geval geen ruggenprik ik vind dat dood eng , verder hoop ik geen weeën storm te hebben het was bij de eerste te snel gegaan en ik heb 6 weken pijn gehad
10 maanden geleden
Onze dochter is 10 maanden en ik ben 20 mei uitgerekend van een jongen!🥰 super dicht op elkaar dus ik vind het wel ook enorm spannend. De bevalling zit nog vers in mijn hoofd, daar kijk ik enorm tegen op. Mijn bevalling was in het ziekenhuis zonder pijnstilling en ik vraag me tot op de dag van vandaag nog steeds af hoe dat ik dat vol heb kunnen houden🫠
10 maanden geleden
Haha ik denk precies hetzelfde want als ik de video’s terug kijk was het we ...
Oohhh 15 minuten persen lijkt mee heerlijk! Ik heb er 3 kwartier over gedaan, al is dat voor een eerste ook niet verkeerd.
Ik weet nog goed dat ik het even heel raar vond toen er 'ineens' een baby op mijn buik lag. Ik had echt zoiets van: oké, en nu? Wat moet ik hier eigenlijk mee?🙈 Maar dat kwam doordat het zo snel is gegaan, ik had geen kans er een beetje rustig in te komen en me mentaal voor te bereiden dat ze die dag geboren zou worden.
Ik ga geen cursus doen deze keer. Vorige keer een online cursus gedaan (want corona), maar dat ga ik nu niet meer doen.
10 maanden geleden
Hooi ik heb een zoontje van 1 en ben 18 weken zwanger van me tweede heb tussendoor helaas 4 miskramen gehad maar toch qua leeftijd zullen me jongens dicht op elkaar zijn
Heb het deze zwangerschap wel veel heftiger
Er zijn veel
Dingen die ik anders wil doen deze zwangerschap zoals me niks van andere mensen hun mening aantrekken en ervoor zorgen dat me man niet weer onze kind zijn foto’s naar iedereen stuurt terwijl hij pas 1/2 dag oud is zonder dat ik iets wist en opeens me kind op sociale media zie
10 maanden geleden
Hoi! Leuk topic!
Ons zoontje is 22 maanden, wordt in februari 2 jaar. Ze schelen straks 2 jaar en 3 maanden.
Qua bevalling weet ik het nog niet. Bij de eerste uiteindelijk een spoedkeizersnede geweest. Ik vind het nu zoo moeilijk.. ik wil het natuurlijk proberen maar vind een geplande keizersnede ergens ook een prettig idee. Je kan ernaar toeleven en alles regelen van tevoren.
Maar het herstel was best pittig dus dan neig ik toch weer naar natuurlijk proberen. Mijn man wil het liefst een keizersnede maar ik vind het moeilijk ..
10 maanden geleden
Wat grappig om te lezen dat er nog meer eerste kindjes van mei zijn!
Mijn zoontje is op 5 mei 2022 geboren en ben nu uitgerekend van een dochter op 11 mei 2024. Leuk, bijzonder en ook spannend tegelijk ❤️
Wat ik anders wil doen:
- Geen borstvoeding. Het lukte bij mij niet en mijn zoontje vond het vreselijk, waardoor ik fulltime gekolfd heb om hem toch het beste te kunnen geven. Vond het best intens om hierdoor continue met voeding bezig te zijn. Ga daarom dit keer gelijk over op kunstvoeding.
- Ik vond de kraamperiode erg heftig en intens. We hebben daardoor weinig genoten van deze periode. Gelukkig weten we dit keer beter wat ons te wachten staat en hoop ik vooral dat we erg kunnen genieten van deze bijzondere tijd 🥰 Waarschijnlijk is dit de laatste keer dat we dit meemaken en lijkt me zo speciaal als gezin van 4!
10 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Oohhh 15 minuten persen lijkt mee heerlijk! Ik heb er 3 kwartier over gedaa ...
Uiteindelijk zijn onze lichamen ervoor gemaakt (gelukkig maar😉). En heel herkenbaar, vooral na slapeloosheid en zo lang weten dat een kindje in je groeit maar je kent het nog niet ofzo.
