11 Reacties
3 maanden geleden
Onze baby was met 6 weken al 6kg❤️🤷🏼♀️ niet veel verstand hiervan want die kv, maar volg vooral je baby. Heb ik vele eerdere topics gelezen dat er kinderen soms boven de 1 liter uitkomen. Is je baby ook lang? Opzich logisch dat niet elke baby hetzelfde drinkt, zulke grote verschillen
3 maanden geleden
Mijn oudste woog met 3 maanden al 7,5 kg en bij de geboorte 4685.
Mochten toen van cb niet meer dan 5x 180 geven. Voor de nacht gaf ik nog wel eens 210. Met 4 maanden toen wel direct gestart met oefenhapjes en dat mocht hij dan weer zoveel eten als hij wilde. Ik heb destijds altijd gekeken hoeveel er in een potje zat. Ik maakte het zelf en woog dan af.
Hij is altijd een kindje gebleven want enorm graag eten wil, lang gedacht dat er geen bodem in zat. Vanaf 2 a 2,5 jaar kwam daar pas verandering in.
3 maanden geleden
Reactie op Juudd
Mijn oudste woog met 3 maanden al 7,5 kg en bij de geboorte 4685.
Mochten ...
Jaa ik hoop dat we het kunnen rekken tot max 200 en dan misschien nog een nachtvoeding 210 uiteindelijk.
Kan niet wachten tot de 4 maanden en we kunnen beginnen met hapjes. Hij kijkt nu al heel aandachtig als ik aan het eten ben haha.
3 maanden geleden
Wij geven op dit moment 5x210 dus 5x235 en bijna alles gaat op. Wij merkte dat 5x 180+6 te weinig was en dat resulteerde in slecht slapen en wakker worden. Na overleg met cb mochten we 20ml extra geven per fles maar ik doe daar niet aan 🙈 dus wij zijn direct 30ml meer gaan geven en soms laat hij wat over :). Hij zit dus idd over de liter maar het kan gewoon niet anders bij hem 🙈
3 maanden geleden
Ons zoontje (10 weken en 6kg) krijgt ong 880cc per dag in totaal. Verdeeld over 5 voedingen. Ik heb het toevallig met het consultatiebureau gehad over wat als we die 1l hebben bereikt en hij heeft nog steeds honger. Zij gaf als antwoord om dan over te stappen op content voeding. Deze zou moeten zorgen voor langere verzadiging zonder dat je die liter over gaat. Ze gaf wel als advies om evt. Contact met hun op te nemen om te overleggen hoe je dat het beste kan aanpakken om over te stappen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, want als je ze geregeld meer geeft dan een liter schijnt dat slecht te zijn voor de nieren werd mij verteld door het consultatiebureau.
3 maanden geleden
Wij zijn met 10+5 weken in overleg met CB naar 5 x 210+7 gegaan omdat zoon honger bleef hebben. Qua gewicht hebben we een hele gemiddelde baby, hij zal toen ongeveer 5,5kg zijn geweest, en hij blijft ook gemiddeld groeien. Blijkbaar heeft hij het dus nodig. Na een paar weken is hij trouwens uit zichzelf weer kleinere flesjes gaan drinken, en dan 6 per dag, maar in totaal blijft hij ongeveer op 1050cc per dag zitten.
3 maanden geleden
Hier een vergelijkbare situatie. Onze zoon woog met 6 weken bijna 6 kilo en bijna 60 cm lang. Wij gaven tot gisteren 5x 180. Bleek niet meer voldoende gezien hij ‘s nachts weer wakker werd en steeds eerder kwam voor voeding. Vandaag zijn wij overgegaan op 5 x 190. (We gieten af tot 190)