203 Reacties
茅茅n jaar geleden
Reactie op mommyapril2021
Dames wat kan ik gebruiken voor de vermoeidheid? Heb totaal geen energie om ...
Ik heb tijdens de vorige keer expres multivitamine gebruikt. Zo wordt een mogelijk te kort aan ijzer en vitamine b12 ook opgevangen. En vorige zwangerschap zelfs nog een b12 te kort gehad wat zich uitte in extreme vermoeidheid, waardoor ik b12 shots kreeg bij de huisarts
茅茅n jaar geleden
Reactie op Ab itsme
Ik heb tijdens de vorige keer expres multivitamine gebruikt. Zo wordt een m ...
Welke multivitaminen waren dat?
茅茅n jaar geleden
Reactie op Koninginvanhetgezin
Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met afspraken bij de verloskundige? En d ...
Wij hebben de eerste echo in het ziekenhuis en dan mag ons zoontje echt niet mee, daar zijn ze strikt in. Dan zou mijn man met hem buiten moeten wachten. Dus hebben oppas weten te regelen. 13- en 20-wekenecho zelfde verhaal, ga die proberen te plannen op dagen dat hij bij de gastouder is. Gewone controle-afspraken ben ik wel van plan hem mee te nemen.
茅茅n jaar geleden
Welke multivitaminen waren dat?
Hier ook Davitamon. Vorige zwangerschap ook gebruikt en nooit problemen gehad. Koop ze altijd bij de kruidvat tijdens een 1+1 actie. 馃槍 Na de bevalling ging ik over op de mamafit van Davitamon. Het proberen waard. Niemand is gelijk natuurlijk.
茅茅n jaar geleden
Dames wat kan ik gebruiken voor de vermoeidheid? Heb totaal geen energie om ...
Bij mijn VK praktijk adviseren ze alle zwangeren om standaard minimaal 25mg vit D bij te slikken (obv medisch VK di毛tist) ik slikte destijds zwanger compleet met visolie van Kruidvat en daar zit al 10mg vit D in maar ze gaven aan dat dat voor zwangeren veel te weinig is. Ben trouwens ook extreem vermoeid, de 1 heeft dat gewoon erger dan de ander helaas. Maar van m鈥檔 1e zwangerschap weet ik dat t een fase is en vanaf ca 11 weken beter wordt.
茅茅n jaar geleden
1e echo even oppas geregeld, met ca 11 weken nemen we ons zoontje mee, ze begon er zelf over dat t geen probleem was en ze het wel leuk vind om hem te zien omdat ze vnl echo鈥檚 zien en geen echte baby鈥檚! Verder proberen we het op te lossen met de oma鈥檚, die kunnen op bepaalde dagen makkelijk even bijspringen
茅茅n jaar geleden
Ik ben doodmisselijk kan niks eten. Toevallig had me man mandarijntjes gekocht. Ik dacht ik probeer dat maar even. Gelukkig was dat fijn tegen de misselijkheid. Dus hierbij een tip voor de meiden die ook zo kotsmisselijk zijn
茅茅n jaar geleden
Mijn moeder past om de woensdag op, dus op mijn vrije dag met een smoesje gezorgd dat zij even op de kleine meid lette 馃榿 volgende afspraken mag ze gewoon mee. Ik wil haar er zoveel mogelijk bij betrekken.
茅茅n jaar geleden
Hi dames, allemaal een fijne zwangerschap.
Ik heb een zoontje van april 20 ...
Dochtertje van juli 2021 en ik merk dat ik aan het einde van de dag zo'n slappe vaatdoek ben, dat ik tegen mijn principe ook vaker even een filmpje op zet. We doen ons best! Zorgen voor een kleintje en er eentje groeien is ook heel vermoeiend.
茅茅n jaar geleden
Tip voor de moeders die ook nog een jong kindje hebben. Ik ben met mijn zoontje van 13 maanden druk aan het oefenen om zelf de trap op te gaan. Nu ben ik fysiek nog goed in staat hem op te vangen en hoop als ik dan wat verder in de zwangerschap ben hem niet meer de trap op te hoeven dragen. Wil hierna gaan oefenen met zelf de commode opklimmen met een krukje oid.
