24 Reacties
8 maanden geleden
Hier 40.4 en vrijdag ook de afspraak om dit te bespreken. Hier is de baarmoeder nog naar achter gekanteld en gaf de verloskundige me nauwelijks hoop op een spontane bevalling. Ik zou wel met 41 weken dan ingeleid willen worden. Kindje wordt dan over de 4 kilo geschat en ik ben maar klein. Aangezien ik de garantie niet heb dat het voor 41.5 ofzo nog spontaan gebeurd en zij alleen maar groter wordt kies ik er wel voor. Ondanks dat ik bij mij eerste kindje een inleiding heb gehad en dat een vreselijke ervaring vond. Ik hoop alleen maar dat het nu beter gaat.
8 maanden geleden
Hier ook de 3e zwangerschap en inmiddels zit ik op 40.6..
Mijn eerste twee kinderen zijn ook wat later geboren dus ik probeer het nog even af te wachten. Met twee kids om me heen is het toch iets pittiger allemaal maar het is voor een goed doel.
Mocht er na het weekend nog niks zijn gebeurd heb ik maandag weer een afspraak staan om eventueel te laten strippen, dan ben ik 41.4.
8 maanden geleden
Ik vind dit ook erg lastig.
Ik ben 40+6 vandaag.
Ze verwachten een grotere baby. Net zoals mijn zoontje (die was 54cm en 4250 gram). Ik werd bij hem ingeleid op dit exacte termijn.
Morgen moet ik naar de verloskundige. Ik wil ergens heel graag dat de bevalling op de natuurlijke manier gebeurd. Maar.. in mijn hoofd zit toch ook wel steeds dat hij groot is en nog verder groeit..
Mijn lichaam is nog oké, opzich. Maar mentaal wordt de strijd steeds groter. Ik heb ook nog 2 oudere kinderen rondlopen (4 en 2 jaar). Dus dat maakt het niet per se makkelijker..
Morgen bij de verloskundige in ieder geval kijken of er gestript kan worden..
8 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Ik ben 40+6 vandaag.
Ze verwachten een groter ...
Aaah hoop dat er gestript kan worden.
Ik heb helaas al sinds 40 weken nauwelijks ontsluiting, waardoor dus strippen niet mogelijk is.
Als ik zou wachten tot 41+5 etc dan moet ik hoe dan ook ingeleid worden
8 maanden geleden
Vorige kinderen kwamen met 41+1 en 40+6 zonder inleiden/strippen. Ben nu 40+4 en besloten om toch morgen een strippoging te doen en maandag te starten met inleidingstraject. Ik ben nog best wel fit, maar heb gewoon niet het idee dat deze zichzelf gaat aandienen. Vind het allemaal wel heel spannend dat we deze keer hebben besloten de natuur een handje te helpen!
8 maanden geleden
Vorig kindje ben ik ingeleid met 41+5, maar ik vond dat echt een slechte ervaring. Deze keer wil ik daar zo lang mogelijk mee wachten en zoveel mogelijk kans te geven om het natuurlijk te doen.
Kindje wordt wel heel groot geschat (p96), maar ik heb een wetenschappelijk artikel gelezen dat het eerder inleiden van grote kindjes niet per se beter is dan afwachten. Ik ga dus gewoon afwachten..
8 maanden geleden
Hier ook 3de zwangerschap en vandaag op 40.5.
Met de ander 2 ukkies thuis is het wel pittig, oudste is 3 en is met alles aan het uitdagen. De 2de moet nog 1 worden en heeft veel hulp nog nodig.
Ben er lichamelijk wel klaar mee, en soms mijn gedachten zeggen ook hoelang nog.
Maar de jongens zijn ook spontaan gekomen, 40.5 en 39.5. Dus ene kant wil ik nog even afwachten op deze dame.
Morgen naar de verloskundige heen, horen wat zij adviseert.
8 maanden geleden
Ook de derde zwangerschap en vandaag 40+5! De eerste kwam met 39+6 en de tweede met 40+6. Bij de tweede al wel gebroken vliezen zonder weeën met 40+4. Toen een voetreflexmassage gehad en gekolfd en daarna kwamen de weeën alsnog op gang. Geen idee of het de massage was, maar die heb ik nu alvast weer gepland voor 41.1. Verder wil ik me niet laten strippen.
