203 Reacties

één jaar geleden

Hi! Ik sluit me ook aan bij dit groepje. Ik heb een zoontje van mei ‘22 en nu uitgerekend eind mei ‘24. Vind het allemaal nog onwennig en spannend, vooral omdat ik me over het algemeen goed voel. Mijn vorige zwangerschap was ik rond deze tijd al mega misselijk.. Ben daarom nog niet helemaal overtuigd dat het goed zit, tot de eerste echo over een paar weken😅

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Pffff hier echt mega last van hoofdpijn! Anderen ook last hiervan? Ik herke ...
Heb gister toevallig wat hoofdpijn gehad. Herken ik ook niet echt van de eerste. Och hou op schei uit over die dromen. Echt niet te doen

één jaar geleden

Hoii! Ik klets graag mee.. Hier ook in verwachting van ons 2e kindje, ben nu bijna 6 weken volgens mijn berekening, uitgerekend 22 mei '24.. Onze dochter is 5,5jr en straks 6jr als nr 2 er mag komen. Ze wil zooo graag een broertje of zusje, hihi. Volgende week hebben we onze 1e echo. Onze dochter was een grote verrassing (maar zeer welkom en nu een heerlijk kind!) en vorig jaar een bbz gehad. Nu geduld hebben tot de 1e echo en hopen op goed nieuws ♡

één jaar geleden

Gisteren de vitaliteitsecho gehad en het hartje klopt! Wat een opluchting na 2 miskramen eerder dit jaar

één jaar geleden

Reactie op Nenbaby2maybe2023

Gisteren de vitaliteitsecho gehad en het hartje klopt! Wat een opluchting n ...
Wat fijn!! Gefeliciteerd 🥰

één jaar geleden

Volgens mij zijn er hier aardig wat die straks een leeftijdsverschil hebben tussen de 1.5 en 2.5 jaar. Wij hebben straks een verschil van 2 jaar en een maand. Wat denken jullie dat slim is? Een duo wagen of een plankje/zitje aan de wagen? Hij zit nu nog geregeld in de wagen.. Ik heb door de fybromyalgie helaas niet het lijf om de baby straks veel/lang te dragen in een zak of doek..

één jaar geleden

Reactie op Rebecca042022

Volgens mij zijn er hier aardig wat die straks een leeftijdsverschil hebben ...
Wij komen uit op 21 maanden verschil. Ik ga denk ik pas tegen het einde van de zwangerschap de knoop doorhakken, zodat ik kan kijken hoe mijn oudste op dat moment is qua lopen etc. Vermoed dat het een duo-wagen van Marktplaats gaat worden.

één jaar geleden

Reactie op Rebecca042022

Ik heb ook fibro, ik ken de struggle van niet kunnen dragen. Ga denk ik voor een duo wagen kijken, zit bijna 2jaar verschil tussen. Ze kan al goed zelfstandig lopen, maar denk dat een wagen toch nog erg handig is voor langere stukje etc

één jaar geleden

Reactie op Lace

Wij komen uit op 21 maanden verschil. Ik ga denk ik pas tegen het einde van ...
Jaa precies. Ons zoontje loopt wel al super goed. Maar het is ook een wegloper😅 Wij gaan ook later pas de knoop doorhakken, maar dacht laat ik eens kijken wat de ideeën zijn

één jaar geleden

Reactie op Nenbaby2maybe2023

Gisteren de vitaliteitsecho gehad en het hartje klopt! Wat een opluchting n ...
Wat een goed nieuws, gefeliciteerd!

één jaar geleden

Hier zwanger van de tweede (en meteen ook de derde want het is een tweeling). Mijn zoontje is deze maand 1 geworden. Uitgerekende datum is 14 mei, dus als alles goed mag gaan hebben we er dan '3 under 2'! Zie veel anderen met ook zo'n 1.5 jaar verschil, leuk! En lees ook wat dingen over onregelmatige cyclus, ook heel herkenbaar (ik heb/had PCOS). Het enige wat ik jammer vind aan de tweeling is dat ik niet bij mn verloskundige kan blijven. Ben zo fijn begeleid door hen tijdens de eerste zwangerschap. Zie eerlijk gezegd wel op tegen het medische van deze zwangerschap. Iemand anders ervaring met zwangerschapsbegeleiding vanuit het ziekenhuis? Vanochtend de eerste echo gehad. Heb tot gister hier wel meegelezen in dit topic maar wilde nog niks plaatsen omdat ik het toch wel spannend vond of de echo goed zou zijn. Anderen nog echo's op de planning binnenkort?

