6 Reacties
6 maanden geleden
Hier een zoon van net 3 bij ons in bed en een dochter van 4 weken in de cosleeper naast mij.
De eerste 2 nachten werd m’n zoontje wel eens wakker van haar maar daarna niet echt meer. En als hij nu wakker wordt dan zeg ik heel zachtjes ga maar weer lekker slapen mama geeft wat melk en gaat ook weer slapen , hij draait dan om en slaapt lekker verder.
Als de baby echt onrustig is of veel gaat huilen verhuis ik met de baby naar zijn kamertje of naar beneden ( afhankelijk van tijdstip)
6 maanden geleden
Hier een tweeling van 3 en ook een baby van 4 weken. De eerste week was de tweeling iedere nacht tijdens de voeding wakker (sliepen op eigen kamer maar hoorden ons toch rommelen) waarna ze wakker bleven tot na de voeding maar daarna ook niet meer in eigen bed konden slapen. Helse nachten (en dagen) vonden we dat maar gelukkig was dat na enkele dagen over. Een van de meiden heeft wel nog de neiging om soms 's nachts tussen ons in te kruipen (deed ze al tijdens de zwangerschap) maar die wordt ook dan niet meer wakker van gehuil of gerommel dus misschien is het ook een stukje gewenning. Moet ik wel bij vertellen dat ze ook vrijwel nooit wakker zijn geworden van elkaar en ze dus ook wel wat gewend zijn qua geluid.
Geen echte tips dus maar misschien kan hij er ook aan wennen tenzij je dit zelf natuurlijk niet wil
6 maanden geleden
Ik heb eigenlijk dezelfde ervaring als Nourrr91.
Zoontje van 3 in bed wordt soms wel wakker maar begrijpt nu dat mama moet voeden in de nacht en gaat dan gewoon weer slapen!
6 maanden geleden
Wij doen een beetje "go with the flow" ook wat slapen betreft. Baby slaapt standaard in ons bed. Peuter wordt regelmatig wakker s nachts, soms slaapt hij dan bij ons in bed verder en soms gaat papa met hem in zijn bed liggen. Ook wel eens eerst bij ons in bed en als hij dan toch wakker wordt weer verplaatsen ze samen. Kleuter slaapt meestal door, maar komt er ook wel eens bij, alleen alledrie de kinderen erbij past niet, maar dat gebeurt gelukkig niet zo vaak ;)
Er hoeft dus niet 1 oplossing te zijn die voor altijd werkt.