348 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Jils1990

Wat hebben jullie samen een mooi plan opgesteld! Zo fijn als je hier samen ...
Ah dankjewel wederom voor je lieve woorden ♡ Het lucht echt even op om hier met (een) andere moeder(s) over te spreken en het ook te normaliseren.

7 maanden geleden

Reactie op CarmenLola

Ah dankjewel wederom voor je lieve woorden ♡ Het lucht echt even op om hie ...
Alleen maar fijn als we er zo een beetje voor elkaar kunnen zijn toch! ❤️ En een beetje anoniem het e.e.a. delen over je worstelingen kan dan soms net wat makkelijker zijn dan een boekje open doen naar bekenden. Een zwangerschap is gewoon (heel vaak) niet alleen maar rozengeur en maneschijn! Hoe dankbaar we tegelijkertijd ook zullen zijn dat we (nog) een kindje op de wereld mogen zetten 🥰

7 maanden geleden

Wat super grappig om te lezen dat veel van jullie eersten ook uit mei komen ...
Ik dacht precies het zelfde. Wij verwachtte nu ook ons 2e mei kindje. Eerste wordt 3 mei 2 jaar en ik ben 10 mei uitgerekend. Ik noem het een grapje van de natuur. We waren wel klaar voor een 2e maar hadden verwacht dat het wel wat langer zou duren, bij de eerste een jaar geprobeerd voor ik zwanger was. Nu de 1e maand raak. We waren even verrast maar ook heel dankbaar. Ik ga niks anders doen dan de vorige keer. Gewoon open de bevalling in gaan je kan het toch niet plannen. Wat ik vorige keer heel fijn vond is dat onze zoon alleen door papa en mama vastgehouden werd de eerste weken. Vond het bezoek niet altijd leuk. Ik ben heel benieuwd hoe het met dit kindje zal gaan. En of het heel anders is dan bij de eerste. We zijn nog opzoek voor een handige kast die we voor onze peuter als commode kunnen gebruiken. Iemand tips?

7 maanden geleden

Wat grappig hier ook een 2e meibaby. De eerste wordt 2 mei 2 jaar en nu 13 mei uitgerekend. Wat ik vooral anders hoop te doen is nu onder een inleiding uit te zien komen. Als het moet, dan is het zo, maar gewoon liever niet!

7 maanden geleden

Reactie op Amooma

Het niet superbewust met dit nieuwe kindje in de buik bezig zijn herken ik ...
Helemaal mee eens, kan niet wachten totdat het mei is. Wil zo graag weer mezelf zijn en mijn lijf terug. Voel me echt gehandicapt nu haha. Ik geloof ook niet dat het straks zwaarder word, ik denk juist dat ik bij een tweede nog makkelijker ben dan toen mijn eerste net werd geboren. Je hebt het allemaal al een keer gedaan dus je weet wat je doet. Ik voel me lichamelijk prima maar vind t zwanger zijn echt geen zak aan, kan niet wachten totdat ik mag gaan bevallen 😂

7 maanden geleden

Zwanger van de 2e uitgerekend op 1 juni 2024 oudste wordt 11 januari 12 jaa ...
Wat leuk! Hier ook een surprise baby. Wij noemen ze verrassingseieren 😉 Onze oudste dochter is 7 als de 2e dochter wordt geboren. Bij de eerste ben ik thuis bevallen en ik hoop/verwacht dat bij deze ook weer te kunnen doen. Bij deze wil ik ook weer borstvoeding geven maar ik zal me er weinig van aantrekken als ze zogenaamd te veel is afgevallen. Was bij de eerste wel zo een gaf veel onnodige stress.

7 maanden geleden

Hier een dochtertje van 3 en een zoontje op komst. Ik ben echt vele malen vermoeider dan de eerste zwangerschap en merk dat alles als een waas aan me voorbij gaat. Ik voel me echt onvoorbereid op de bevalling 🙈 maar ook geen energie om er iets aan te doen. Onze 3jarige vraagt veel aandacht. Emoties en drift buien af en toe maar ook heel lief en uiteraard regelmatig een griepje. Dus tja, weinig focus op de komst van de baby. Blij ook als straks de zwangerschap voorbij is met de hoop een aantal maanden erna me weer fitter te voelen.