één jaar geleden

Reactie op Lampies

Hier zwanger van de tweede (en meteen ook de derde want het is een tweeling ...
Jeetje, een 2ling! Wat enorm spannend lijkt me dat, en ook wel even schikken of niet? Ben jij via de natuurlijke weg zwanger geworden of via een traject? Ik zelf bel morgen de verloskundige voor het maken van de echo afspraak. Ooh en nog even over het stukje ziekenhuis; ik zelf werd bij mijn vorige zwangerschap vanaf 28 weken medisch (is natuurlijk wel anders dan vanaf het begin) maar ik heb dit helemaal niet als vervelend ervaren. Ook daar hele fijne en lieve verloskundigen/gynaecologen 😃

één jaar geleden

Reactie op Lampies

Gefeliciteerd! Ik moest vanwege mijn maagverkleining na het eerste trimester ook via de gynaecoloog, maar ik vond het fijn eigenlijk dat ik extra controles kreeg. Zal deze keer dus ook weer zijn, vind het een fijn idee.

één jaar geleden

Reactie op Rebecca042022

Wij gaan voor een plankje. De rondjes met de hond loopt mijn zoontje van 15 maanden nu al zelf mee. En als we meer wandelen zijn we eigenlijk altijd net z'n 2en dat je een evtbuggy ook mee kan nemen

één jaar geleden

Reactie op Lampies

Wij zijn ook standaard medisch vanwege mijn man zn medische verleden en eventuele erfelijkheid. Ik vond het juist heel fijn, de gynacoloog was heel vriendelijk en nam de tijd, extea echo's, er werd extra uitgebreid gekeken, en de bevalling in het ziekenhuis zou ik voor geen goud willen veranderen. Ik ben blij dat we dit keer weer bij het ziekenhuis gaan. :)

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Jeetje, een 2ling! Wat enorm spannend lijkt me dat, en ook wel even schikke ...
Geen traject, puur natuur geluk. Zit verder ook niet in onze families ofzo. De verloskundige was een beetje verbaasd dat we niet echt schrokken of moesten schakelen ofzo. Het was meteen goed en we vinden het allebei vooral zo leuk! Er popt nu af en toe wel een praktisch puntje in mn hoofd (he shit nu toch een nieuwe kinderwagen) maar ach dat regelen we ook wel weer. Fijn om te horen over jouw ervaring in het ziekenhuis. Misschien moet ik er inderdaad maar wat positiever in staan. Ben er vorige zwangerschap geweest ivm bloedverlies en toen waren ze lief. Ik vond alleen tijdens mn bevalling (die uiteindelijk toch in het ziekenhuis was) het verschil tussen verloskundige en mensen uit het ziekenhuis zo groot. Maar misschien komt op zon moment alles ook net even anders binnen ofzo en is het beter als ik ze al een beetje ken van controles etc

één jaar geleden

Reactie op Rebecca042022

Ik vind dit inderdaad zo'n dilemma! Wat is nou handig? Mijn dochtertje is nu (bijna) 14 maanden en begint al aardig goed te lopen inmiddels. Dus ik verwacht dat zij volgend jaar mei ook wel stukjes buiten kan lopen. En bijvoorbeeld naar de supermarkt lijkt me zo'n plankje prima. Maar. Wij hebben een hond waarmee we elke dag een goede wandeling van een uur a anderhalf uur moeten maken. En dan vaak nog een wandeling van minimaal 30 tot 45 minuten. Als we samen thuis zijn hoeft onze dochter niet beide keren mee, maar op de dagen dat ik alleen thuis ben en mijn man naar kantoor, dan moet ik dus ook die wandelingen maken en moet mijn dochter mee. En straks dus 2 kids. Is zo'n plankje dan wel acceptabel? Mijn gevoel zegt dat een duowagen nodig is voor die lange wandelingen. Maar mijn man heeft nog wat moeite met dat idee 😅 Hij heeft een soort luxe plankje gevonden wat meer een stoeltje is... Maar ik twijfel nog steeds. Wat denken jullie?

één jaar geleden

Reactie op Rebecca042022

Jaa precies. Ons zoontje loopt wel al super goed. Maar het is ook een weglo ...
Wij gaan voor een duo wagen. Onze dochter is ook echt een wegloper 😅

één jaar geleden

Reactie op Dee89

Ik vind dit inderdaad zo'n dilemma! Wat is nou handig? Mijn dochtertje is ...
Mijn gevoel neigt naar een duo wagen. Mijn man werkt veel en ben nog wel eens alleen op pad met onze zoon. Abbo op dierentuin enzo. Vrienden en familie bezoek... Dus dan lijkt mij een duo wagen het handigst. Ons zoontje loopt ook weg als t hem uit komt.. Ik denk dat wij ergens vanaf 6 maanden zwangerschap even goed gaan kijken wat voor ons slim is.

één jaar geleden

Reactie op Rebecca042022

Mijn gevoel neigt naar een duo wagen. Mijn man werkt veel en ben nog wel ee ...
Ik twijfel nog, m'n zoontje is nu nog echt een wegloper maar wie weet hoe hij straks is... Dan is ie toch een stuk ouder. Denk dat ik gewoon pas laat in de zwangerschap de knoop doorhak.