17 Reacties

één maand geleden

Ik vandaag! Was een fijne echo omdat het echt lang duurt en heel goed naar de baby gekeken wordt. Ze laat alles zien, handjes, voetjes, rug, ogen, hart, maagje, blaas etc.

één maand geleden

Ja heb ik gehad zaterdag alles was goed en het mooi uitgelegd wat allemaal zagen hartje kloppen super goed alles was goed blij nu krijgen voor wat zagen was alles goed

25 dagen geleden

Gisteren en alles was goed. Ze had de baby steeds heel mooi in beeld, legde alles uit en we hebben het hartje horen kloppen. Er was ook een co-assistent en die wou na de officiële echo ook nog even kijken. Helemaal prima, extra lang mogen genieten. Toen ook filmpjes en foto's mogen maken en een paar afgedrukte foto's meegekregen.

25 dagen geleden

Ik heb m over een uurtje, zo benieuwd 😍

25 dagen geleden

Ik heb hem om half 2 vanmiddag. Ben best zenuwachtig.

25 dagen geleden

Ik heb hem over 5 minuten, zenuwachtig hihi

25 dagen geleden

Wij hebben hem vrijdag!

25 dagen geleden

Onze baby lag er heel eigenwijs bij. Keerde continu de rug naar het beeld. We hebben kunnen zien dat maag en blaas gevuld waren, 2 nieren aanwezig, armen en benen. Profiel niet kun zien, want baby weigerde zich goed te laten zien

25 dagen geleden

Wij hebben hem morgen! Vindt het zoo spannend, maar dat komt mede doordat we eerst een tweeling zouden krijgen en er helaas 1 gestopt is met groeien

25 dagen geleden

Kun je ook al het geslacht zien? Of hoe gaat dat

25 dagen geleden

Reactie op Mividalocax

Kun je ook al het geslacht zien? Of hoe gaat dat
In principe wel, maar in Nederland mag dit wettelijk gezien niet bij de 13 weken echo. Pas bij de 20 weken echo. Maar als je een filmpje mag maken en je kan zelf of iemand anders een echo goed "lezen" . Dan kun je het soms zelf al zien.

25 dagen geleden

Reactie op Brownn

In principe wel, maar in Nederland mag dit wettelijk gezien niet bij de 13 ...
Overigens is het wel heel vroeg en is er wel risico dat je het niet goed ziet en verkeerd inschat.

25 dagen geleden

Reactie op Brownn

In principe wel, maar in Nederland mag dit wettelijk gezien niet bij de 13 ...
Ja precies maar maken ze ook een foto van het babytje zelf waarbij je de ‘nub’ kan zien.

25 dagen geleden

Reactie op Li95

Onze baby lag er heel eigenwijs bij. Keerde continu de rug naar het beeld. ...
Hier nog 1, gelukkig had ze wat langer de tijd en heeft ze uiteindelijk alles wel kunnen zien.

25 dagen geleden

Reactie op Mividalocax

Ja precies maar maken ze ook een foto van het babytje zelf waarbij je de ‘n ...
Niet bewust, beetje een kwestie van geluk hebben ook.. ik heb een foto van de zijkant, maar of je nou de nub kan zien weet ik niet zo goed haha! Geen idee of je erom kan vragen en of ze dat doen.. ik vond dat zelf een beetje ongemakkelijk om te vragen haha

25 dagen geleden

Reactie op Mividalocax

Ja precies maar maken ze ook een foto van het babytje zelf waarbij je de ‘n ...
Nee niet specifiek. Ze gaan wel echt alles bij langs en benoemen ook veel (maar dus niet het geslacht). Ze moeten bepaalde dingen meten en zetten dan het beeld soms wel even stil. Ook maken ze veel foto's, die zie je meestal aan de zijkant. Maar je krijgt (helaas) niet alles mee. Ook hangt het van de ligging van je kindje af en de kwaliteit van de echo. Soms heb je geluk, zoals ik bij de eerste zwangerschap had, maar nu heb ik helaas ook pech. 😉

24 dagen geleden

Ik heb hem gisteren gehad. Het is een zeer uitgebreide echo die ongeveer een half uur duurt. Er worden verschillende metingen gedaan waaronder hoofdomtrek en bovenbeen lengte. Daarnaast kijken ze naar de structuren van meerdere belangrijke organen waaronder de hersenen, het hart of daar vier kamer zichtbaar zijn, de maag en is deze gevuld of niet, de nieren en of het buikje inmiddels gesloten is. Ik vond het fijn dat er al zo uitgebreid naar de baby gekeken word en als er iets mis is wil ik dit graag zo vroeg mogelijk weten. Het geeft echter geen garantie dat de 20 weken echo ook goed is, het is belangrijk om je dat ook te beseffen, sommige afwijkingen zijn simpelweg zo vroeg nog niet te zien.