9 Reacties

3 maanden geleden

Volgens mij is het advies na 12 weken ivm de vaccinaties en het nog beter op temperatuur te houden. Ook volgens mij maar een half uurtje maar dat weet ik niet zeker. Ligt denk ik ook aan hoe warm het water is.

3 maanden geleden

Ja de temperatuur maakt zeker uit. Ook als je kind dalijk een jaar is. De kindjes worden namelijk erg snel koud. Goed naar je kindje blijven kijken

3 maanden geleden

Nederlandse zwembaden met verwarmd bad houden na 4 maanden aan ivm onderkoeling. Ik heb met baby zwemmen van oudere kinderen wel is mama’s vriendelijk ‘weggestuurd’ zien worden met baby’s die nog te klein/dun waren ivm onderkoeling zelfs in verwarmd bad.

3 maanden geleden

Vanaf 8 weken mag je zwemmen. Ik ben al geweest met onze kleine van 10 weken. Wel inderdaad op temperatuur letten en hoe je kindje erop reageer. Als je uit het zwembad ga ook de overgang van temperatuur zo min mogelijk laten zijn met een badhanddoek ofz inwikkelen

3 maanden geleden

Buiten dat ook te maken met chloor. Je kan het opzoeken dat chloor onder 12 maanden zelfs niet gezond is. Om deze reden houden wij iedereen geval een liever niet of min mogelijk zwemmen in chloor aan.

3 maanden geleden

Wij gingen met 12 weken naar baby zwemmen bij de eerste. Erg leuk! Gaan we nu weer doen

3 maanden geleden

Ons consultatiebureau gaf aan vanaf 3 maanden, maar liever 4. Temperatuur is belangrijk, een baby/kind is snel erg koud. Bij de zwembaden in onze omgeving wisselt het. Ene zwembad houdt 3 maanden aan, andere zwembad ben je pas vanaf 4 maanden welkom. En omdat zwemmen erg veel energie kost, ook vanwege het op temperatuur blijven, wordt maximaal een half uur geadviseerd. Daarnaast altijd goed naar je kindje blijven kijken, sommigen vinden het helemaal niet leuk. Dan lekker stoppen en het een maand ofzo later weer eens proberen.

3 maanden geleden

Lekker gaan zwemmen met de kleine. Verwarmd bad en gewoon een half uurtje. Als je kind nog lastig vind zn eigen temperatuur goed te houden dan daarna goed rekening mee houden. Veel prikkels voor ze. De 1 reageert er anders op dan de ander. Vaccinaties heeft er niks mee te maken en chloor is voor niemand goed, klein of groot. Lekker genieten en plonzen!

3 maanden geleden

Vanaf 3 maanden houden ze hier bij het zwembad aan. Met de oudste zijn we vanaf 3 maanden elke week gaan babyzwemmen, hartstikke leuk en hij vond het heerlijk! Wil het nu weer gaan doen. Onze jongste (nu 10 weken) is al verschillende keren mee geweest in de jacuzzi en ook al een keer heel even in het zwembadje van grote broer. Wel in de gaten houden of ze het niet te koud hebben en te moe worden maar gewoon lekker doen hoor!