29 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op MaikeRN

Bij een guo gaan ze vaak wel over op een vruchtwaterpunctie of vlokkentest, ...
Alleen als ze bij de guo ook iets afwijkends zien, maar het punt is dat je vaak bij een guo geruststelling krijgt. Gebeurde bij ons bij de 20 weken echo namelijk ook.

15 dagen geleden

Reactie op babysparkles

Ik denk na wat praten met vriendinnen, dat ik m toch niet ga doen. Zij zeid ...
Je zit sws geen 7 weken in spanning. Stel dat ze een afwijking zien (wat een enorm kleine kans is), dan willen ze zo snel mogelijk duidelijkheid. Mocht je namelijk om wat voor reden dan ook de zwangerschap willen afbreken bij een afwijking, gaan ze je niet pas met 20 weken die beslissing laten weten. Je word dan vrijwel dezelfde week nog doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis. Persoonlijk snap ik echt niet waarom je een medische echo zou weigeren. Natuurlijk een eigen keuze, maar wisdom = powerful. En daarbij is het ook fijn om juist wel geruststelling te hebben, die je 99% zeker gaat krijgen. En, de 13 weken echo is een van de weinige echo's waarop je echt een kindje ziet die nog volledig in t beeld past. Het was mijn leukste echo. Laat je vooral niet bang maken.

15 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Je zit sws geen 7 weken in spanning. Stel dat ze een afwijking zien (wat e ...
Weten = maken

15 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Dat is niet zo hoor! Als ze iets zien wat niet "normaal" is, dan krijg je z ...
Ik vind sowieso dat er de laatste tijd erg veel medische fabels de ronde doen hier op het forum. Ik rapporteer ze continue, helaas wordt er nooit iets mee gedaan. Mensen worden bang gemaakt voor niks op deze manier.

15 dagen geleden

Reactie op MaikeRN

Bij een guo gaan ze vaak wel over op een vruchtwaterpunctie of vlokkentest, ...
Maar de vlokkentest en vruchtwaterpunctie is geheel optioneel. Die hoef je niet te doen als je dat echt niet wilt. Ze maken de echo en daarna krijg je keuzes. En naast de vruchtwaterpunctie en de vlokkentest is ook nog een extra echo een optie voor verder onderzoek.

15 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Ik vind sowieso dat er de laatste tijd erg veel medische fabels de ronde do ...
Echt hè! Maar goed idee om het te rapporteren, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Al geeft 24 baby zelf ook af en toe achterhaald informatie.

15 dagen geleden

Hi, Ik snap de twijfels, maar misschien helpt het om te weten dat de 13-wekenecho een eerste beeld kan geven van hoe de organen van je baby zich ontwikkelen. Het klopt dat niet alles met zekerheid te zeggen is op dat moment, maar sommige ernstige afwijkingen kunnen al eerder worden opgespoord. Hierdoor heb je meer tijd om na te denken, eventueel aanvullend onderzoek te laten doen of keuzes te maken, mocht dat nodig zijn. Hier is een link met wat extra informatie, mocht je er meer over willen lezen: https://www.24baby.nl/zwanger/echo/13-wekenecho/ Liefs, Eliza

14 dagen geleden

Ik ga hem niet doen, ze zeiden bij ons dat je niet altijd alles goed nog kan zien, maar je dus wel twijfels kan gaan krijgen… ik hou het bij de 20weken echo. Ik zou het kindje ook nooit weg laten halen, dus heb er niks aan het eventueel eerder te weten.

13 dagen geleden

Thanks voor jullie berichtjes op mijn eerdere bericht! Denk dat ik me nu ook snel bang kan laten maken, zo'n spannende periode allemaal. Heb inmiddels ook wat meer mensen gesproken en als ik wat jullie zeggen ook zo lees, gaan we het inderdaad toch wel doen. Het is ook heel gaaf om zoveel te kunnen zien denk ik!