13 Reacties
vorige maand
Wat heftig 💔
Ik ken het niet uit mijn eigen relatie maar wel uit mijn eigen jeugd. Mijn vader is bij mijn moeder gebleven vanwege ons. Uiteindelijk waren ze allebei stok ongelukkig. Een kindje verdiend twee ouders die gelukkig zijn. Of dit nu samen is of uit elkaar. Dat betekend niet dat jullie niet allebei ontzettend van jullie kleintje houden. Dat is het allerbelangrijkste, ook wat je mee kan geven later. Soms werkt het niet meer tussen mensen en daar kan het kindje niks aan doen ,benadruk dit
vorige maand
Ik ging uit elkaar na de 1e verjaardag van mijn zoon (nu 9) helaas is zijn vader in 2023 overleden. Door omstandigheden heb ik het altijd alleen gedaan, ook toen hij nog wel in beeld was. Ook ik heb het gevoel als falen gehad.. ik wilde ook dat gezin.. wat een loser was ik.. maar.. het went.. dat gevoel verdwijnt. Het is al heel veel dat jullie een goede band hebben en overweg kunnen voor jullie zoon. En het blijft lastig.. zeker.. verjaardagen, feestdagen, vakanties..nieuwe partner.. dat blijft maar zolang alles in goede harmonie gaat dan komt alles echt wel goed.
Ik heb nu een lat relatie met de vader van mijn dochter (bijna 7 maanden) en ook dit had ik graag anders gezien. Sommige dingen gaan nou eenmaal anders dan je ze graag zou willen in het leven. Daar heb ik me inmiddels allang bij neer gelegd..
Het komt uiteindelijk, met wat obstakels hier en daar, echt goed. De basis is vooral een goede relatie met je ex-partner te hebben!
Succes ❤️
vorige maand
Hoi, ik ben sinds een week ook alleenstaande mama. Ik herken veel in je verhaal! Mijn zoon is nu 5 maanden en vind het ook allemaal heel spannend. Weet ook niet zo goed hoe ik dit allemaal moet aanpakken. Ik wil dat alles vredig voor mijn zoontje verloopt. Mag ik vragen wanneer jullie uit elkaar zijn gegaan?
vorige maand
Reactie op Mama van Leonardo
Hoi, ik ben sinds een week ook alleenstaande mama. Ik herken veel in je ve ...
We waren al 4 jaar bezig om een kindje te mogen krijgen en door omstandigheden besloten het los te laten toen ging het eigenlijk steeds slechter tussen ons en besloten uit elkaar te gaan, ik kwam erachter dat ik zwanger was en toen besloten er toch voor de vechten samen (want we waren onwijs gelukkig dat het toch gelukt was)
Maar helaas was het geluk van een kindje niet voldoende en zijn we uit elkaar gegaan dat onze zoon 3 maanden was
(Bedankt voor je berichtje voor jou ook veel sterkte je kan het 💝)
vorige maand
Bij mijn oudste heb ik mijn partner verlaten toen zij 3 maanden oud was. Ja het is pittig om het ouderschap groot en deels alleen te doen. Nu jullie “nog” in goed contact zijn (je weet nooit tot wanneer dit zal blijven) zal ik echt aanraden om een ouderschapsplan op te stellen samen. Denk ook aan schoolkeuze (wie bepaalt dit) en kosten kinderopvang/bso. Ik heb nog wel meer tips voor het ouderschapsplan als je dat wilt.
Wij gingen ook redelijk ok uitelkaar, alleen toen ik 1 jaar later mijn huidige partner tegenkwam veranderde mijn ex enorm in negatieve zin.
Je weet nooit hoe de toekomst verloopt, liever dat je samen een plan op stelt ipv dat je hiervoor naar een mediator moet.
vorige maand
Reactie op Mama van Leonardo
Hoi, ik ben sinds een week ook alleenstaande mama. Ik herken veel in je ve ...
Alles komt goed 😘 uitelkaar gaan is op dat moment het moeilijkst, maar over een tijdje kijk je er naar terug en denk je: wauw wat zijn we hier sterk van geworden.
vorige maand
Reactie op Alessa_Ariana
Bij mijn oudste heb ik mijn partner verlaten toen zij 3 maanden oud was. Ja ...
Goeie tip dankjewel!!
Voor nu staat alles wel op papier
Alleen het financiële blijft een discussie punt dus een bedankt daar ga ik nog even over praten en dat ook daarover alles duidelijk beschreven staat!
vorige maand
Reactie op Ashley W
We waren al 4 jaar bezig om een kindje te mogen krijgen en door omstandighe ...
Ik vind het loodzwaar, je hebt verdriet en je moet er voor je kleine zijn . Ik hoop dat er betere tijden aanbreken ❤️
vorige maand
Ik kom uit een gewelddadige relatie en toen ik eenmaal die kleine had durfde ik pas echt weg te gaan en zag ik hoe het daadwerkelijk ging. Toen ons zoontje 4 maanden was medegedeeld dat ik wilde scheiden met hulpverlening erbij uiteraard. Hiervoor woonde hij al ergens anders vanwege veiligheidsredenen.
Nu net de eerste rechtzaak achter de rug gehad. Maar wat is dit enorm pittig, het alleen doen, het doorgaan, alle zaken eromheen, het verdriet van falen inderdaad, het anders willen voor je kleintje, hopen dat de ander het anders doet. Ik kan niks anders dan je herkennen en de tip het dag bij dag te nemen. Anders is het te heftig voor mij dan.
Ik heb dan ook wel echt moeten vechten en nog steeds voor de veiligheid van onze zoon. Dus ergens maakt het me ook strijdlustig en dat geeft mij energie en kracht!
10 uur geleden
De vader is na een paar weken vertrokken. Hoop gehad voor ons kind dat hij contact zocht ,maar was altijd slecht contact. Liefde is weg. Als dat er ooit geweest is van hem. En nu naar ons kind ook 1 x per 4 weken een bericht. Weet ook niet wat ik moet regelen. Komt geen geld en heeft geen omgang dus.