Misschien is dat nu ook wel andes bij een tweede omdat je toch een beetje weet wat je te wachten staat😋 Ik vond het vooral heel schattig geloof ik, en heb ook ruim gebruik gemaakt van “the golden hour”, ze kwamen haar pas anderhalf uur later wegen en meten etc, heerlijk!
10 maanden geleden
Zoon is 3,5 als de tweede komt. We hadden anders gepland maar we hebben helaas altijd al veel pech gehad (duurt steeds lang en in totaal 3 miskramen gehad, waarvan 1 nadat we onze zoon hadden). Uiteindelijk is het prima zo, een half jaar geleden is mijn moeder overleden en ik had het heel naar gevonden als dit elkaar precies had gekruist. Plus onze zoon is nu alweer een stuk zelfstandiger, laat staan in mei.
Ik moet nu in het ziekenhuis bevallen vanwege een spoedkeizersnede. Ik vind dat prima. Vorige keer wilde ik heel graag thuis bevallen maar het ziekenhuis was ook heel prettig (komt misschien ook omdat ze me 36u eindelijk konden verlossen 😅).
Onze zoon is midden in de coronaperiode geboren en de regels waren toen heel streng qua visite. Het lijkt me heel fijn om hier nu relaxter mee om te kunnen gaan, iig richting opa en oma. Ik miste mijn vrienden ook echt wel toen, wilde graag praten over de bevalling en dat kon toch niet echt makkelijk.
Ik ga deze keer borstvoeding helemaal anders doen. Ging heel moeizaam en na 5 borstontstekingen was ik zo ongelukkig, ik had er veel eerder mee moeten stoppen. Ik denk dat ik alleen de colostrum wil geven (desnoods middels kolf).
Klinkt allemaal heel dramatisch als ik het zo opschrijf maar ik heb echt geen vervelende herinneringen aan die tijd. Ik ben wel bewuster van hoe het in praktijk is om een kind te krijgen en zie nu ook wel hoe dingen fijner kunnen. Ik heb in ieder geval heel veel zin om alles weer aan te gaan en hopelijk ons gezin compleet te maken!
10 maanden geleden
Leuk om alles zo te lezen!
Bij de bevalling van mijn dochter kwamen de weeën eerst niet goed op gang, daarna een weeenstorm en niet veel later was ze er. Kijk er niet vervelend op terug maar iets geleidelijker zou wel fijn zijn.
Na de bevalling zou ik graag eerst even willen (gehecht willen worden wanneer nodig) plassen, douche aankleden voordat de ex vrouw van m’n partner met kids aan m’n bed zit. Daar heb ik dus echt wel van geleerd!
Onze dochter is net 2 en we verwachten weer een meisje ze zullen dus 2,5 jaar schelen
10 maanden geleden
Zo fijn om jullie ervaringen te lezen! Vervelend natuurlijk van de minder leuke (of ronduit k* situaties 😬), maar het valt mij op dat iedereen overwegend zo positief is! Hoe fijn is dat?! ❤️🍀 Leuk, positief clubje dus!
Ik ben wel even benieuwd of jullie het volgende ook herkennen; Ik kan soms even geheel overvallen worden door verdriet om niet meer die 3-eenheid (man, dochter en ik) en 2-eenheid (dochter en ik ondernemen veel met z’n 2tjes 🥰) te zijn.. Het geluk, dankbaarheid dat we nog een kindje mogen ontvangen en het verlangen naar dit tweede kindje staat voorop hoor! 🩷 Maar soms piekt even zo’n momentje van verdriet (misschien zelfs wel rouw?) om het hoekje. Al snel vormt dit zich dan om naar het besef dat hetgeen dat dit gevoel voor even veroorzaakt, ook precies de reden is dat we voor nog een kindje zijn gegaan! Zo bijzonder om nog eens mee te mogen maken en een gezinnetje van 4 (+ trouwe viervoeter 🐾) te mogen worden! 😍 Herkenbaar?