Hi mama’s!
Tot eind september heb ik nog heerlijk verlof. Echter merk ik dat ik er nu al tegenop zie om weer te gaan starten, allereerst omdat ik mijn dochter enorm ga missen, maar ook omdat ik van verschillende collega’s te horen gekregen dat mijn directe collega over me aan het roddelen is; dat ik pas heel laat heb doorgegeven tot wanneer ik precies met verlof ben en dat ik 1 dag in de week vrij wil nemen dmv ouderschapsverlof en zij dit vervelend vind (ik heb dit een half jaar van te voren aangegeven).
Ik ben in augustus intern van functie geswitcht en kwam toen met haar samen te werken. Direct kreeg ik al opmerkingen als; als je maar niet zwanger wordt, dat gezeur net als met je voorgangster heb ik geen zin in (mind you ik was toen al zwanger :)). Over die voorgangster was ze ook altijd negatief door dat zij 1 vrije dag had in de week (ik ken haar voorgangster; hartstikke lieve meid die keihard werkt).
Toen ik op werk bekend maakte zwanger te zijn moest ze me door het bijzijn van andere collega’s natuurlijk wel feliciteren, maar daarna was ze zo koud en liep ze eigenlijk direct weg. Verder heeft ze ook nagenoeg nooit meer interesse getoond/überhaupt aardig gedaan. Ik begrijp niet waarom ze zo doet. Ze heeft zelf 4 volwassen kinderen.
Ik werk heel intensief met haar samen en merk dat ik er sinds ik heb gehoord over dat roddelen enorm tegenop zie om terug te keren. Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Mijn omgeving zegt negeren; maar aan de andere kant vind ik dat zo iemand best eens mag worden aangesproken op haar gedrag en merk ik dat die onterechte behandeling mij kwetst. Ook heb ik de energie niet meer om nep aardig tegen haar te doen, dat heb ik voor mijn verlof al veel te lang moeten doen om de goede vrede te bewaren.
Dank jullie wel alvast 🤍🤍🤍