15 Reacties

2 jaar geleden

mij was verteld minder koolhydraten dus heb gekeken in het koolhydraatarme kookboek van me moeder hierbij een aantal recepten

2 jaar geleden

recept 2

2 jaar geleden

3

2 jaar geleden

4

2 jaar geleden

5

2 jaar geleden

Kijk eens op het insta account van glucosegoddess. Heeft mij ontzettend veel geholpen vorige zwangerschap en nu weer. Al zijn mijn waardes deze keer een stuk lager en kan ik gewoon pasta, aardappelen en rijst eten. Maar ‘s ochtends reageer ik wel heftig.

2 jaar geleden

Ben erg van de recepten van ottolenghi, veel groente veel smaak. Bijvoorbeeld zoete aardappel puree met een salsa van koriander en limoen, erg lekker bij een stukje vlees. Voor ontbijt eet ik nu vaak Griekse yoghurt met wat gehakte amandelen of kokosrasp en bosbessen of frambozen. Tussendoor veel noten, kaas en augurken of zilveruitjes 🙊. Mocht je van het bakken zijn dan kun je ook proberen bv iets van bananenbrood met amandmeel te maken.

2 jaar geleden

Reactie op Ninosmom

Kijk eens op het insta account van glucosegoddess. Heeft mij ontzettend vee ...
Dankjewel voor de tip!

2 jaar geleden

Ik volg even! Heb donderdag de glucosetest

2 jaar geleden

Oh fijn topic! Ik volg, moet de officiële uitslag + advies nog krijgen maar m’n waardes waren sowieso iets te hoog.

2 jaar geleden

Bij mij werkte het goed om producten met spelt te eten ipv volkoren. En bananenbrood zonder extra suikers toegevoegd. Als je fruit uit eet is het ook handig om er wat nootjes oid bij te eten, zodat je niet piekt qua suikers. Het zijn inderdaad vooral de koolhydraten waarvan je niet teveel in een keer kan eten, maar vette producten kunnen wel prima. Zoals kazen en avocado.. dat vult ook goed :)

2 jaar geleden

HoiHoi, Ik ben 26 weken zwanger. Ik at zelf de 1e weken heel veel zoete snacks. Wat ook niet heel gezond was….. nu de uitvinding voor mij. Zoet fruit en i love it. Peer/meloen

2 jaar geleden

Reactie op Marlyyy

Bij mij werkte het goed om producten met spelt te eten ipv volkoren. En ban ...
Mij werden bananen juist afgeraden omdat het in vergelijking met andere soorten fruit veel meer suiker bevat.

2 jaar geleden

Ik ben gek van de spinazie salade van Jamie Oliver: verse spinazie zongedroogde tomaten komkommer parmezaanse kaas dressing: olijfolie, balsamico azijn, beetje citroensap en wat peper en zout. Heerlijk voor ernaast, als mijn man en kinderen bijvoorbeeld 'gewoon' eten. Dan neem ik zelf iets minder van de ovenschotel/pasta of wat dan ook en vul ik het aan met de salade. Veel groente👌

2 jaar geleden

Reactie op ybbed

Mij werden bananen juist afgeraden omdat het in vergelijking met andere soo ...
Kleine tip, hoe rijper het fruit hoe meer suiker. Dus voor je suikers het beste om wat minder rijp fruit te eten. En idd is er per fruit soort ook en groot verschil in suikers.