203 Reacties
één maand geleden
Reactie op MMBL
Vandaag voor het eerst weer naar werk en ik heb het er heel moeilijk mee, v ...
Ik had het andersom. Bij de eerste wilde ik niet meer werken en bij de tweede vond ik het wel prima. Even niet de hele dag zorgen, maar iets anders nuttigs gedaan krijgen. Ik ben sinds begin augustus alweer aan het werk.
De peuter heeft het in het begin even moeilijk gehad, toen zijn broertje er net was, maar inmiddels doen ze het allebei goed en is hij lief en behulpzaam. En zo'n baby is toch ook wel weer heel leuk 🥰
één maand geleden
Reactie op MMBL
Vandaag voor het eerst weer naar werk en ik heb het er heel moeilijk mee, v ...
Ja ik herken dit wel! Ik was in de laatste weken van mijn verlof ontzettend zwaarmoedig, elk moment met de baby voelde als ‘het laatste moment samen’. Is natuurlijk niet zo, maar wat wel verschilt is dat haar broer er eigenlijk altijd bij is als ik vrij ben. Bij de oudste heb je de vrije dagen alsnog momenten samen met de kleine, maar nu komt het nog weinig voor dat ik alleen met de baby ben omdat er al een ander kindje is. Dus voelde me ergens een soort van schuldig naar de jongste dat ik haar niet zoveel momenten samen kan bieden dan ik bij haar broer kon.
Ik vind het werken nu uiteindelijk best prima. Ik zit in m’n vierde week. Maar ik blijf toch wel wat melancholisch, wat ik bij de oudste niet had toen ik eenmaal weer was begonnen.