16 Reacties
17 dagen geleden
Bij de 13 weken echo wordt het geslacht niet bepaald. De 13 weken echo is nog een studie en is enkel bedoeld voor het herkennen van afwijkingen e.d.
ze willen het geslacht hier buiten beschouwing laten omdat het invloed zou kunnen hebben op het aantal vrouwen die de 13 weken echo laat doen. Ook is er nog altijd een groep die het kind laat weghalen als het een bepaald geslacht heeft. Ook dat willen ze voorkomen
17 dagen geleden
Met de 13 weken echo heeft mijn partner wel gevraagd of er als iets te zien is qua geslacht. Als antwoord kregen wij: Jazeker! En we kregen een extra echofoto mee op ‘thuis te speculeren’.
We hebben hierna zelf een vroege geslachtsecho (betaald) geboekt om het zeker te weten!
17 dagen geleden
Reactie op MTvdw
Met de 13 weken echo mogen ze het niet zeggen. Wij hebben een geslachtsbepa ...
Heb je de geslachtsecho toen gelijk met de 13wkn echo gedaan? Wij hebben met een vroege geslachtsecho met 14+1 te horen gekregen dat we ook een meisje verwachten! 💕
Ik blijf dan toch bang dat het toch te vroeg blijkt en het niet klopt (ook al twijfelde de echoscopiste helemaal niet hoor, maar ik wil altijd alles graag zeker weten haha). Als het bij jou met 13 weken ook al zo goed zichtbaar was krijg ik wel een beetje meer vertrouwen. Ik ben maar wat nieuwsgierig haha! 😅
17 dagen geleden
Reactie op MomLunaS
Bij de 13 weken echo wordt het geslacht niet bepaald. De 13 weken echo is n ...
De 13 weken echo is geen studie meer en gewoon opgenomen als reguliere screening voor alle zwangeren. Maar het is wel zo dat het bij wet verboden is voor een echoscopiste om het geslacht kenbaar te maken. Maar ik hoor ook dat als het heel duidelijk is de echoscopiste dit wel soms zegt
17 dagen geleden
Reactie op DecentBos845752
Heb je de geslachtsecho toen gelijk met de 13wkn echo gedaan? Wij hebben me ...
Ja met 13.2 de echo gehad. Was heel duidelijk te zien. Echoscopiste twijfelde absoluut niet. Haha. Ik was ook bang dat ze het misschien mis zou hebben. Maar ze was heel zeker dat het een meisje is. 🩷
17 dagen geleden
Hmm bij ons vroeg de echoscopiste uit zichzelf of we het geslacht misschien al wel wilden weten? We hebben er voor gekozen dit niet te doen omdat we verrast willen worden tijdens onze genderreveal. Er zijn dus wel echoscopistes die iets losser in de regeltjes zijn, maar ik zou er niet vanuit gaan😊.
17 dagen geleden
Reactie op Spoof
De 13 weken echo is geen studie meer en gewoon opgenomen als reguliere scre ...
Dat is niet waar. We hebben zelfs een formulier moeten tekenen voor de 13 weken echo met als informatie dat het nog een studie is. Ook bij de 13 weken echo zelf werd het nog aangegeven
17 dagen geleden
Reactie op MomLunaS
Dat is niet waar. We hebben zelfs een formulier moeten tekenen voor de 13 w ...
Klopt. Hier ook een formulier moeten tekenen omdat het nog een studie is. In Nederland mag het inderdaad niet, België wordt het wel gezegd bij de 13 weken geloof ik
17 dagen geleden
Reactie op MomLunaS
Dat is niet waar. We hebben zelfs een formulier moeten tekenen voor de 13 w ...
Oh onze verloskundige zei dat je aan die studie niet verplicht (meer) mee hoeft te doen, ook al wil je de echo wel. Maar ik lees op internet inderdaad dat er eind 2024 een definitief besluit gemaakt wordt. Ik gok dat de 13 weken echo er wel in blijft als ik de eerste resultaten zie 😉 (https://www.zonmw.nl/nl/nieuws/eerste-resultaten-van-studie-naar-13-wekenecho)
17 dagen geleden
Reactie op Spoof
Hebben jullie die formulieren vooraf moeten tekenen? (Ga even uit van wel n ...
Ja bij de verloskundige voordat er überhaupt een afspraak gemaakt wordt