203 Reacties
één jaar geleden
Ik ook zwanger van de 2e als de 2 e komt dan is mijn dochter ander half
één jaar geleden
Gefeliciteerd iedereen met de zwangerschap! 🥰
Hier een mama van een 16 mnd zoontje en 9+6 weken zwanger van de volgende. Zoontje is van 11 mei en de uitgerekende datum van de tweede is 1 mei🤭.
Ik ben vast niet de enige die extreem misselijk is en oververmoeid. Ik kan de poepluiers niet meer aan en als m’n zoontje de hele tijd m’n aandacht vraag denk ik ook weleens “ugh wat nouuuu weerr??!!”. Ik voel me wel schuldig tegenover hem, omdat ik niet m’n volle aandacht kan geven.. het liefst lig ik alleen maar in bed🤕
één jaar geleden
Hi dames, allemaal een fijne zwangerschap.
Ik heb een zoontje van april 2021. Ik ben ongeveer 6 weken zwanger. Ik merk dat ik de laatste tijden geen energie heb om met hem te gaan spelen of aandacht geven. De tv gaat vaker aan en ik kies makkelijk voor een boterham met chocopasta smeren ipv gezonde dingen klaar maken 😔 ik voel me zo schuldig. Maar ik ben letterlijk OP ! Wil alleen maar slapen liggen op de bank en niks doen. Ben ook misselijk. Wie herkent dit?
één jaar geleden
Reactie op mommyapril2021
Hi dames, allemaal een fijne zwangerschap.
Ik heb een zoontje van april 20 ...
Ik herken dit hoor. Mijn zoontje is dan 4, ik lig ook gewoon veel op de bank terwijl hij zit te spelen of bij me ligt en tv kijkt. Is even niet anders! Zijn avondeten was gisteren een bak kwark omdat hij het opgewarmde eten niet lustte en ik echt geen puf had te koken (was ook super misselijk). Ik probeer me niet schuldig te voelen, we doen ons best! En het zal hopelijk snel beter worden.
één jaar geleden
Reactie op JevJD
Gefeliciteerd iedereen met de zwangerschap! 🥰
Hier een mama van een 16 mn ...
Ja herkenbaar! Onze dochter van bijna 2 zit midden in een slaapregressie en is soms uren wakker ‘s nachts. Je kunt me echt opvegen. Hier is de tv ook vaker aan dan ik wil en krijgt ze ook iets ongezonder te eten dan normaal. Geen energie om de strijd aan te gaan.
één jaar geleden
Gefeliciteerd allemaal.
Hier een mama van een kindje van nu 10 maandjes oud. Er zal straks 1,5 jaar tussen zitten🥰
één jaar geleden
Reactie op anoniem-465322
Ja herkenbaar hoor! Ik realiseer me ineens dat mijn dochter nooit meer alle ...
Ja je hebt gelijk. We overleven het vast wel en het komt vast goed je hoort mama’s van 2 eigenlijk altijd zeggen dat ze van allebei net zoveel houden.
Maar op dit moment voelt het zo onzeker.
En Inderdaad wat je zegt met slapen ik herken het. Mijn dochter slaapt ineens ook veel slechter dan normaal en ik ben ook echt kapot. Ik kan haar nu al veel minder aandacht geven voel me nu al schuldig laat staan dan 🤣
één jaar geleden
Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met afspraken bij de verloskundige? En de 1e echo? Nemen jullie kindje 1 dan gewoon mee?
één jaar geleden
Dames wat kan ik gebruiken voor de vermoeidheid? Heb totaal geen energie om iets nuttigs te doen thuis. Had in mijn vorige bericht ook al verteld dat ik soms niet eens zin heb om te koken. Alleen maar slapen en liggen op de bank. Heb nog een zoontje van 2,6 waar ik voor moet zorgen. Iemand tips??? Ik gebruik nu alleen foliumzuur van kruidvat
één jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met afspraken bij de verloskundige? En d ...
Wij nemen ons mannetje van bijna 1.5 gewoon mee. Wij hebben ook niet echt een andere optie, al was die er wel, hadden we hem denk ik ook gewoon meegenomen
één jaar geleden
Reactie op mommyapril2021
Dames wat kan ik gebruiken voor de vermoeidheid? Heb totaal geen energie om ...
Misschien wat extra vit D en/of magnesium?
En vooral gewoon je rust pakken.
Wanneer er iets energie is proberen om twee maaltijden te maken zodat je iets in de vriezer kan doen voor als het echt niet lukt.
En anders de omgeving om hulp gaan vragen
één jaar geleden
Reactie op Rebecca042022
Misschien wat extra vit D en/of magnesium?
En vooral gewoon je rust pakken. ...
Ik heb wel tabletjes van lucovitaal van magnesium en vitD voor zwangerschap. Ik zal die dan maar gaan gebruiken ipv alleen foliumzuur
één jaar geleden
Bij ons hebben ze wel echt aangegeven dat kinderen niet welkom zijn bij de medische echo’s. Wij zoeken dus telkens oppas. Gaan het na de 1e echo denk ik vertellen dus alleen voor die eerste echo een smoesje verzonnen. Hebben alle afspraken trouwens expres na bedtijd van ons zoontje gepland.
één jaar geleden
Ik probeer het op momenten te plannen dat hij toch al op de opvang zit of een van de oma's bij ons thuis is. Maar ik zal er vast niet aan ontkomen om hem een keer mee te nemen