348 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op CarmenLola
Hoihoi,
Ik vraag me af of jullie een soortgelijke situatie hebben meegemaa ...
Ah vervelend inderdaad. Mijn schoonfamilie toont weinig interesse in ons gezin. Met vlagen vind ik het ook lastig maar probeer er geen energie aan te 'verspillen' en te accepteren dat er wat minder interesse is. Van mijn eigen familie wel veel interesse wat het contrast nog meer benadrukt. Het lijkt me wel irritant als er zo duidelijk een mening wordt gegeven. Ons eerste kindje was wel een verrassing bij ons en voelde ook de meningen wel. Maar ja, de meeste mensen vinden overal wel wat van, dus tja, lekker laten gaan, hoe lastig ook. Probeer te ontspannen inderdaad en lekker focussen op jezelf. 😘
7 maanden geleden
Reactie op CarmenLola
Hoihoi,
Tsja, je kan helaas niet anderen hun mening beïnvloeden. Wel jammer maar aan de andere kant merk ik zelf dat het ook gewoon zo is dat als je voor het eerst ouders wordt, het echt anders wordt gezien dan een tweede keer (en volgenden waarschijnlijk). Dat ze er zulke opmerkingen over maken is echt niet leuk, maar ik zou me hier niets van aantrekken. Jullie hebben het gedaan zoals jullie wilden en dat is wat telt!
7 maanden geleden
Reactie op booboo86
Ik heb het sommige kennisen het ook niet verteld 🤣
Hahaha ook echt niet expres, maar gewoon omdat het er niet van is gekomen… We hebben geen baby shower op de planning staan maar dachten misschien een geboorte feestje te geven (ik hoop zo dat dat goed uit pakt) dan nodig ik ze wel uit 😝
7 maanden geleden
Reactie op CarmenLola
Hoihoi,
Hoihoi,
Wat een verdrietige situatie. Wel dapper dat je schoonzusje het heeft durven vertellen. Lijkt mij voor haar ook lastig.
Je vraagt: wat zouden jullie doen? Dat vind ik een moeilijke vraag.
Ik las laatst een mooie zin in een boek en die raakte mij diep. Allicht is deze hier op zijn plek?
'Gevoelens willen gevoeld worden'.
Waar ik nu op doel: je omgeving daar heb je niet zo veel invloed op. Het lijkt mij lastig hen "te overtuigen". Maar zij hebben wel invloed op jou/jullie.
Ik vind het zelf echt heel verdrietig dat ze jou/jullie dit gevoel geven. En dat mag er zijn. Laat het er zijn. Baal er van, of wees er boos om of huil erom. Laat je gevoelens gevoeld worden en hopelijk is daarna je hart en hoofd een stukje lichter.
Her beste "bewijs" voor je schoonfamilie is denk ik dat jullie weer een prachtig mensje op komst hebben en dat het jullie ontzettend gelukkig maakt.🥰
P.s. wij hebben wss 1 jaar en 4 mnd verschil tussen de kinderen en dit was ook bewust. Waren zelfs al paar maandjes bezig.
Wij merkten trouwens wel dat veel mensen even wilden peilen bij ons 🤣 zo van "zijn jullie blij met dit nieuws"? Haha
Heel veel geluk met jullie tweede wondertje en jullie soon to be nieuwe gezinssamenstelling 🥰
7 maanden geleden
Hoe slapen jullie oudste kinderen? Bij ons is ze vrijwel altijd tussen 5.30 en 6 wakker, met ook ‘s nachts nog een keer. En dan om 6 u vol energie naast je bed staan springen dat ze wil spelen 😂. Weet nog niet zo goed hoe we dat straks gaan combineren met een newborn 😅.
Met de eerste baby konden we dan lekker om 7.30 nog even een rondje slaap pakken, maar dat gaat hem nu natuurlijk niet worden met een peuter in huis 😅
7 maanden geleden
Reactie op anoniem-465322
Hoe slapen jullie oudste kinderen? Bij ons is ze vrijwel altijd tussen 5.30 ...
Hier kan ik me ook wel 'druk' om maken. Ik denk dat het leven wordt op koffie. 😂
Hier de peuter van bijna 3 ook al vanaf 06u klaarwakker naast mijn bed. En denk dat die ook tussen de middag zijn dutjes tzt als de baby er is niet meer gaat doen.