VRIEND
茅茅n jaar geleden
Reactie op Lace
Tip voor de moeders die ook nog een jong kindje hebben. Ik ben met mijn zoo ...
Bijkomende tip als je het fysiek op een bepaald moment niet meer kunt owv de zwangerschap: geef de 'schuld' tegenover je oudere kindje aan rugpijn oid, niet aan de zwangerschap 馃槉
茅茅n jaar geleden
Hi allemaal,
Dochter geboren in september 2021 nu in verwachting van ons 2e kindje in mei 2024.
Ik ben heel benieuwd wat jullie anders gaan doen ten opzichte bij jullie 1e kindje en wat jullie absoluut het zelfde gaan doen
- Nu gekozen voor zzp kraamverzorgster. Door COVID en babyboom kregen we halve dagen zorg en ik liep daardoor weleens tot 12 uur in pyjama!
- Hier ons eerste maanden minder druk maken over slapen overdag
+ Rust, regelmaat en reinheid (klinkt clich茅) dat heeft ons veel geholpen tegen onrust
Fijne zwangerschap lady鈥檚 馃崁
9 maanden geleden
Hallooo!
Zijn hier ook mama鈥檚 waarvan hun oudste kindje doorgaat naar een nieuwe kamer en de babykamer dus vrijwel hetzelfde blijft?
Ik ben nog steeds heel blij met onze babykamer, maar het voelt gek om vrijwel niets aan te passen aan deze kamer. Het enige wat anders gaat worden is de stoel en ik twijfel nog of ik 1 muur nog een kleurtje ga geven of niet.
Het voelt zo afdankerig omdat ik mij juist wel helemaal uitleef op de nieuwe peuterkamer van mijn oudste 馃槄.
Hoe pakken jullie dit aan?
9 maanden geleden
Reactie op Amooma
Hallooo!
Zijn hier ook mama鈥檚 waarvan hun oudste kindje doorgaat naar een ...
Wij hebben eigenlijk nog steeds geen eens een echte babykamer voor de oudste 馃槄. Hij is bij ons op de kamer begonnen en slaapt daar nu 17 maanden later nog steeds. Tweede komt er gezellig bij.
Er is een kamer die we babykamer noemen en daar staat een commode met een leuk ingericht plankje erboven. En er staat een voedingsstoel. Maar er staan ook altijd twee droogtorens met was en er staan twee kasten met spullen van onszelf.
Kindjes die zo jong zijn geven niets om spullen. Ze hebben behoefte aan liefde en aandacht. Als ze groter zijn, kan je waarschijnlijk nog genoeg leuke kamers voor ze maken waar ze zelf plezier aan hebben. En voor nu de huidige babykamer personaliseren met 1-2 persoonlijke items van de nieuwe baby (iets met de naam erop).
9 maanden geleden
Reactie op Amooma
Hallooo!
Haha ik herken je gevoel. Hier hetzelfde. Prachtige nieuwe peuterkamer gemaakt en de babykamer blijft vrijwel hetzelfde. Maar eerlijk gezegd vind ik de babykamer nog zo mooi dat ik hem ook helemaal niet wil aanpassen. Ik heb wel een paar andere accessoires gehaald.
9 maanden geleden
Reactie op Amooma
Hallooo!
Haha ja hier ook hoor! Ik voel mij ook een beetje schuldig daarover naar de baby toe. Ga de accessoires en aankleding wat "opleuken en vernieuwen". Nieuw beddengoed, nieuwe aankleedkussenhoezen, wat nieuwe boekjes op de plankjes en iets voor aan de muur. Maar het dure pimpelmees behang mag lekker blijven plakken 馃槀
Verder krijgt de (bijna) peuter een compleet nieuwe kamer. Tja, het hoort er een beetje bij denk ik dan. Ik denk dat de baby er nu nog geen last van heeft gelukkig 馃お
9 maanden geleden
Reactie op ipnvdb
Vinden jullie de tweede zwangerschap ook langzamer gaan dan de eerste? Miss ...
Ik vind hem juist sneller gaan! Maar wel meer op de hoogte van alles wat er niet goed zou kunnen gaan dus vind het wel spannender ofzo