13 Reacties

4 maanden geleden

Misschien een idee om 6x150 aan te bieden? Onze zoon was ook een zware baby en dronk met 4 weken ook al 150 ml.

4 maanden geleden

Onze zoon geboren met 4160gram nu 4weken +3. Krijgt 6x 150ml aangeboden en drink ervan wat hij wil. Ene keer 150ml andere keer 120ml of iets er tussen in.

4 maanden geleden

Misschien een hele stomme vraag, maar lees heel vaak 120+4 of iets bijv. Wat betekent dat + 4 ?

4 maanden geleden

Reactie op Lis88

Onze zoon geboren met 4160gram nu 4weken +3. Krijgt 6x 150ml aangeboden en ...
Hij is nu 5100gram trouwens. En wel johannesbroodpitmeel door elke fles

4 maanden geleden

Reactie op BMB97

Misschien een hele stomme vraag, maar lees heel vaak 120+4 of iets bijv. Wa ...
Plus 4 schepjes voeding

4 maanden geleden

Onze baby van ongeveer 4,5 kg en 4 weken oud drinkt 6 flesjes per dag. De laatste voor de nacht en de eerste in de ochtend krijgt hij 150+5 en daar drinkt hij van wat hij nodig heeft. Overdag 4 flessen van 120-130 ml gekolfde borstvoeding. Die gaan de laatste dagen ook steeds vaker leeg. Je zou evt een flesje die heel gretig erin gaat kunnen ophogen en kijken hoe de baby erop reageert. Je kan het ook nog evt berekenen door (140-150xkg baby)/aantal voedingen. Dat zouden ze ong “moeten” drinken. Het is een richtlijn, dus geen must!

4 maanden geleden

Reactie op Lis88

Plus 4 schepjes voeding
Ohhh dankje! Ik geef borstvoeding, dus vandaar 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Lis88

Hij is nu 5100gram trouwens. En wel johannesbroodpitmeel door elke fles
Waarvoor het meel? Om zijn honger te stillen of reflux? Ik ga ook eens de 150 ml proberen. Dankje!

4 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Waarvoor het meel? Om zijn honger te stillen of reflux? Ik ga ook eens de ...
Voor reflux maar ook mooi meegenomen voor de honger. Hij is sinds dit erin zit meer voldaan

4 maanden geleden

die van ons is nu 5 weken 1 dag en drinkt 120ml op 6 a 7 flesjes en weegt 4300 gram. is het dan zo weinig wat die van ons drinkt haha🤭🙈. want onze zit echt nog voldoende met die 120 doet het er eigenlijk nog perfect op

4 maanden geleden

Misschien een gekke vraag, maar lukt het om ongeveer 20 minuten over de voeding te doen? Dan krijgen ze pas een verzadigd gevoel. Te snel de fles lees, betekent meestal nog hongergevoel terwijl het maagje al genoeg heeft gehad.

4 maanden geleden

Ons mannetje is 2 weken te vroeg geboren met 3750 en nu 7 weken en dik 6 kilo. Krijgt 2x per dag een afgekolfd flesje van 160 wat altijd helemaal op gaat. En krijgt daarnaast alleen live borstvoeding. Drinkt zeker 8 a 9 voedingen per 24 uur. Maar weet dan van de rest niet hoeveel hij drinkt. Ik denk altijd zodra ze meer gaan bewegen gaat het er vanzelf af en ik zou je er niet te druk om maken hoor. Ze zullen het wel nodig hebben denk ik maar. 😊

4 maanden geleden

Reactie op Oktobermeisje

Misschien een gekke vraag, maar lukt het om ongeveer 20 minuten over de voe ...
Jaa, hij is heel erg gulzig.. we hadden eerst de prematuurspeen maar hebben nu de stap gezet naar de T speen van de brown. Dit gaat al nu wel redelijk. Maar de stap naar maat 1 durven we echt nog niet aan. Hij is soms zo gulzig dat er wat langs z’n mond eruit loopt. Ook krijsen zodra we even pauzeren met de fles..