9 Reacties
3 maanden geleden
Ben ook benieuwd naar de ervaring van anderen hierin. Wij zouden binnenkort ook willen gaan zwemmen als dat kan.
3 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Lekker doen. De 3 maanden wachten is vaak vanwege de vaccinatie die ze dan ...
Ik lees dat ook altijd, dat wachten op die vaccinatie. Maar enig idee wat dat toevoegt qua zwemmen? Het is niet alsof je difterie, tetanus of kinkhoest krijgt van t zwembad toch?
Ik lees mee, gaan over 2 weken op vakantie dus ben wel benieuwd of de kleine dan mee mag dobberen I t zwembad..
3 maanden geleden
Ik had het er net met mijn vriend over! Hij heeft ook al wel zin om onze baby even in de zee te dippen maar ik wil dat zeker nog niet. Ik ben zelf bang dat m'n baby dan wat oploopt via het water en inderdaad vanwegen het chloor/zout en energiehuishouding. Het lijkt me ook wel vrij heftig qua prikkels voor onze baby omdat ik al merk dat hij genoeg heeft aan in stilte in badje in onze badkamer. Persoonlijke keuze natuurlijk en misschien zijn er anderen die dit wel doen🙂
3 maanden geleden
Wij hebben gisteren voor het eerst met onze baby (11 weken) gezwommen met zo'n speciale les ouder-kindzwemmen. Dat was in een zwembad van 32 graden. De baby's krijgen het best snel koud. De lerares zei tegen ons dat de meeste baby's het de eerste keer maar 10 minuutjes kunnen volhouden en het dan te koud krijgen (gaan bibberen, blauwe lippen etc). Onze dochter heeft het uiteindelijk 20 minuten volgehouden voor ze ging bibberen. Toen gelijk eruit gegaan en dik ingepakt.
Ik zou denk ik nog niet in een openluchtzwembad gaan zwemmen vanwege wind ofzo, tenzij het echt heel warm is en er weinig wind staat. En ligt er natuurlijk ook aan hoeveel graden het bad is.
Ouder-kind zwemmen was wel echt super leuk en ik zou het iedereen aanraden!
3 maanden geleden
Reactie op Tokki
Ik lees dat ook altijd, dat wachten op die vaccinatie. Maar enig idee wat d ...
De kindjes zijn er vatbaarder voor. Zeker als ze een wondje krijgen bv dan is tetanus wel eens een dingetje. Maar ik maak mezelf daar ook geen zorgen om eerlijk gezegd. Vriendin van mij werkt op het cb en heeft haar zoontje toen ook voor de 1e prikjes bij cp laten zwemmen. Als zij het dan met die kennis aandurft dan ik ook 😅.
Mogen hangt natuurlijk gewoon helemaal van jullie af he. Jullie bepalen wat je kindje nu al wel en niet mag. De rest zijn adviezen
3 maanden geleden
Wij hebben deze week (13 weken oud) gezwommen buiten. Wel afgelopen dinsdag met de 29 graden. Het zwembad was 27 graden dus wel wat warmer dan een gemiddeld zwembad denk ik? Geen idee.
Ze vond het geweldig en kreeg het helemaal niet koud dus denk dat het per baby verschillend is. Lekker proberen en als hij het koud krijgt gelijk eruit. Ook als hij het niet leuk vindt, nog niet pushen. Komt wel toch..
Veel plezier!
3 maanden geleden
Volgens mij raden ze die 3 maanden aan omdat baby’s dan hun eerste vaccinaties kunnen krijgen, zwembad water is echt heel smerig en die kleintjes kunnen daar snel ziek van worden! Wij zijn gisteren terug gekomen van vakantie en hebben helaas ook niet kunnen zwemmen met ons zoontje maar ik vond het risico te groot dat hij ziek zou worden ☺️