7 maanden geleden

Ik ben hier wel bewust met de baby bezig, maar dat is echt een keuze. Mijn eerste heeft dik 6 jaar op zich laten wachten. Geen fijne tijd, maar ik kon daardoor slecht van de zwangerschap genieten, omdat ik echt niet kon geloven dat het ons nu eindelijk gegund was. Durfde me niet echt te hechten of vooruit te kijken. Dat is deze zwangerschap anders, dit zal naar alle waarschijnlijkheid de laatste zijn, dus ik heb mezelf een bewuste zwangerschap gegund😉 Ik geniet echt enorm, ondanks alle kwalen haha. Verder enorm druk momenteel, dochter heeft een eigen kamer gekregen, die is nu zo goed als af dus ik kan lekker verder met de babykamer. Nog 8 weken tot de uitgerekende datum, wat gaat het snel! Nog 2 weken werken en dan met verlof, ik heb er zo'n zin in!

7 maanden geleden

Hiii ik moest mijn account verwijderen en opnieuw aanmaken omdat ik er niet meer in kwam :( (die verwijderd lid i guess) Ik ben er nu echt bewust mee bezig🤭 begin wist ik nog niet zeker of het een goed idee was en met die misselijkheid in eerste trimester en tweede was ik nog veel aan het werken en bezig met dochter. Nu ben ik 3 weken vrij, en dan hoef ik nog 2weken te werken tot verlof 😍 Ik kan echt niet wachten. Ik vind het derde trimester geweldig, baby is zó aanwezig en ik ben echt verliefd op mn buik, en mijn dochter ook. Ook zo fijn om nu gewoon “echt” zwanger te zijn, het is zichtbaar en voelbaar. Wel heb ik al zo erg nesteldrang en opruim urges haha, ben nu op vakantie in Italië en ik kan alleen maar aan huis denken en wat ik wil doen. Ik had de oude kinderwagen nog maar ik wil nu toch een nieuwe kopen (eerste was tweedehands). Hebben jullie veel nieuws of bijna alleen hergebruik van eerste? Ik had gekeken maar had toch meer roze dan ik dacht (komt nu een jongen).

7 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Hiii ik moest mijn account verwijderen en opnieuw aanmaken omdat ik er niet ...
Ik vind het 3e trimester ook geweldig inderdaad! Mijn buik is nog best bescheiden maar wel echt een zwangere buik en ik voel deze baby echt véél meer dan bij mijn dochter. En mijn dochter kroelt met mijn buik en kletst tegen de baby, zó schattig vind ik dat. Ik heb weinig nieuwe dingen gekocht, alleen wat nieuwe kleertjes. Dochter is van juni en nu weer een meisje, dus qua kleren kan ik veel hergebruiken.

7 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik vind het 3e trimester ook geweldig inderdaad! Mijn buik is nog best besc ...
Ohh dat is echt heerlijk, ik zit toch weer ontzettend te online shoppen voor wat neurale kleertjes. En inderdaad, dat praten is zo schattig 🥹 Hier drukt ze telkens haar buik tegen de mijne😂😂😂 En soms zegt ze doei baby, dan doet ze kleren over mijn buik en wil ze met me spelen, echt het lachen kan niet meer op😂

7 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik vind het 3e trimester ook geweldig inderdaad! Mijn buik is nog best besc ...
Hihi ik vind het ook top tot nu toe! Heb ook niet zo’n grote buik en het valt me eigenlijk enorm mee, had verwacht dat het zwaarder zou zijn zo met een peuter thuis. Merk wel dat ik wat vermoeider ben dus op mijn vrije dagen doe ik vaak gezellig met mijn dochter een dutje ‘s mjddags. En inderdaad een veel beweeglijkere baby, dus de hele dag gezellige beweging in mijn buik ❤️. Heb wel veel minder geduld dan de vorige x haha, van mij mag de baby wel komenB

7 maanden geleden

Ik heb verlof🥳 Wat is het ineens snel gegaan zeg, nog 6 weken (en 1 dag) tot de uitgerekende datum, ik ben heel benieuwd wanneer ze komt. Nu lekker rustig aan de laatste dingetjes in orde maken en dan maar wachten😄

7 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik heb verlof🥳 Wat is het ineens snel gegaan zeg, nog 6 weken (en 1 dag) ...
Oh lekker, geniet ervan! Ik hoef ook nog maar een paar dagen, en dan 4 weken van te voren met verlof. Moet nog wel allllesss uitzoeken voor de baby!

