346 Reacties
2 jaar geleden
Hey gefeliciteerd wat mooi 2 wondertjes in je buik
Ik snap je angst volkomen hoor ik heb zelf ook een hoop miskramen mee gemaakt ik ben nooit zwanger geweest zover ik weet van een tweeling. Maar probeer te genieten van deze zwangerschap hoe bijzonder en dan niet een maar twee wondertjes. Je mag me altijd toevoegen hoor en met me erover kletsen als je dat leuk lijkt.
Ik ben nu bijna 9 weken zwanger volgends eigen berekening krijg morgenavond weer een echo ik krijg die momenteel wekelijks ivm me 9 miskramen. En moet zeggen dat helpt me juist heel goed met mijn angst om
Te kunnen gaan.
Als het mis gaat kun je er toch niks aan doen helaas maar toch houd het je onbewust bezig.
Ik ben voor nu 2 mei uitgerekend
En ik voel me buiten de zware vermoeidheid en misselijkheid verder goed gelukkig soms keer spugen maar dat hoort erbij
Geniet van je zwangerschap ❤️
2 jaar geleden
Morgen ben ik 8w zwanger. Hier ook nog niemand verteld ivm teveel slecht medisch nieuws en een erg recente miskraam bij mn zwager, dus we willen het goede nieuws pas geven als we zekerder zijn dat het ook echt goed nieuws blijft. Dus ook na de 1e echo. Die staat vrijdag gepland.
Ik voel me zelf heel anders dan bij mn 1e zwangerschap. Heb amper kwaaltjes, op hele erge moeheid na, bij de eerste kon ik nu al 3 weken niks eten van de misselijkheid. Hopelijk blijft die misselijkheid me dik keer bespaard. :)
2 jaar geleden
Reactie op Marenne
Morgen ben ik 8w zwanger. Hier ook nog niemand verteld ivm teveel slecht me ...
Wat spannend!
Ik snap je helemaal en hoop dat je vrijdag een goeie echo hebt! Ook ik voel me anders bij deze zwangerschap. Ik ben erg misselijk maar hoef gelukkig niet over te geven.
Ik zal voor je duimen! Laat je even weten hoe het is gegaan? 😊
2 jaar geleden
Reactie op Kelsii65
Hey gefeliciteerd wat mooi 2 wondertjes in je buik
Ik snap je angst volkom ...
Jeetje wat heb jij veel mee gemaakt. En wat fijn dat je elke week te zien krijg hoe het met je kleintje gaat. Dit geeft je zeker een fijn gevoel. Ik vind het ook heel knap dat je er zo open over kan praten. Het is wel wat je zegt, als het mis gaat kan je er verder niets aan doen..
Ik ben 10 mei uitgerekend maar omdat het een tweeling is ga ik van april uit. Ben zelf ook heel moe en wil het liefs de hele dag slapen haha.
Ik zal proberen om wat meer te genieten! Bedankt voor het delen van je verhaal 🩷 voel me een stuk zekerder.
2 jaar geleden
Reactie op TE1994
Jeetje wat heb jij veel mee gemaakt. En wat fijn dat je elke week te zien k ...
Ja deze derde is ook echt een cadeautje tijdens de zwangerschap van me dochtertje kregen we te horen dat ik een chromosoom afwijking heb dat veroorzaakte ook mijn vele miskramen.
Ik merk dat er over praten heel erg goed doet.
En ik ben ook anders na mijn miskramen gaan kijken vanwege mijn Robertsoniaanse translocatie. Heb de zeldzame variant 14:22
Ja zeker geeft me een fijn gevoel die echo’s voordeel is hartje klopt
En met mijn afwijking is er nooit een hartslag dus voor mij is het wel al voor de eerste echo vaak duidelijk.
Ja ik merk dat dat erover praten juist echt goed doet. En ik gun iedereen een fijne gezonde zwangerschap.
Soms als ik op deze forums zie dat iemand miskraam meemaakt word ik zo verdrietig.