8 maanden geleden
Hier ook de derde zwangerschap en nu 40+4! Mag van mij ook echt nog even duren 🩷.
Eerdere kindjes geboren met 42 weken en 41+1. En beide keren was een inleiding nodig.
Ik geniet er nog maar even volop van en geef haar graag de kans om vanzelf te komen.
8 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Ik ben 40+6 vandaag.
Ze verwachten een groter ...
Vanochtend braken mijn vliezen spontaan, dus de bevalling is uiteindelijk toch nog zelf begonnen op exact 41 weken.
Begin van de middag is onze zoon geboren!
Hij heeft geluisterd 🤭
8 maanden geleden
Hoe is het inmiddels gegaan bij de anderen? Wel ingeleid of ook allemaal spontaan gekomen? Zelf ben ik momenteel 41 weken ,maandag staat inleiding gepland..
8 maanden geleden
Hoe is het inmiddels gegaan bij de anderen? Wel ingeleid of ook allemaal sp ...
Met 41+2 kwam de bevalling op gang met weeën. Ik was de dag ervoor wel naar de accupunctuur geweest (ipv de voetreflexmassage). Uiteindelijk, net als de vorige twee bevallingen, wel weeenopwekkers nodig gehad om de laatste centimeters tot volledige ontsluiting te overbruggen.
8 maanden geleden
Hier inmiddels 41.5 weken. Van de week een ballon gehad, deze viel er dezelfde dag uit maar had niet voldoende effect gehad. Gisteren en vandaag tabletjes gehad in het ziekenhuis. Hopelijk gaat dit vanavond/vannacht dan echt iets doen 🤞.
8 maanden geleden
Reactie op Kelly Fortuin-Oo
Hier inmiddels 41.5 weken. Van de week een ballon gehad, deze viel er dezel ...
Ik duim voor je!! Heb je wel weeën of ontsluiting??
Ben je ook gestript voor de inleiding?
8 maanden geleden
Ik duim voor je!! Heb je wel weeën of ontsluiting??
Ben je ook gestript v ...
Ik was dinsdag al gestript. Had al 2cm ontsluiting maar ze vinden de baarmoedermond nog te lang. Geen actieve weeën. Maar mijn eerdere 2 bevallingen waren uiteindelijk ook met een inleiding van een paar dagen. Toen het eenmaal begon duurde het bij de eerste 4 uurtjes en bij de tweede nog geen 3 uur. 🙈
8 maanden geleden
Reactie op Kelly Fortuin-Oo
Ik was dinsdag al gestript. Had al 2cm ontsluiting maar ze vinden de baarmo ...
Oh fijn om ook positieve verhalen te horen over inleiding. Hopelijk zal het deze keer ook voor je positief uitpakken!
8 maanden geleden
Bij de eerste rond 41 weken begonnen met strippen in de hoop dat het nog zonder inleiding op gang kon komen. Helaas niet gelukt maar met 41-5 ballon gekregen en die zorgde wel dat alles op gang kwam.
Ik kijk er zelf positief op terug. Ben zelf geen voorstander van langer dan 42 weken doorlopen ivm verhoogde risico’s.
Heel veel succes met de laatste loodjes!
8 maanden geleden
Ik ben ook zwanger van de derde. Ben nu 40.5 dagen zwanger. Had gedacht dat hij er al lang zou zijn. Mijn eerste kwam met 39.6 en de tweede met 40.2
We mogen niet op het eiland bevallen dus zit al sinds vorige week woensdag 'braaf' aan de wal. Als er dit weekend niks gebeurd word ik maandag ingeleid. Heb het liever niet maar dit trek ik ook niet meer zonder mijn andere Kids die nog thuis zijn. En ik slaap al weken slecht en dat begint mentaal ook wel op te breken. Maar als ik gewoon thuis had mogen bevallen had ik die inleiding wel uitgesteld.
Hoop voor iedereen hier op een snelle en soepele bevalling 🥰
7 maanden geleden
Oh fijn om ook positieve verhalen te horen over inleiding. Hopelijk zal het ...
Bevallen op zaterdag 17 mei om 14.34 uur nadat de verloskundige mijn vliezen heeft gebroken. Vanaf dat punt duurde het enkel 5 uurtjes (4 uurtjes vanaf de eerste weeën) voordat onze Yuna geboren was 🩷. (41+6 weken)