7 maanden geleden

Wat heerlijk, verlof! Dan kan je nu echt zorgeloos uitkijken! Ik heb nu 3 weken vakantie gehad, ga nog twee weken 3 dagen werken en dan ook 4 weken van tevoren met verlof. Ik had gehoopt veel te doen deze vakantie maar het valt toch tegen. Wel heb ik al heel veel besteld en in huis (luiers, doekjes, verzorgingsproducten, nieuwe hydrofiele doeken, nieuwe kinderwagen etc) dus dat is wel fijn. Heb deze keer ook zo een afsluitbare luieremmer, vorige keer paste dat echt niet en dat had ik graag gewild haha. Heb ook al kleding doorzocht van dochter maar heb echt meer roze dan verwacht, en zij was in oktober geboren dus heel veel warme pakken, dat is wel jammer. Dus ik weet ook wat ik nieuw nodig heb pff. Wel is het fijn dat ik mijn dochter nu ongeveer zindelijk heb, en dat ze zonder problemen in haar open bed slaapt🥹

7 maanden geleden

Hebben jullie trouwens al een naam? Wij wel!

7 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Ja, alleen nog geen tweede namen .. we weten het geslacht nog niet. Dus deze weken even op zoek

7 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Ja wij inmiddels ook! Heeft wat langer geduurd dan bij de eerste, maar toch nog ruim op tijd goedgekomen.

7 maanden geleden

Hoihoi, Ik vraag me af of jullie een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en hoe jullie daarmee omgingen/omgaan. De situatie: (ik heb er al eerder een berichtje over gedaan in dit topic). Inmiddels 30 weken zwanger van de tweede en onze eerste is 1 jaar en 3 maanden als dit kindje geboren wordt. Het was een zeer bewuste keuze om een tweede kindje te willen en dat er weinig leeftijdsverschil tussen zou zitten. We zijn dan ook erg dankbaar dat dit ons gegund is. Mijn schoonfamilie toont echt 0 interesse in de zwangerschap of in mij uberhaupt (maar daar ben ik inmiddels al aan gewend). Het is een enorm contrast met ons eerste kindje. Toen werd de deur platgelopen en werden we overladen met cadeau's. Nu laten ze me niet eens fatsoenlijk zitten op een verjaardag... Ik had al de hele tijd een soort onderbuikgevoel en dacht dit aan de hormonen zou liggen. Gisteren is dit onderbuikgevoel bevestigd door mijn schoonzusje, toen ik haar vroeg of mensen bij haar iets hadden losgelaten over de tweede zwangerschap. Ik weet namelijk dat er veel OVER ons wordt gepraat en niet MET ons. Nu schijnt het zo te zijn dat meerdere schoonfamilieleden al vrij in het begin maar ook de hele zwangerschap hebben aangegeven dat ze vinden dat mijn vriend en ik veel te hard van stapel zijn gelopen door zo snel weer in verwachting te zijn en dat het volgens hen sws een "ongelukje" is en deze zwangerschap niet als iets positiefs zien. Mijn schoonzusje wilde me dit eerst niet vertellen, om mij niet te kwetsen.. maar ik ben wel heel erg opgelucht dat ze eerlijk is geweest. Mijn onderbuikgevoel klopte dus al die tijd. Er werden ook vage opmerkingen gemaakt, waar ik duidelijk een boodschap in hoorde. Bijv. tegen mijn dochter (net 1 ) : zeg vind jij het eigenlijk wel zo leuk om zoooo snel grote zus te worden? Ik vind het erg dat ik hier nu pas achter ben gekomen. Mijn vriend is ook not amused, heel erg teleurgesteld en wil het gesprek wel aangaan... ik ben op een punt dat ik er ergens geen tijd en energie meer aan wil verspillen en lekker wil nestelen. Maar aan de andere kant merk ik ook dat mijn moederhart zich voor dit kindje wil uitspreken. Ik ben sws al heel blij dat we hebben afgesproken om de kraamweken geen bezoek te willen ontvangen. Maar weet niet hoe nu verder... ik wil ook mijn schoonzusje niet voor het blok zetten... Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

7 maanden geleden

Reactie op CarmenLola

Hoihoi, Ik vraag me af of jullie een soortgelijke situatie hebben meegemaa ...
Pff lastig hoor! En wat raar ook dat ze zich hier zo druk over maken. Hoezo zou je hier een oordeel over hebben, waar bemoeien ze zich mee? Je kunt het gesprek aan gaan, maar ik vraag me af of dat iets gaat opleveren. Uiteindelijk is het jullie keuze en als ze nu al zo vreemd doen vraag ik me af of ze goed gaan reageren op een gesprek.