Misschien dat mijn man en ik elkaar dan maar afwisselen ofzo? Ben van plan weer bv te geven dus ben ook benieuwd hoe verrot moe ik ga zijn 😂
7 maanden geleden
Indd 0600 is hier de standaard. En ik ben zo een persoon als ik eenmaal snachts eruit moet (voor bijv luier) dan ben ik klaarwakker en kan ik niet meer slapen...
7 maanden geleden
Onze oudste is meestal om 6 uur wakker en heeft ‘s nachts ook vaak 1-2 korte momentjes even aandacht nodig. Wij hopen bij te slapen op de 2 dagen dat hij naar de gastouder zal blijven gaan en op de dagen thuis tijdens zijn middagslaapje.
7 maanden geleden
Ik ga er vanuit dat het drama wordt met dat slapen😂 Peuterdochter slaapt sinds kort pas in een eigen bed en komt 's nachts ergens tussen half 1 en 6 uur bij ons in bed. Bedtijd varieert tussen half 8 en half 10, opstaan is ergens tussen 6 en 8 en dutjes zijn niet te voorspellen🙈😂 Geen ritme dat kind, dus ik ben wel al wat gewend😬
Ik hoop stiekem dat het zo'n indruk maakt dat ze grote zus is geworden dat ze lekker met mij mee in het grote bed een lekkere middagdut kan doen en 's avonds van vermoeidheid omvalt. Maar dat zal een utopie zijn😂
We vinden er wel een weg in, komt goed.
7 maanden geleden
Ohh mijn dochter 2,5 slaapt als een roos, was even moeilijk met de overstap naar een open bed maar nu gaat het heel goed! Ze is nooit echt wakker geworden in de nacht sinds ze doorslaapt (met 9 maanden) dus ik verwacht nu ook niet🤞🤞
en ik moet haar ‘s ochtends zelf wakker maken, anders slaapt ze standaard tot 9 of 10 uur😂 vanmorgen kwam ze mij om 9 uur wekken, dat is nieuw hahaha
7 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Hebben jullie dit keer ook al eerder dat je geen strakke kl3ding meer kan v ...
Ah pittig!! Ik heb nu juist veel minder last van mijn buik. In mijn herinnering was ik vorige keer vanaf week 30 al een soort aangespoelde walvis en kon ik nauwelijks meer draaien in bed enzo. Nu ben ik 35 weken en gaat het allemaal eigenlijk nog prima. Zo bijzonder dat elke zwangerschap blijkbaar anders is!
7 maanden geleden
Ah pittig!! Ik heb nu juist veel minder last van mijn buik. In mijn herinne ...
Ik heb ook minder fysieke klachten. Inderdaad ook geen problemen met omdraaien in bed, geen pijnlijke en stijve handen 's nachts en minder rugpijn. Ook ervaar ik een minder drukkend gevoel down under. Ik heb dan wel weer regelmatig dat deze baby zo hard duwt dat ze me echt pijn doet, dat deed mijn eerste nooit.
7 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Hebben jullie dit keer ook al eerder dat je geen strakke kl3ding meer kan v ...
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt haha, ik heb ook niet heel erg last van mijn buik maar wil gewoon geen strakke broeken of shirts aan, het irriteert me😂
Ik heb wel een drukkend gevoel en nu ook veel indalingskrampen in onderbuik en benen😩 maar niet erg ofzo, vorige keer werd mijn bekken soms echt geparalyseerd mid walk dat ik niet meer kon lopen (ik zie mezelf nog voor me op mijn werk destijds, hilarisch ).
Ook lig ik wel veel te draaien in mijn slaap maar slapen zelf gaat prima🤭 merk je to h dat je lichaam het al kent allemaal
7 maanden geleden
Reactie op Babymei24
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt haha, ik heb ook niet heel erg last v ...
Ja precies, die buik is niet vervelend. Maar ik heb mokenteel het liefst tenten aan. Want een hemdje of broek zit gewoon verschrikkelijk.
Wel vervelend dat je nu al last hebt van het indalen
7 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Ja precies, die buik is niet vervelend. Maar ik heb mokenteel het liefst te ...
Ik begrijp je zo goed, met een kast vol kleding heb ik echt niets te dragen😂 Reden voor mij om thuis te blijven at this point (gelukkig sleept dochter me dagelijks naar de speeltuin)