8 Reacties
één maand geleden
Volgens mij ligt de grens bij de 8/9 weken. En heeft het te maken met innesteling en dat dan de meeste "ongelukken/fouten" gebeuren.
Alleen heb je vaak een echo met 12 weken en wordt het daarna dus pas verteld.
Als je nu een goede echo hebt gehad kun je het denk wel vertellen hoor!
Wij hebben onze ouders het al verteld. Mocht het toch mis gaan, dan zouden we het ook fijn vinden om het met hun te delen.
Mijn broer en mijn schoonzusje gaan we het komende week vertellen. Om dezelfde reden.
De rest van de familie zal na de 12 weken echo zijn (omdat wij dus ook niet eerder een afspraak hebben 😉)
één maand geleden
Daarna kan er ook iets mis gaan ,dus als de echo en verloskundige positief zijn.
één maand geleden
Waarom zou je wachten?
Je kunt op ieder moment van de zwangerschap in principe slecht nieuws krijgen. Je nipt kan niet goed zijn, 13 of 20 wekenecho die iets laat zien...
Er is geen magische grens waarna het allemaal wel goed komt.
Dus waarom zou je wachten terwijl je ook nu al je blijdschap kunt delen?
En mocht het wel mis gaan, dan kun je met al die mensen ook je verdriet delen en er steun van krijgen.
Dus vertel het lekker wanneer jij daar zin in hebt, er is daar geen goed of fout bij.
één maand geleden
Reactie op Emmy W
Waarom zou je wachten?
Je kunt op ieder moment van de zwangerschap in prin ...
Ik vind het zelf níet fijn om het met andere te delen namelijk. Mocht het misgaan dan wil ik niet dat mensen er steeds naar vragen, of als hierna een zwangerschap voorlopig uitblijft- ze wel verwachtingen hebben. Overigens is het meer voor mijn eigen geruststelling 🙃, dat ik zelf weet dat het goed ziet (al weet ik dat het altijd, ook na het 1e trimester nog mis kan gaan); dat ik eindelijk kan gaan genieten van de zwangerschap. Wij zijn sowieso van plan het na de 13 weken echo pas met iedereen te delen ☺️
één maand geleden
Na een goede termijnecho bij 10 weken is de kans op een miskraam net zo groot als de rest van de gehele zwangerschap. Dus klopt wat je verloskundige zegt. Je zou bijna denken dat ze ervoor gestudeerd heeft ;)
één maand geleden
Reactie op roosjeopeenberg
Na een goede termijnecho bij 10 weken is de kans op een miskraam net zo gro ...
Vooral doen wat goed voelt! 🤍 ik heb het wel al aan mijn naasten verteld omdat ik hun steun juist nodig heb nu
één maand geleden
Reactie op Mei2025🧡
Ik vind het zelf níet fijn om het met andere te delen namelijk. Mocht het m ...
Maar als jij het pas na de 13 weken echo wilt vertellen is dat toch gewoon helemaal prima!
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
Ik ben ook nog maar mondjesmaat aan het delen dat ik zwanger ben, ben nog steeds veel te bang dat weer mis gaat. Voor mij is ook een goede 13 weken echo het punt om het pas echt te vertellen.