Dat klopt je kan er niks aan doen. Maar toch maakt het een miskraam niet minder verdrietig heel je toekomst beeld verdwijnt ineens.
Maar toch ondanks die miskramen ik bleef/blijf elke zwangerschap positief
Ik sta soms versteld hoe ik zoveel vertrouwen in mijn lichaam heb ondanks alles.
Oehh 10 mei spannend ja een tweeling komt vaak eerder inderdaad.
Ik duim
Voor je dat alles goed blijft gaan met je 2 wondertjes
En ik snap dat je de 12 weken grens wilt afwachten maar ik zeg maar altijd zo doen wat goed voor jou voelt
Fijn dat je je een stuk zekerder voelt
Echt genieten hoor het vliegt zo voorbij dat zwanger zijn.
Ben wel nieuwsgierig hoe het met je blijft gaan en met de tweeling ik voeg je toe goed?
Haha ik ken het ik lig soms om
19:00 al te slapen voel me schuldig soms tegenover me zoontje en dochtertje omdat ik zo moe ben. Mijn man doet in de avond heel veel zodat ik lekker kan slapen maar merk wel dat ik nu weer beetje meer energie begin te krijgen al slaap ik nog vroeg
2 jaar geleden
Hoi, hier ook een tweeling onderweg. Vanaf het moment dat we dat hoorden zitten man en ik op een blije roze wolk. We hebben het al gedeeld met wat mensen en die komen soms met wat praktische dingen die lastig gaan worden, maar daar zijn wij eigenlijk helemaal niet mee bezig. Dit is niet de enige tweeling ooit, dus als anderen het kunnen loopt hier vast ook wel los.
We hebben een zoontje die deze maand 1 is geworden dus ook hier wordt het een gezellige boel!
Wat doen jullie nu met vitamines? Ik kreeg het advies om foliumzuur te verdubbelen. Las online dat calcium bij tweeling ook belangrijk is en omega 3. Heb calcium gekocht en omega 3 twijfel ik nog over,eet wel regelmatig zalm.
2 jaar geleden
Reactie op Lampies
Hoi, hier ook een tweeling onderweg. Vanaf het moment dat we dat hoorden zi ...
Gefeliciteerd! Way leuk zeg, hoe ver ben je?
Ik ben vandaag langs het ziekenhuis geweest voor controle. Heb extra foliumzuur, vitamine d3+ calcium tabletten en ijzertabletten voorgeschreven gekregen. Die moet ik dus bij mijn multi mama vitamine slakken waar al omega 3 inzit. Slik je nu zelf ook een multivitamine?
2 jaar geleden
Reactie op TE1994
Gefeliciteerd! Way leuk zeg, hoe ver ben je?
Ik ben vandaag langs het zie ...
Ja ik slik nu dubbel multivitamine waar foliumzuur, zink en magnesium enzo in zit. Nu calcium erbij en morgen toch maar omega 3 ook kopen. Hoeveel calcium heb je voorgeschreven gekregen? Online las ik 1500, dat leek me wel heeeel veel!
Nu iets meer dan 7 weken, uitgerekend op 13 mei gok ik.
Hoe was je controle? Ook echo gehad? Alles goed met de kleintjes?
2 jaar geleden
Reactie op Lampies
Ja ik slik nu dubbel multivitamine waar foliumzuur, zink en magnesium enzo ...
Ik zal morgen even kijken hoeveel het is. Maak dan ook gelijk een foto van het doosje! Ik ben rond 10 mei uitgerekend. Heb over 2,5 week mijn termijn echo. Er werd wel al verteld dat ik rekening moet houden dat de baby's eerder kunnen komen.
Alles zag er vandaag top uit, ze zag 2 hartjes en volgens haar klopten ze ook goed voor het aantal weken dat ik ben. Wanneer heb jij weer een controle?

2 jaar geleden
Ha lotgenoten hier! Gisteren hebben vriendlief en ik de schok van ons leven gehad. Waar we hoopten op 1 kloppend hartje, bleken dat er twee te zijn! Dit is mijn/onze eerste zwangerschap.
