348 Reacties
10 maanden geleden
Wij hebben vandaag een goede twintig weken echo gehad. ✨🤍 Wat een wonder is dat toch..
Het geslacht houden we een verassing, ook voor onszelf. Maar we dachten allebei tijdens de echo een piemeltje te zien, maar daar komen we in mei pas achter.
Jongen of meisje, het is allebei heel welkom. We zijn dankbaar dat hij/zij er tot nu toe gezond uit ziet. 🙏🏻🤍
Ondertussen zijn we druk bezig met de nieuwe slaapkamer van onze zoon! Die gaat over op een kleinere kamer, en de baby kamer blijft hetzelfde! Hij gaat al in een peuterbed slapen. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan! Hij is nu 19 maanden!
10 maanden geleden
Reactie op firgun
Hier lijkt het juist sneller te gaan!! Haha. Misschien omdat ik er minder m ...
Hahaha Jaa dat hoor ik meer😂
Ik ben er denk ik net zo veel mee bezig als met de zwangerschap van ons zoontje.
Het is alleen wel een hele andere zwangerschap op de een of andere manier.
10 maanden geleden
Hier lijkt het ook zo veel sneller, nu al bijna 22 weken. Omdat baby zo veel beweegt denk ik er dagelijks aan, maar anders zou ik het ook zo vergeten hahaha.
Mijn dochter is nu zo cute, als ze mijn buik ziet zegt ze meteen “Hi babyyyy” en aaien en kusjes 🤭 En heeft is ook opeens steeds meer papa momenten waar ik super blij mee ben. Gisteren was ze wakker van haar middagslaapje en kroop meteen weer bij papa in bed, vond ik ze daar samen kletsen😂😂😂
9 maanden geleden
Reactie op Lace
Haha ik voel je. Mijn gastouder heeft vorige week aangekondigd precies twee ...
Oh wat een timing 🙈 Al is bij mij ook al door m’n hoofd geschoten; als we onze oudste gewoon naar de opvang laten gaan in de kraamperiode, zou ze dan niet het gevoel krijgen er niet bij te mogen zijn met de nieuwe baby? 😬 Ik stel mijzelf maar gerust met de gedachte dat dit wel mee zal vallen en dat ze het juist ook erg naar haar zin heeft op de opvang/PSZ. Maar zorgen om jaloezie springen geregeld door m’n gedachte, vooral toen ze met kerst boos begon te roepen ‘dat is mijn mama!’ toen ik haar nichtje van 11 maanden even op schoot had 🫣 Herkenbaar?
9 maanden geleden
Reactie op Jils1990
Oh wat een timing 🙈 Al is bij mij ook al door m’n hoofd geschoten; als we ...
In het begin keek ze me aan alsof ik het grootste verraad had gepleegd als ik een ander kind/baby op schoot had nu vind ze het niet erg ze weet ze krijgt alle knuffels en kusjes die we wil
9 maanden geleden
Reactie op Jils1990
Ah dat is een fijne ontwikkeling! ❤️
Dat is het zeker en ze heeft een sterke eigen wil en mening .
Ik weet zeker dat het goed komt als ze merkt dat mama altijd nog haar mama is en nog even veel van haar houd alleen zal ze met de baby de aandacht moeten delen maar ik geloof dat kinderen daar een weg in vinden
9 maanden geleden
Manman, wij zijn echt continu huishouden ziek-zwak en misselijk, om gek van te worden. Mijn peuter van 2,5 is nog nooit zo ziek geweest als afgelopen weekend, man bijna 40 graden koorts en ik had gisteren ook ineens ruim 38 graden koorts. We zijn als gezin al sinds begin november aan het kwakkelen, ik vind het zo vermoeiend. Gelukkig trekt de baby zich nergens iets van aan, die groeit en trappelt er lustig op los. Vanmorgen in bed lag ik op mijn rug en je zag haar gewoon de hele tijd van links naar rechts en weer terug bewegen. Dat blijft toch wel heel bijzonder hoor💕
Hoe gaat het met jullie?
9 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Manman, wij zijn echt continu huishouden ziek-zwak en misselijk, om gek van ...
