6 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou kijken als ik jou was of je collega's na een gesprek met jou bereid zouden zijn met je naar je leidinggevende of HR te stappen. Heeft ze ook roddels gemaild? Verzamel bewijs. Zou niet met haar alleen in gesprek staan. Jouw gevoel mag er ook zijn.

3 maanden geleden

Hoi hoi! Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Niet wat betreft zwangerschap (want toen ineens deed die collega poes lief en aardig) Maar daarvoor heeft mijn collega ook allemaal dingen achter mijn rug om over mij lopen vertellen/klagen bij collega's Maar heeft het nooit durven te zeggen in mijn bijzijn. Ik heb het ook geprobeerd te negeren, maar ik was er op een gegeven moment zo klaar mee. Ik heb toen wel een gesprek met haar gehad want inderdaad dat nep aardig doen kost veel energie en ben je snel klaar mee. Ik zou als ik in jou schoenen zou staan gewoon een gesprek proberen te voeren met jou collega en mocht dat nou niet helpen, misschien aangeven bij je leidinggevende🤷🏼‍♀️ Want ik vind persoonlijk dat je wel naar een veilige werkplek moet kunnen gaan zonder tegen zin!😘

3 maanden geleden

Confrontatie aangaan. " Ik merk dat er frustratie bij je speelt, wil je mij vertellen wat je dwars zit?"

3 maanden geleden

Dit lijkt me geen discriminatie obv zwangerschap, dan maak je het veel zwaarder dan het is. Vervelend is het natuurlijk wel voor je! Misschien zit haar frustratie meer in het feit dat ze verwacht een fulltime collega te krijgen, maar wordt het een parttime collega. Wellicht dat zij hierdoor extra werkdruk ervaart of misschien zelf ook graag minder zou willen werken maar dat om watvoor reden dan ook niet kan/mag? Dan ligt de reden van haar gedrag niet bij jou en je zwangerschap maar projecteert ze haar frustratie alleen op jou.. Ik zou het gesprek met haar aangaan, misschien ontstaat er dan wat begrip vanuit beide.

3 maanden geleden

Hè bah wat naar! Vooral omdat je zo intensief met haar samen moet werken lijkt negeren mij geen haalbare kaart. Ik zou zeker het gesprek met haar aan gaan, 1 op 1. Als blijkt dat dit niet helpt kun je altijd nog opschalen richting HR of je leidinggevende maar ik zou het toch echt eerst zelf proberen. Zeg gewoon wat je hier ook bespreekt, dat je geluiden hoort dat ze over je praat en dat je het idee hebt dat jouw zwangerschap/ouderschapsverlof haar niet lekker zit. Vraag waarom dat zo is en hou het verder vooral bij jezelf, wat jij ervaart en hoe je het graag zou zien. Wanneer je met de vinger gaat wijzen, haar op haar plaats wil zetten en/of verwijtend overkomt werkt dit meestal juist averechts.

3 maanden geleden

Vervelend dat je zo’n gevoel hebt en dat dit jullie samenwerking belemmert. Ik zou het zeker niet negeren, maar zou het ook niet te groot maken. Misschien kan je bij haar aangeven, van joh, ik ben weer terug en ga een dag minder werken, ik weet dat je dit vervelend vond met je vorige collega, vind je dit ook met mij? Want dan hoor ik het graag en laten we dan wel een weg vinden om leuk samen te werken, want dat wil ik graag. Dat geroddel is lastig, je kan daar weinig mee, want je hoort het van anderen. En dat is hun waarheid en hun inkleuring. Misschien bedoeld ze het anders of hebben ze het anders opgepakt. Zou dat proberen naast je neer te leggen en als het nog gebeurd als je werkt, haar er gewoon naar vragen. Succes en hopelijk heb je snel weer werkplezier daar, want dat is het belangrijks