Vooral ik ben me meteen bewust van het feit dat het nu een risicozwangerschap is. We zijn ook meteen doorverwezen naar het ziekenhuis die ons lekker meteen maandag (echo) en dinsdag (gyneacoloog) heeft ingepland zonder overleg, tijdens allemaal belangrijke werk besprekingen. En dat net nadat de poli telefonisch nog beschikbaar was voor het weekend. Dat was mijn eerste hormonale uitbarsting haha.
Het betekent wel dat ik het op werk meteen moet gaan zeggen, want de afspraken waar ik niet of maar deels heen kan, vallen erg op.
De verloskundige had het wel over foliumzuur dubbel slikken, maar heeft het nog niet gehad over andere supplementen, behalve aspirine, maar dst hoefde nu nog niet.
Heel erg benieuwd wat het vervolg ons gaat brengen. We gaan er in elk geval samen uitkomen en (proberen) flexibel mee omgaan.
Mijn uitgerekende datum is ongeveer 8 mei trouwens
2 jaar geleden
Reactie op huugjj
Ha lotgenoten hier! Gisteren hebben vriendlief en ik de schok van ons leven ...
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik snap dat het even schrikken is, vooral als het je eerste zwangerschap is. Hoe voel je je? En wilde je her al vertellen op je werk of ga je het doen omdat het moet?
Mijn afspraken werden ook voor mij ingepland en ik zei alleen dat ik bloed moest prikken hahah. Ze geloofde me wel en hebben er nog niks achter gezocht. Ik heb alleen nog een vraagje, waarom zou je later aspirine moeten nemen?
2 jaar geleden
Hi ladies! Ik meld me hier ook. Woensdag hebben wij onverwacht het bericht gekregen dat er twee hartjes zijn. Het is hier nog even spannend - beide hartjes klopten goed maar een van de twee was op de echo een stuk kleiner dan de ander. Hoogstwaarschijnlijk kwam dit door de hoek / ligging maar voordat we formeel doorverwezen worden naar ziekenhuis voor tweeling zwangerschap moeten we aankomende week nog een keer terug.
Na de eerste shock zitten we inmiddels in de modus “nou laat ze dan ook allebei gezond zijn en komen” dus we kijken erg uit naar woensdag weer!
Is trouwens eerste zwangerschap dus eerste en tweede kindje als het ons allemaal gegund is (en dan zijn we ook meteen klaar…).
2 jaar geleden
Reactie op TE1994
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Ik snap dat het even schrikken is, vooral als het ...
Dankjewel :) jullie ook!
Volgens mij is dat omdat onze tweeling een placenta deelt (waarschijnlijk wel eigen vrucht zakjes), waardoor de doorbloeding een risico kan zijn. Denk ik. Ik moet het even bij de gynaecoloog navragen. En dat zou pas vanaf een week of 12/16 hoeven. Dus sowieso nu nog niet.
Hier overheerst de vermoeidheid, elke avond lig ik rond 9 uur in bed en slaap ik zeker 8,5 uur. Al moet ik zeggen dat ik de afgelopen nachten ‘s nachts wel een paar uur wakker lig. De misselijkheid is wel aanwezig, maar gelukkig niet overgeven.
Verder heb ik cravings naar verse mango, peer, verse jus en orangina. Best gezond gelukkig, al walg ik wel van veel voedsel, meer mensen daar last van?
Op werk had ik het liefst willen wachten tot nadat we onze ouders informeren (over 2 weken pas, dat kwam toevallig zo uit). De soort afspraken die ik moet afzeggen en de termijn kan ik normaal gesproken écht niet maken. Dus ik ben nog wel wat uitleg verschuldigd (en hopelijk kan de poli nog wat verschuiven als ik maandagochtend bel).
Zijn jullie al een beetje aan het idee gewend? Ik zeg maar gewoon een paar keer hardop dat ik gewoon zwanger ben van een tweeling, wellicht dat ik het nog een keer ga geloven haha.