203 Reacties

één jaar geleden

Reactie op SpeedyGonzalez

Ik ben wel heel benieuwd wat de reden hiervan zou zijn dan, hoor het graag ...
Bevruchting en innesteling vinden nooit op een bepaalde dag plaats en verschilt per zwangerschap. Een onregelmatige cyclus kan komen door een hormonale disbalans en juist die hormonen zijn belangrijk voor de innesteling, als die hormoonhuishouding niet in evenwicht is kan dat de timing van de innesteling beïnvloeden. Daarbij heb ik ook gelezen dat een innesteling 6-10 of zelfs 12 dagen kan duren. Daardoor zou je uitgerekende datum later zijn en vruchtje nu nog kleiner kunnen zijn. Maar uiteindelijk ben ik ook maar een leek, daarom is zoiets beter te vragen aan de verloskundige die kan er zeker meer over vertellen. Ik hoop voor je topicstarter dat je een goede volgende echo hebt! Zal wel een stressvolle periode zijn op het moment 🍀

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Bevruchting en innesteling vinden nooit op een bepaalde dag plaats en versc ...
Ah dit klinkt wel logisch ja. Dank voor je uitleg. En zou zeker allemaal mee kunnen spelen... Late innesteling, hormonen... Ik geeft mijn dochtertje nog in de avond borstvoeding (hoewel het volgens mij niet veel meer is, maar goed, ze hapt wel aan en dat doet al wat met je lijf) .. Dus hormoonhuishouding zal zeker anders zijn dan aan de start van mijn vorige zwangerschap. Tja, we houden nog een beetje hoop. Er zijn zoveel factoren en uiteindelijk begrijpen wij maar 10 % ofzo van hoe het allemaal werkt. Maar we bereiden ons ook zeker voor op de mogelijkheid van slecht nieuws. We gaan het zien komende week.

één jaar geleden

Reactie op Anna1723

Hallo hier ook zwanger van de 2e. Helaas liep ons zwanger traject niet zoal ...
Hier straks 4jr en 8 maanden er tussen. Mijn zoontje is net 4 en nu 7 weken zwanger

één jaar geleden

Reactie op Evk90

Hier straks 4jr en 8 maanden er tussen. Mijn zoontje is net 4 en nu 7 weken ...
Hier hetzelfde, zoontje net 4 geworden, nu 6 weken zwanger. Wilden jullie ook bewust wat meer leeftijdsverschil?

één jaar geleden

Reactie op NoeNoe2

Hier hetzelfde, zoontje net 4 geworden, nu 6 weken zwanger. Wilden jullie o ...
Nee zeker niet. Zijn na 1,5 jaar (in 2021) weer met ivf begonnen. Ik was vorig jaar zwanger van een meisje. Zij had anencefalie en we moesten de zwangerschap afbreken met 16 weken in het wkz. In december toen een miskraam gehad en nu dus weer zwanger godzijdank… hopelijk blijft alles goed gaan🍀

één jaar geleden

Reactie op Evk90

Nee zeker niet. Zijn na 1,5 jaar (in 2021) weer met ivf begonnen. Ik was vo ...
Oh wat een pittige historie! Dan zal het nu allemaal verre van zorgeloos zijn kan ik me voorstellen. Kwamen jullie hier met de 13-weken echo achter? Wanneer heb je nu de eerste echo of is die al geweest? Hopelijk inderdaad nu een gezonde zwangerschap en baby in jullie armen in mei.

één jaar geleden

Dag dames, Ik gooi dit even hier neer wellicht dat iemand voelt wat ik voel. Ik wilde altijd al een tweede en nu ik daadwerkelijk het het hartje heb zien kloppen slaat ineens lichte paniek in, angst en verdriet. Ik ben bang dat ik mijn dochter tekort zal doen en ik ben verdrietig als we samen niet meer met z’n tweetjes zullen zijn. Herkent iemand dit ?

één jaar geleden

Reactie op Yasje91

Dag dames, Ik gooi dit even hier neer wellicht dat iemand voelt wat ik voe ...
Ik herken dit heel erg, ineens slaat de twijfel toe ofzo, als ik het zo uitspreek schrik ik er zelf van. Ik denk dat het allemaal nog even moet bezinken. Op een gegeven moment gaan we genieten en komt alles goed. Wij kunnen dit.🤍

één jaar geleden

Reactie op NoeNoe2

Oh wat een pittige historie! Dan zal het nu allemaal verre van zorgeloos zi ...
Ja dat was met de 13 weken echo.. toen naar het WKZ gestuurd en hebben we de bevalling gepland. Ik heb de eerste echo al gehad. Die was gelukkig goed. Met de 13 en 20 weken echo moet ik weer naar het WKZ dus dat is enorm spannend! We duimen op een gezond kindje!!

