12 Reacties

14 dagen geleden

Hoi, na 6 weken zwangerschap is er sprake van het welbekende Hook effect. Dan is er teveel HCG in je lichaam voor de zwangerschapstest.

14 dagen geleden

Reactie op Marjoooo

Hoi, na 6 weken zwangerschap is er sprake van het welbekende Hook effect. D ...
Oh dit stelt me alweer geruster!! Dankjewel ❤️

14 dagen geleden

Dat is dus de reden waarom je zo'n dingen nooit moet doen, 1x testen, indien positief gewoon erbij laten en genieten van het idee dat je een kindje mag gaan verwachten. Vertrouwen hebben in je lichaam. Gaat het mis, dan zal dit vanzelf duidelijk worden (bloedverlies, krampen of slechte echo). Je kunt daarvoor niets doen om het te vermijden, maar het gaat gelukkig ook vaak genoeg gewoon wél goed! Maar goed, dat zal je nu wel zelf ook beseffen. Probeer het toch te vergeten of je er niet teveel bij neer te leggen en gewoon de echo afwachten van vrijdag. Grote kans dat alles gewoon goed is! 🤞🏼

14 dagen geleden

Jaa ik snap dat je bezorgd bent, maar ik zal echt stoppen met testen als ik jou was. Je was positief en je bent gewoon zwanger. Lekker van genieten.

14 dagen geleden

Reactie op Maddie95

Dat is dus de reden waarom je zo'n dingen nooit moet doen, 1x testen, indie ...
Klopt, ik weet ook heel goed dat ik zulke dingen niet moet doen.. maaar ik kon het niet laten. Wat je zegt klopt, ik moet vertrouwen op mijn lichaam.

14 dagen geleden

Reactie op Marjoooo

Jaa ik snap dat je bezorgd bent, maar ik zal echt stoppen met testen als ik ...
Ik ga zeker stoppen met testen! Ik zal proberen te genieten, maar vind het nog best lastig merk ik omdat ik dus zo onzeker ben

14 dagen geleden

Ik snap je wel. Ik teste voor mijn echo ook veel. Meteen paniek als het (naar mijn idee) niet genoeg was opgelopen. Maar weet je wat het is. Die testen zijn gemaakt om een (hele) vroege zwangerschap te detecteren, waarbij jij, in vergelijking met nu, nog best weinig hcg in je lichaam hebt zitten. En daar reageren zij op. Ze zijn zo gemaakt om binnen een bepaalde range positief te testen. Heb je te weinig hcg dan test je negatief, maar bij teveel weet die test ook niet wat ie moet doen. Kortom, het is niet meer betrouwbaar om op zo'n laat termijn nog te testen, maar ik snap het wel! Vrijdag je eerste echo, je vraagt aan je partner om je testen te verstoppen tot jij die echo hebt 😉

14 dagen geleden

Reactie op GrandiozeNachtegaal701526

Klopt, ik weet ook heel goed dat ik zulke dingen niet moet doen.. maaar ik ...
Komt echt goed! Ik snap het wel hoor, de eerste zwangerschap bijvoorbeeld na mijn miskraam jaren geleden dan was ik ook echt super onzeker maar lukt het me gelukkig wel om na twee keer testen te stoppen. Maar je leest inderdaad heel veel topics met bloedverlies, miskramen etc. Het is ook gewoon echt een hele onzekere periode en je moet echt je weg daarin vinden door vertrouwen te hebben, gezond te eten en te bewegen, genoeg rust te nemen en verder afwachten. Maar gelukkig heb je bijna je echo en duim ik voor je dat je gerustgesteld wordt!

14 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Ik snap je wel. Ik teste voor mijn echo ook veel. Meteen paniek als het (na ...
Dankjewel! Je bericht stelt mij echt gerust.

14 dagen geleden

Reactie op Maddie95

Komt echt goed! Ik snap het wel hoor, de eerste zwangerschap bijvoorbeeld n ...
Ik hoop het zo erg. Het is echt bizar hoe beschermend je bent in zo’n korte periode op iets wat nog zo klein is. Gelukkig zorg ik wel echt goed voor mijn lichaam, al zeg ik t zelf. Dus ik hoop dat dit ook positief zal zijn in de ontwikkeling van de baby.

14 dagen geleden

Hier wat meer informatie voor je.

14 dagen geleden

Ja dan moet je niet meer testen! Na zes weken is ons hcg zo hoog dat iedere zwangerschap test nu gaat zakken. Ik las op Amerikaanse forums dat vrouwen toch doorgaan met testen en dan hun urine verdunnen omdat de hcg zo hoog is slaat de test op hol. En gaat die nu steeds lager worden. Beter kan je nu echt stoppen met testen want jouw hcg zit nu minimaal op de 7500 even uit mijn hoofd een zwangerschap test is gemaakt voor 50 mg hcg dus ja eens is het te hoog. Daarom heb je de dye stealer en daarna zakt de test. Dus mijn advies niet meer testen. Zit je niet in de buurt bij een pretecho praktijk? Hier voor €30 heb je een echo dat een keer per week is veel beter in jouw stadium. Dus echt niet denken dit is een miskraam ik heb er 14 gehad dan gaat die test terug in week 5-6 en dan bloeding 🩸. Nu ben je over die tijd heen een bloeding zegt ook niets. Moeder natuur test mij graag bij alledrie maar wij moeders zijn sterk!