50 Reacties

10 maanden geleden

Mijn verloskundige geeft aan dat dit allemaal nog kan gebeuren en ze nog tijd hebben, echter is de kleine bij mij in week 29 gedraaid! Wie weet draaid jullie meid nog

10 maanden geleden

Hier met 30w3d dat mijn meisje ook stuit ligt...🤷🏽‍♀️😅 Misschien kan je wat dingen proberen zoals spinning babies of moxa therapie. Ik hoop voor ons dat ze echt nog willen draaien!

10 maanden geleden

Reactie op ms.melanie25

Mijn verloskundige geeft aan dat dit allemaal nog kan gebeuren en ze nog ti ...
Inprincipe heeft de kleine tot week 35

10 maanden geleden

Onze kleine meid lag met de 26 weken echo in complete stuit, dus echt billen eerst, en gister met 29+2 nog steeds. De verloskundige maakte zich er bij ons nog niet druk om omdat ze nog tijd heeft om te draaien. Ik hoop ook van harte dat ze dat nog gaat doen🤞🏻

10 maanden geleden

Het zegt echt niks hoor. Afgelopen maandag met de 3d echo lag mijn baby volledig in stuit en de dag erna (dinsdag) tijdens een groei echo lag hij weer compleet omgedraaid met z’n hoofd naar beneden. Ik ben nu 28 weken en verwacht nog wel een aantal koprollen

10 maanden geleden

Baby ligt bij mij ineens stuit vanaf 29+4 weken. Voorheen lag de baby al met hoofdje naar beneden. Voor nu zei de gyn geen zorgen te maken. Ik ben vrijdag 31 weken. 25 maart weer naar het ziekenhuis. Denk dat ik dan wel te horen krijg hoe of wat.

10 maanden geleden

Hier vandaag 31 weken en vorige week lag de kleine ook nog in stuit, ik weet natuurlijk niet of ze ondertussen gedraaid is, maar denk het niet 😅 hier is trouwens nog niet gesproken van een keizersnede. Bij mij gaan ze zich pas ‘zorgen’ maken bij de 36 weken. Dit omdat het de 2e is en ik hierdoor wat meer ruimte in de baarmoeder hen waardoor de baby ook weer terug in stuit kan draaien. Dus hoe later ze draait, hoe groter de kans dat ze zo blijft liggen. Mijn eerste kindje lag met dit termijn ook al met hoofdje naar beneden

10 maanden geleden

Misschien ben je er al mee bekend, maar probeer de technieken van spinning babies om je dochtertje te laten draaien.

10 maanden geleden

Wauw. Wil je dat zelf ook? Of zou je een stuiterballen willen proberen? Doen ze geen versies meer tegenwoordig? Ik weet dat de kansen klein zijn dan.. maar goed.. ik vind het wel intens dat ze dan gelijk voor een keizersnede willen gaan. Plus mijn vk zei dat het geen probleem is dat mijn baby nu (toen ook 31 weken) nog in stuit lag. Hij kon namelijk sowieso nog alle kanten op. Bij mijn dochter kreeg ik de tip om een paar keer per dag een paar minuten in kleermakerszit te gaan zitten. Dat opent je bekken, zodat de baby meer ruimte heeft om goed te gaan liggen.

10 maanden geleden

Mijn zoontje (1e kind) lag met 34 weken nog stuit. Toen hebben we het nog gehad over de mogelijkheden. Met 35 weken lag hij ineens goed, dus het zou nog allemaal vanzelf kunnen gaan.

10 maanden geleden

Huh waarom wordt er dan meteen een keizersnede ingepland? Stuitligging is niet ideaal maar wil je dan niet eerst vaginaal proberen te bevallen?

10 maanden geleden

Hier ligt de kleine ook in een stuit.. 30+5 nu maar werd mij ook verteld dat hij echt nog wel kan gaan draaien en anders over 3,5 week plan van aanpak word gemaakt. Maar het woord keizersnede hebben ze bij mij nog niet gebruikt 🙈

10 maanden geleden

Reactie op annaniempje

Wauw. Wil je dat zelf ook? Of zou je een stuiterballen willen proberen? Do ...
stuitbevalling moet dat natuurlijk zijn..🤣

10 maanden geleden

Sprak onlangs iemand 36+4 zwanger kindje lag goed was gedraaid Dag er na is het kindje weer terug gedraaid en kon ze toch “normaal” bevallen

10 maanden geleden

Hallo dames, ik lees even mee. Mijn kleine meid ligt nu bij 33 weken nog in stuit. Ze geven aan dat als ze na 35 weken niet omgedraaid is ze in het ziekenhuis een handje gaan helpen door haar goed te draaien. En dan hopen dat ze blijft.. Zijn er meer technieken om het te kunnen bevorderen?

10 maanden geleden

Bij 1e zwangerschap met stuit zeggen ze inderdaad keizersnede, omdat je nog niet vaginaal bent bevallen. Bij mij hadden ze het ook over keizersnede omdat baby in stuit ligt maar ook omdat mijn placenta voor ligt en versie dan lastiger is omdat placenta kan loslaten. Dus dan zou ik gelijk spoed keizersnede krijgen mocht dat gebeuren. En dat heb ik liever niet. Ik wil me er op kunnen voorbereiden mocht dat lukke. 😅

10 maanden geleden

Mijn eerste lag de hele zwangerschap in stuit tot de 34 weken echo, toen ineens was ze goed gedraaid en zo gebleven. Het kan dus nog!

10 maanden geleden

Reactie op Jennifer1703

Bij 1e zwangerschap met stuit zeggen ze inderdaad keizersnede, omdat je nog ...
Nou sorry maar dit klopt echt niet, ook bij een 1e kind mag je vaginaal van een stuit bevallen

10 maanden geleden

Reactie op dinaloki

Nou sorry maar dit klopt echt niet, ook bij een 1e kind mag je vaginaal van ...
Het mag ja maar ze raden het niet aan. Ze gaan natuurlijk ook eerst kijken naar je bekken of daar de ruimte er voor is. Maar vaker zeggen ze bij de 1e kiezersnede, omdat je ook langer bezig bent met bevallen.

10 maanden geleden

Mijn meisje lag tot 4 dagen geleden mooi met hoofdje naar beneden en met de 30 weken controle in stuit. Nog geen enkele reden tot zorgen volgende verloskundige. Pas bij de 35 week moet ze goed gaan liggen, tot die tijd kunnen ze nog gewoon draaien.