één jaar geleden

Reactie op 010203

Ik herken dit heel erg, ineens slaat de twijfel toe ofzo, als ik het zo uit ...
Ik hoop het. Ja ❤️

één jaar geleden

Vandaag als oververmoeide mama van een dreumes van 15 maanden de hele ochtend bij monkey town gezeten. Er waren denk ik net 5 kindjes. Ik heb als een tokkie bij de peuterhoek gelegen terwijl mijn zoontje zich ruim 2 uur vermaakt heeft en nu ook bek af is van al het spelen. Dadelijk beide lekker een dutje doen. Voor de mama's die af en toe het energielevel van hun kids niet kunnen matchen raad ik dit zeker aan 🤣

één jaar geleden

Reactie op Yasje91

Dag dames, Ik gooi dit even hier neer wellicht dat iemand voelt wat ik voe ...
Ja herkenbaar hoor! Ik realiseer me ineens dat mijn dochter nooit meer alleen met mij gaat zijn en dat de tweede nooit zo veel aandacht gaat krijgen. En ik ben ook bang dat het zwaar gaat zijn met twee kleintjes. Nu zit mijn dochter bijv in haar 2 jaar slaapregressie en is uren wakker ‘s nachfs. Ik trek dat zo slecht met die zwangerschap, ben zo moe. En dit gaat straks altijd zo zijn… Maar goed, het zal allemaal in de praktijk wel los lopen 😅😘 zo veel mensen hebben 2 kinderen en doe overleven het ook.

één jaar geleden

Ik ben ZO onzeker omdat ik vrijwel geen symptomen heb 😫 bij de 1e had in echt in het 1e trimester last van mn borsten maar nu ook niet. Hoe is dat bij jullie? Ik wil gewoon voelen dat ik zwanger ben 🙃

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Ik ben ZO onzeker omdat ik vrijwel geen symptomen heb 😫 bij de 1e had in e ...
Ik heb ook veel minder symptomen. Bij de eerste had ik voortdurend het gevoel dat ik zwanger was, alsof er iets nieuws aan de hand was met mijn lijf. Nu veel minder. Ben wel heel moe (maar ja wie niet met een peuter), en word soms ineens heel misselijk. Ik braak bijv wel een paar keer per week, meestal na het tandenpoetsen, en lig rond 21 u in bed. Maar het is echt heeeel anders dan bij de eerste. Heb je al wel een goede echo gehad?

één jaar geleden

Reactie op anoniem-465322

Ik heb ook veel minder symptomen. Bij de eerste had ik voortdurend het gevo ...
Ja ik heb ook wel dat ik moe ben, en af en toe was steekjes in mn buik maar eigenlijk niet echt noemenswaardig 🙃 Ik heb mijn 1e echo pas op 23 oktober, duurt echt nog lang dus 🙁

één jaar geleden

Reactie op Ab itsme

Vandaag als oververmoeide mama van een dreumes van 15 maanden de hele ochte ...
Bedankt voor de tip. Ik heb dit vandaag ook gedaan, dan met mijn zoontje van drie die meestal niet meer wil slapen in de middag, maar nu wel! Heel fijn.

één jaar geleden

Hoi allemaal, Ik ga weer uit deze groep. Helaas mocht het bij ons niet zo zijn. Vorige week had ik hier verteld dat onze echo een embryo liet wat overeen kwam met 6 weken zwangerschap. Er was wel een kloppend hartje, maar we wisten dat dit eigenlijk niet kon. Ik wist wanneer mijn eisprong was geweest en we hadden op 7 september een test met een knalstreep. Dat was niet logisch als het dan echt pas 1 week na bevruchting was. Vandaag bevestigde een nieuwe echo dat het inderdaad niet goed was. Het kindje was nog iets verder gegroeid, maar niet veel meer en het hartje was gestopt. Ondanks dat we hier heel erg rekening mee hielden hadden we natuurlijk ook nog wel hoop. Er zijn ook genoeg verhalen waar het toch goed was gekomen. Bij ons helaas niet. We zijn erg verdrietig en leven nu met een gek gevoel naar morgen (onze bruiloft) toe.

één jaar geleden

Reactie op Dee89

Hoi allemaal, Ik ga weer uit deze groep. Helaas mocht het bij ons niet zo z ...
Wat een verdrietig nieuws💔 Hopelijk hebben jullie morgen een fantastische dag en kunnen jullie hierna het verlies gaan verwerken. Veel sterkte samen

één jaar geleden

Reactie op Dee89

Ach jeetje... Wat ontzettend verdrietig voor jullie 😔 En dat op de dag voor zo'n bijzonder moment. Ik kan mij voorstellen dat het even heel gek voelt om dan het leven en de liefde te vieren samen terwijl je zo verdrietig bent. Ik hoop dat jullie alsnog kunnen genieten van de dag en kracht halen uit het feit dat jullie vanaf morgen elkaar man en vrouw mogen noemen! Veel liefs & sterkte💫🍀

één jaar geleden

Reactie op Dee89

Hé wat mega verdrietig 🙁. Veel sterkte. En wat verdrietig ook dat je dan morgen met zo’n zwarte rand naar jullie bruiloft gaan.