348 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Ab itsme

Hebben jullie dit keer ook al eerder dat je geen strakke kl3ding meer kan v ...
Ja wel herkenbaar! Ik had bij m’n eerste vaak jurkjes met panty of zwangerschapsbroeken met band aan. Nu vind ik dat allemaal veeel te strak zitten. Draag alleen maar flared broeken of m’n sportlegging met een hemd en jasje 😅

7 maanden geleden

Reactie op tiny28

Wat is leuk om te vragen als cadeau? Ik word gestalkt met ‘wat heb je nog n ...
Ik zeg telkens: liever geen cadeaus, als je echt wat wilt geven graag een voorleesboek. Of straks een avondmaaltijd, maar echt niet nog meer spullen 😅

7 maanden geleden

Reactie op tiny28

Wat is leuk om te vragen als cadeau? Ik word gestalkt met ‘wat heb je nog n ...
Een keertje oppassen zodat je wat rust krijgt😉

7 maanden geleden

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb uiteindelijk een cadeaubon voor een babyspa gevraagd. Nog een vraagje: wat kopen jullie ‘van de baby’ voor jullie eerste kindje? 😚

7 maanden geleden

Reactie op tiny28

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb uiteindelijk een cadeaubon voor een ...
Ik heb een boek van Wonderbly.com besteld. ... en zijn grote broer Ivar

7 maanden geleden

Reactie op tiny28

Een fiets haha😝 hopelijk kan ze dan oefenen zodat ze niet getild wil worden bij wandelingen

7 maanden geleden

Reactie op tiny28

Is dat een ding? Ik ken het niet. Denk eigenlijk ook niet dat mijn zoontje (1j9m tegen die tijd) het zal begrijpen 🤣.

7 maanden geleden

Reactie op tiny28

Geen 'van de baby' cadeau hier, maar dochter krijgt van ons een grote duplo set. Die hebben wij voor een leuk prijsje nieuw over kunnen kopen dus hadden we bedacht dat ze dat krijgt als de baby geboren is.

7 maanden geleden

Reactie op Lace

Is dat een ding? Ik ken het niet. Denk eigenlijk ook niet dat mijn zoontje ...
Ligt ook aan je kindje hoor. Mijn zoontje is dan 2 jr en 1m en snapt al best veel. Ik wil hem er daarom zoveel mogelijk bij betrekken en hoop dat hij door een klein cadeautje de eerste ontmoeting als positief ervaart. We gingen laatst bijv. op kraamvisite bij iemand en hij vond het toen best lastig om te zien dat papa een ander babytje vasthield.. 😅

7 maanden geleden

Met de eerste hebben we een zwangerschapscursus gedaan. Ik twijfel of ik nu nog een cursus zal doen... Wat hebben jullie gedaan/gaan jullie doen?

7 maanden geleden

Reactie op tiny28

Mijn dochter heeft onlangs een kralenketting uitgezocht voor haar babyzusje. Stiekem heb ik de andere die ze heel mooi vond ook gekocht zodat haar zusje die aan haar cadeau kan doen 🩷

7 maanden geleden

Reactie op 29032022

Met de eerste hebben we een zwangerschapscursus gedaan. Ik twijfel of ik nu ...
Ik heb de vorige keer ook een (online) cursus gevolgd, van DubbelZen (Doete). Nu ben ik van plan de gratis webinar van Vrije geboorte te kijken en ben bezig in haar boek ‘Mijn reis naar binnen’. Daar laat ik het denk ik bij. Mijn 1e bevalling was ook een positieve ervaring, ondanks de moeilijke start van onze dochter. Dus voelt alsof ik al voldoende voorbereid ben :)

7 maanden geleden

Reactie op 29032022

Ik ga er geen meer doen. Weet het meeste echt nog wel van de 1e. Krijg wel weer een geplande keizersnee, dus dat zal misschien ook mee helpen

7 maanden geleden

Reactie op 29032022

Ik ga het niet doen. Weet nu wat bevallen gaat inhouden 🙈 Ik kijk er niet naar uit maar ook niet tegenop.

7 maanden geleden

Reactie op 29032022

Ik heb het bij de eerste niet gedaan en heb gemerkt dat mijn lichaam echt weet wat het moet doen dus ik ga het niet doen

7 maanden geleden

Reactie op 29032022

Met de eerste ook gedaan, nu doe ik dat niet meer hoor. Gaat toch altijd zoals het gaat op dat moment, denk zelf niet dat nog een cursusmap gaat helpen.

7 maanden geleden

Ik heb er ook overna gedacht. Mijn vk was wel heel erg van “doe het weer” maar ik denk ook dat ik het nog wel weet. Ben ook veelte laat ermee, als ik nu nog 4 lessen voor 4 weken wil volgen (beval yoga). Heb het destijds wel heel prettig ervaren. Ik doe nu thuis veel oefeningen en zal snel beginnen met ademhaling omdat dat me echt door de eerste keer heeft gesleept zonder echte pijn ervaring van weeen.

7 maanden geleden

Ik heb het bij de eerste wel gedaan (wel online want in coronatijd) en vond het wel fijn om te weten wat ik precies kon verwachten bij zo'n bevalling. Vooral de wetenschap dat hoe rustiger je zelf kunt blijven hoe beter de hormonen hun werk kunnen doen heeft met erg geholpen. Ademtechnieken heb ik achteraf helemaal niet nodig gehad, ik was de rust zelve bij mijn bevalling en ben gewoon rustig door blijven ademen😬 Voor mij is een cursus deze keer niet nodig, ik weet wat ik kan verwachten en mijn vorige bevalling is zo soepel verlopen dat ik er vertrouwen in heb dat ik dat nog een keer kan.

6 maanden geleden

Dames vraagje, merken jullie ook dat er zoveel minder interesse in jullie 2e zwangerschap is tov de 1e. Familie is er echt amper tot niet mee bezig ook. Bijna niemand die vraagt hoe het met mij gaat ook qua zwangerschap en of de baby goed groeit etc. Of ligt dit echt aan mijn familie op het moment?

6 maanden geleden

Ik merk dat ik (nog) meer zorgzamer ben voor mijn 1ste kindje. Soms vind ik het echt lastig met al die emoties omdat ik bijv die van haar dan ook voel ipv een meer praktische luchtige benadering. Ik denk versterkt door de zwangerschaps hormonen? Meer die dit hebben?