9 Reacties

22 dagen geleden

Hoi ik heb dit van de week 2 keer gehad. Ook een moeilijkere stoelgang en toen met afvegen ook bloedverlies uit de vagina. Beetje roze rood van kleur. Was ook niet veel. Dag erna was het wat bruin en daarna niks meer. Ben zelf bijna 13 weken zwanger. Dit is mijn tweede zwangerschap en ik voel de baby regelmatig bewegen. Ook nu dus ik maak me er niet zo druk om. Tijdens m’n eerste zwangerschap ook regelmatig bloedverlies gehad. Door de zwangerschap is je baarmoedermond gevoeliger en bloed het sneller. Als je dus seks hebt gehad een keer te hard niest of andere dingen doet waardoor er druk op je baarmoedermond komt. Dus ook tijdens moeizame ontlasting kan het dus zijn dat je baarmoedermond iets gaat bloeden.

22 dagen geleden

Reactie op xxSann28

Hoi ik heb dit van de week 2 keer gehad. Ook een moeilijkere stoelgang en t ...
Hi, bedankt voor je antwoord 😊

22 dagen geleden

Hoi, Ik heb dit ook 2 keer gehad ( Moeilijke ontlasting en hierna rozige afscheiding) Heb toen een extra echo gehad. Alles was goed gelukkig. 😊 Verloskundige zei dat het zodra het na de ontlasting is, niets is om je zorgen om te maken, omdat de baarmoedermond gevoeliger is. Ik heb op advies van de verloskundige bij de huisarts om vezelzakjes gevraagd. Die neem ik nu af en toe en sinds dien gaat het een stuk beter.

22 dagen geleden

Toch even echo gehad en de baby doet het super loop nu zelfs 1 dag voor 😊

22 dagen geleden

Je geeft zelf eigenlijk al meteen de reden voor het bloedverlies; moeilijke stoelgang. Als jij gaat lopen drukken om te kunnen poepen, zet je erg veel kracht, ook op de rest van je lijf. Hierdoor kan een bloedvaatje knappen bij je baarmoedermond omdat dat allemaal erg goed doorbloed is. Vraag het ook maar eens in je eigen geboortegroep, zul je zien dat er meer vrouwen net als jij met bijna 9 weken en last van moeilijke stoelgang bloedverlies hebben. (qua berekening zie ik dat je de 1e week van juni bent uitgerekend) Dit kun je echt je hele zwangerschap door nog hebben, maar het kan ook een eenmalig iets zijn. Probeer iets aan de moeilijke stoelgang te doen; meer drinken, meer vezels eten, iedere dag een kiwi, roosvicee laxo/ pruimen en gebruik een krukje om je voeten op te zetten voor een betere poephouding waarin je geen kracht hoeft te zetten.

22 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Je geeft zelf eigenlijk al meteen de reden voor het bloedverlies; moeilijke ...
Dankjewel voor je advies en je hebt gelijk. Alleen qua voeding en drinken is heel moeilijk, ik heb een hg zwangerschap en lig nu momenteel weer aan het infuus omdat ik zelf moeilijk kan eten en drinken.

22 dagen geleden

Reactie op 🌙🤎

Hoi, Ik heb dit ook 2 keer gehad ( Moeilijke ontlasting en hierna rozige af ...
Dankjewel voor je advies. Ik heb nu indd zakjes zodat het makkelijker moet gaan😊

22 dagen geleden

Reactie op Ikke1986

Dankjewel voor je advies en je hebt gelijk. Alleen qua voeding en drinken i ...
In dat geval moet je aan de arts vragen of er iets is wat ze je kunnen geven voor zachtere ontlasting. Iets van laxeer, of evt een klysma. Je zit nu op de plek dat je het de deskundigen makkelijk kunt vragen.

22 dagen geleden

Reactie op Emmy W

In dat geval moet je aan de arts vragen of er iets is wat ze je kunnen geve ...
Ik heb gelukkig zakjes gekregen 😊