Nou, dit zou ik geschreven kunnen hebben 😣 Op dit moment dochter van 2,5 ook opnieuw zo ziek, na al minstens 8 virusjes gehad te hebben sinds eind oktober.. Man en ik nu nog fit, maar vrees dat we er uiteindelijk allemaal ook weer aan moeten geloven. Gelukkig ook een super actief dametje in mijn buik dat zich nergens van aantrekt 🩷 maar pittig is het wel deze winter.. Als iemand nog tips heeft om de weerstand wat op te krikken hoor ik het graag! Probiotica zijn we al mee gestart.
Beterschap voor alle andere zieke kindjes en papa’s en mama’s! 🍀❤️
9 maanden geleden
Niet fijn... beterschap!!
Hier is het ook een beetje overleven. Manlief heeft een nare polsbreuk opgelopen (dus mogen nu beiden niet tillen, top!). Daarnaast start mijn schoonvader met behandelingen en krijgt een dierbare te horen hoe ernstig haar ziektebeeld is. Ik ben moe en probeer er het beste van te maken met onze driejarige, maar voel me wel schuldig tegenover ons dochtertje in mijn buik, dat ik zo weinig tijd en energie heb om me bewust te zijn van haar komst 😔
9 maanden geleden
Reactie op LauraLau
Hier is het ook een beetje overleven. Manlief he ...
Dat klinkt ook als een moeilijke situatie 🥺 Misschien het belangrijkste om te onthouden/beseffen dat nu minder bewust bezig zijn met de komst van jullie kleintje absoluut geen afbreuk doet aan hoeveel liefde jullie voor haar (gaan) voelen! 🩷 En dat ze ondanks alles juist een super mooi lichtpunt in jullie leven is, met alle narigheid die om jullie heen gebeurt. Veel sterkte iig! 🍀
9 maanden geleden
Reactie op Jils1990
Nou, dit zou ik geschreven kunnen hebben 😣 Op dit moment dochter van 2,5 o ...
Bij jullie dus ook... Ik hoor het ook echt van meer mensen in mijn omgeving. Ik weet gewoon niet wat ik mee maak joh, mijn man is vaker ziek, maar dochter normaal gesproken zelden en ik heb echt nooit wat, doe nooit ergens aan mee. Maar nu... Wat een ellende joh.
En dan heb ik vandaag ook nog de 22 weken prik gehaald haha, daar zal ik deze keer ook wel last van krijgen. Maar ik ben nu toch al bezig dus kom maar op🙈
9 maanden geleden
Reactie op LauraLau
Hier is het ook een beetje overleven. Manlief he ...
Oh dat is wel heel pittig om erbij te hebben. Sterkte!
Misschien een idee om in ieder geval 1 keer per dag even bewust contact te maken met de baby? Ik doe dit ook, 's ochtends als ik wakker wordt is ze altijd erg actief, dan lig ik samen met de peuter in bed om wakker te worden en dan sta ik er echt even bij stil. Ik aai over mijn buik, peuter kroelt met mijn buik en dan kletsen we samen over en tegen de baby.
9 maanden geleden
Reactie op kathl123
Ik pik nu pas in. Hoe doen jullie dat met het ‘niet-tillen’ advies? Quasi o ...
Uh, ik doe daar niet aan🙈 Ik ben meer van het, wat je altijd al gedaan hebt kun je blijven doen maar luister wel naar je lichaam en til een beetje bewust (dus vanuit je benen ipv uit je rug)
Ik til met gemak mijn hond van +30 kilo in de auto en mijn peuter van ruim 15 kilo til ik ook te pas en te onpas. Het enige wat ik minder doe is lange stukken dragen, bv met het uitlaten van de honden. Dochter wordt graag gedragen, maar ik laat haar steeds vaker lopen omdat ik merk dat mijn rug die lange stukken niet fijn vind.
Maar goed, ik heb ook helemaal geen bekken- of rugklachten, mocht je dat wel hebben dan zou ik wel heel voorzichtig zijn. En anders goed luisteren naar je lichaam. Ik merk ook wel eens dat ik iets te veel gedaan heb, dan doe ik de rest van de dag wat rustiger aan en let ik daarna wat beter op😉