348 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hoe gaat het met jullie?
Ik merk toch echt wel dat zo'n tweede zwangerschap ...
Hier is het ook zeker zwaarder. Mijn zoon slaapt wel goed gelukkig. Maar ik begin al wel last van mijn rug te krijgen. Ik werk alleen ‘s avonds maar dan ben ik echt al kapot.
Ik ben daarom al voor 50% in de ziektewet. Ik werk nog 2 avondjes in de week van 4 uur. Ik ben hier erg blij mee.. 😊
Hier nog maar 16 weken. Waar ik bij mijn zoon altijd veelste lang door ging, wil ik nu beter voor mezelf opkomen.
10 maanden geleden
Ha allemaal, leuk om al die berichtjes van iedereen te lezen. Hier ook zwanger van de tweede, uitgerekend op 4 mei. Onze oudste is vorige maand 4 geworden dus er zit straks 4,5 jaar tussen onze kindjes. Best veel, maar bewust gewacht ivm een opleiding die tussendoor kwam. Nu zijn we allemaal heel blij en kunnen we niet wachten tot de kleine er is!!
Mijn eerste bevalling werd op gang geholpen ivm zwangerschapsvergiftiging en eindigde in een spoedkeizersnede. Ik weet nog niet zo goed wat ik nu met m’n bevalling wil .. aan de ene kant voelt het fijn om voor de “bekende weg” te kiezen - dus een geplande keizersnede. Aan de andere kant wil ik juist ook graag proberen om normaal te bevallen, al beangstigd me dat wel een beetje.
Iemand een soortgelijke situatie toevallig?
10 maanden geleden
Reactie op KBVDM
Ha allemaal, leuk om al die berichtjes van iedereen te lezen. Hier ook zwan ...
Ik heb bij mijn zoontje een geplande keizersnee gehad ivm stuitligging. Deze zwangerschap kies ik weer voor een keizersnee. Idd omdat dit bekend is. Daarbij viel het herstel mij alles mee bij de 1e
10 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hoe gaat het met jullie?
Ik merk toch echt wel dat zo'n tweede zwangerschap ...
Ja ik vind het ook zwaar! Ben afgelopen 10 weken al aan het kwakkelen. Hele tijd ziek, van het een in het ander. Zoontje ook al een paar keer ziek geweest. Steeds van de grond tillen van mijn dreumes wordt zwaar, maar hij is nog te jong om er iets van te begrijpen (15 maanden). En hij slaapt ook slecht ‘s nachts, al pakt mijn man daar gelukkig het meeste van op. Afgelopen weekend wel een pretecho gehad en geslacht laten bekijken, dat was erg leuk. Baby weer zien en met het geslacht bekend nog concreter fantaseren over namen en hoe ze zal zijn 🥰. Dus dat gaf even wat positiviteit.
10 maanden geleden
Reactie op KBVDM
Ha allemaal, leuk om al die berichtjes van iedereen te lezen. Hier ook zwan ...
Ik heb vorige keer een 1 dag van tevoren ‘geplande’ keizersnede gehad met 42 weken. Wil deze keer denk ik vaginaal proberen als het spontaan op gang komt voor 40 weken en anders bij 40 weken een geplande ks.
10 maanden geleden
Hee dames!
Ik ben ook zwanger van de 2e,heb een dochter van 2. Ik ben 27 mei uitgerekend dus mijn dochter is dan 2 jaar en 7 maanden.
Ik vind de zwangerschap weken zwaarder (nu 16 weken zwanger) ben erg moe, maar wij doen dagelijks samen een middagdutje nu het nog kan😉
Tegen de bevalling zie ik niet op, mijn dochter is binnen 8 uurtjes geboren zonder enige complicaties. Verloskundigen geven nu wel al aan dat het waarschijnlijk bij de 2e nog sneller zal gaan.. dus even een plan maken voor de zorg van mijn dochter op moment van bevalling 😬
10 maanden geleden
Hier ook zo veel zwaarder en to ch probeer ik echt nog alles met haar te doen. Ik heb morgen ochtend 20wk echo, fijn om te horen dat een aantal sl een gezonde baby hebben kunnen zien!🥰
10 maanden geleden
20 echo is super goed gegaan vandaag! En inderdaad grote zus krijgt een broertje. We zijn echt over the moon, het was zo schattig 🥰
10 maanden geleden
Hier vanmorgen ook de 20 weken echo gehad; zo fijn om weer even bij haar te mogen spieken! 🩷 En bovenal natuurlijk dat alles goed met haar gaat! 🍀
Ik merk ook dat deze zwangerschap zwaarder is, met al een peuter rond hebben lopen. Daarnaast ook opnieuw HG en daar afgelopen week een heftige griep overheen gekregen. Bleek corona te zijn 😑 4 jaar de dans ontsprongen en dan tijdens je zwangerschap, na de pandemie, het te pakken krijgen 😅 Achja, laten we het positief bekijken en focussen op de antistoffen die ons meisje dan al mooi mee krijgt ☺️
10 maanden geleden
Heej! We hebben al een dochtertje van bijna 3 en nu zwanger van een jongen. Bijna 21 weken. Ik vind het fysiek een stuk zwaarder en denk vaak poeh nog maar op de helft en nu al zoveel klachten 🙉
Wel heel blij dat het goed gaat met ons jongetje en ik vind het mentaal wel wat makkelijker met name omdat mijn dochter heel vrolijk is. 🌼
10 maanden geleden
Hoe is het met jullie? Ik heb nu al 2 weken dagelijks zó veel beweging in mijn buik van kleine, dat ik me zo bewust ben van de zwangerschap dagelijks haha. Ik keek eerst uit naar het bevallen maar nu lig ik ‘s avonds in bed met een kungfu baby in me buik en denk ik ohneeee hoe ga ik dit doen😭
Gelukkig is mijn moeder na 2 maanden vakantie weer terug dus vrijdagen komt ze altijd even langs om op te passen en te helpen in het huis🥰 Dan is dochter ook weer helemaal gelukkig.
