26 Reacties

12 dagen geleden

Jeetje! Geen soortgelijke ervaring maar wil je wel heel veel sterkte wensen, nu met het wachten op de uitslag.

12 dagen geleden

Misschien de meest hoopvolle advies Maar in de groep stil geboren zitten wel mensen die dit hebben mee gemaakt Hopelijk is het niet nodig en blijkt het wel goed te zijn

12 dagen geleden

Moeilijk. Ik heb geen soortgelijke ervaring maar wel de ervaring met onderzoeken die later toch anders uit blijken te pakken. Voor je aan een vruchtwaterpunctie begint, zou ik me wel afvragen of je ook voor je kindje zou willen zorgen als het down heeft. Als het antwoord daarop namelijk sowieso ja is, is het de vraag wat voor zin de vruchtwaterpunctie heeft, anders dan zekerheid. Ik zou het dubbel erg voor je vinden als je zou besluiten dat je voor het kindje wilt zorgen, maar de vruchtwaterpunctie lokt de bevalling uit. En dat gebeurt soms wel, en kan ook gebeuren als het kindje toch gezond blijkt. Dit zeker niet om je bang te maken, maar uit meeleven ❤️ Ik hoop dat je dit kunt lezen zoals ik het bedoel, en wens je veel sterkte ❤️ Daarnaast is uiteraard ook veel info te vinden over mensen met een goed leven met down, maar die info kun je zelf ook vinden naar ik aanneem.

12 dagen geleden

Ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik heb geen advies voor je, alleen jij kan samen met je partner als je alle gegevens hebt een beslissing maken. Ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt uit de vlokkentest! Nog even ter aanvulling op een bericht over het risico van een vruchtwaterpunctie. De kans op een miskraam na vruchtwaterpunctie is bij 16 weken 1 op 500. Dat is dus 0.2 procent. Laat je dus niet bang maken, want die kans is echt klein.

12 dagen geleden

Poh ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat een spanning. Voel m dubbel binnenkomen omdat ik afgelopen woensdag ook mn nipt uitslag binnen kreeg en dit toch wel mn grootste nachtmerrie was🌹

12 dagen geleden

Hier dezelfde uitslag gehad. A.s. donderdag een vlokkentest. Het is alsof ik niet in de realiteit leef, meerdere keren gekeken op mijn telefoon. Ja ik ben echt gebeld. Het is echt gebeurd. Ik voel me ook leeg en ontroostbaar.

12 dagen geleden

Reactie op Dapmar

Hier dezelfde uitslag gehad. A.s. donderdag een vlokkentest. Het is alsof ...
Ook veel sterkte voor jou🌹

12 dagen geleden

Reactie op PeED

Moeilijk. Ik heb geen soortgelijke ervaring maar wel de ervaring met onderz ...
Ik lees je berichtje ook zeker hoe het bedoeld is en zonder oordeel ❤️ We zij ons heel erg bewust van de risico’s van de testen maar kiezen hier juist voor om een zo goed mogelijke keuze te maken. Er is online inderdaad veel informatie te vinden, al is veel wel met een flinke mening bestempeld (zowel de voor als tegens). Dat maakt het misschien wel extra lastig.

12 dagen geleden

Reactie op Dapmar

Hier dezelfde uitslag gehad. A.s. donderdag een vlokkentest. Het is alsof ...
Oooh bah! Heeel veel sterkte ook voor jullie 🌹 Het is gewoon zo onwerkelijk. Heb je ook al een echo gehad om te kijken naar kenmerken?

12 dagen geleden

Reactie op VlijtigeOlijf448300

Oooh bah! Heeel veel sterkte ook voor jullie 🌹 Het is gewoon zo onwerkelij ...
Jullie ook! Nee ik heb volgende week maandag mijn 13 wkn echo maar ze hebben het niet gehad over een echo om te kijken naar de kenmerken. Waar hebben jullie die echo gehad?

12 dagen geleden

Reactie op Dapmar

Jullie ook! Nee ik heb volgende week maandag mijn 13 wkn echo maar ze hebbe ...
18 november pas, niet as maandag

12 dagen geleden

Reactie op Dapmar

Jullie ook! Nee ik heb volgende week maandag mijn 13 wkn echo maar ze hebbe ...
De echo werdt bij mij direct gemaakt bij het eerste gesprek in het ziekenhuis de dag nadat we het nieuws hebben gekregen. Hier hebben ze ook alles verteld over de opties voor verder onderzoek en evt begeleiding door een maatschappelijk werker. Voor de echo had ik al aangegeven dat ik wel een vlokken test wou doen en die hebben ze vlak na de echo ingepland dezelfde dag nog. Vond dat wel fijn ivm spanning en een grotere reisafstand. De geplande 13 weken echo heb geannuleerd, die zou as maandag zijn. Ik vond de echo in het ziekenhuis wel heftig genoeg

12 dagen geleden

Reactie op VlijtigeOlijf448300

De echo werdt bij mij direct gemaakt bij het eerste gesprek in het ziekenhu ...
Ja dat is fijn dat je gelijk een echo hebt gehad en gelijk terecht kon. Bij mij duurt het allemaal maar erg lang. Drukke periode in het ziekenhuis. Spannend, dinsdag de uitslag. Ben je nog aan het werk?

12 dagen geleden

Reactie op Dapmar

Ja dat is fijn dat je gelijk een echo hebt gehad en gelijk terecht kon. Bij ...
Dat is wel erg frustrerend dat je moet wachten vanwege drukte in het ziekenhuis. Ik ben op advies van de arts deze dagen nog niet aan het werk. Het zou goede afleiding geven maar dit kost ook wel heel veel energie en heeft tijd nodig om te verwerken.

11 dagen geleden

Veel sterkte en kracht gewenst 🌸

11 dagen geleden

Jeetje, wat een rollercoaster. Ik wens je heel veel sterkte toe in deze spannend tijd ❤️

11 dagen geleden

Zeker niet hetzelfde, maar wij kregen vandaag de uitslag dat er een nevenbevinding is gebonden morgen naar de klinisch geneticus, allemaal erg spannend, intens verdrietig en leeg. Ik wens je heel veel sterkte met alle onderzoeken en keuzes 🍀

11 dagen geleden

Veel sterkte en kracht gewenst 🫶

10 dagen geleden

Met de zwangerschap van ons eerste kindje hadden wij dit ook helaas. Bij de echo in het ziekenhuis was er bij het kindje ook nog een fysieke afwijking geconstateerd. Wij hebben ook voor een vlokkentest gekozen en daaruit werd de uitslag bevestigd. Wij hebben toen het hartverscheurende besluit genomen om de zwangerschap af te breken en met 15 weken ben ik toen bevallen. Wij gunden ons kindje een kwalitatief gezond leven en dat kon niet. De vraag of het kindje nog wel tijdens de gehele zwangerschap zou blijven leven was ook niet zeker vanwege de fysieke klachten. Daarnaast voelden wij niet dat we de juiste ouders waren om voor dit kindje te zorgen. Je zult ongetwijfeld adviezen ontvangen, maar mijn ervaring is dat niemand je echt begrijpt, tenzij zij hetzelfde hebben meegemaakt. Laat je goed informeren en blijf vasthouden aan jullie gevoel. Ik wens jullie (ook als stel) zo ontzettend veel sterkte, kracht en liefde tijdens deze periode.

10 dagen geleden

Heel veel sterkte♥️