10 maanden geleden
Hoe is het met jullie? Ik heb nu al 2 weken dagelijks zó veel beweging in m ...
Oohhh mijn baby is ook zo ontzettend aanwezig de hele dag. Dan lees ik over kriebels en plopjes, maar ik voel voornamelijk keiharde trappen🙈😂 Ik voel mijn dochter echt niet zo vaak hoor. Of het nou komt omdat het de tweede is of dat ze misschien anders ligt ofzo, ik weet het niet, maar ik ben me ook de hele dag bewust van die kleine meid in mijn buik. Je kan het van de buitenkant ook zó goed zien als ze bezig is. Dat gaat nog wat worden als ik wat verder ben en ze nog sterker wordt🙈
Verder gaat het (weer) goed. Ben afgelopen week ziek geweest en dat hakt er wel even in als je én zwanger bent én nog een peuter rond hebt lopen. Gelukkig veel aan mijn man gehad qua zorgtaken overnemen en ook mijn moeder stond klaar, heel fijn!
Mijn buik begint ook eindelijk te groeien en ik vind het heerlijk!
10 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Oohhh mijn baby is ook zo ontzettend aanwezig de hele dag. Dan lees ik over ...
Fijn dat je je nu wat beter voelt 🍀 Soms voelt ziek zijn echt onmogelijk nu, maar gelukkig is er hulp in die situaties!
En ja, echte trappen haha, bij mijn dochter herinner ik me vanaf 25 weken wel veel bewegingen gevoeld te hebben maar vooral draaien enzo, nu zijn het echt trappen haha 🤸🏽♂️
En het groeien gaat zo snel ja! Als ik lig heb ik echt zo een bal onder mijn navel. Maar ik merk toch dat ik me ongemakkelijk voel met het “groter worden”. Ik denk steeds ugh ik moet sporten en minder eten maar aan de andere kant wil ik gewoon meteen slapen als dochter in bed ligt…
10 maanden geleden
Ik heb zoontje van 14 maanden gekregen met keizersnede omdat ie te groot was en nu kwam ik bij 20 weken erachter dat de tweede nu nog groter is
En dat ik eigenlijk mijn droom van een gewone bevalling op me buik kan schrijven ben zo verdrietig 😢 want zelfs me na herstel was heel heftig
10 maanden geleden
Reactie op hcan
Ik heb zoontje van 14 maanden gekregen met keizersnede omdat ie te groot wa ...
Ooh ik voel je helemaal. Mijn eerste is met een keizersnede geboren, hij woog 4870 g. Terwijl ik toen ook al zo graag een rustige vaginale thuisbevalling wilde. En nu moet ik sowieso al in het ziekenhuis bevallen door die keizersnede. Waarmee ik nooit die fijne thuisbevalling zal kunnen ervaren. En omdat de herhalingskans bij macrosomie 85% is, zal het er waarschijnlijk op uitdraaien dat een keizersnede de beste keus zal zijn. Je mag er verdrietig over zijn en om rouwen. Het is een bijzondere ervaring die we nu waarschijnlijk niet mee zullen maken en het herstel is erg pittig. Zeker als je al een dreumes rond hebt lopen. Ik probeer me er aan vast te houden dat ik aan het eind van de rit straks hopelijk wel twee gezonde kindjes heb mogen krijgen en daarop te focussen.
10 maanden geleden
Het lijkt zoveel langzamer te gaan dan met de zwangerschap van onze zoon😂😂