41 Reacties
9 maanden geleden
Mijn nichtje had het bed op omgekeerde lege bierkratten gezet. Wellicht is dat een optie?
9 maanden geleden
Ons bed is te groot en te zwaar voor een klossen. Wij mogen als alternatief een extra eenpersoonsmatras op ons bed leggen ter verhoging (alleen aan mijn eigen kant). Die heb ik gewoon geleend van een familielid van me.
Ik vraag me eigenlijk af hoe streng ze eigenlijk hierop zijn in de praktijk? Want de kraamzorg is er maar 10 dagen en waarvoor ze heletijd continue zou voor moeten buigen/bukken? Waarschijnlijk is je partner er ook om te helpen😅
9 maanden geleden
In het midden 3 kleine bavaria kratjes zetten en probleem opgelost. Doen wij ook. En aan de buitenzijdes de klossen
9 maanden geleden
Reactie op TMT
Ik kreeg als tip om een extra matras op bed te leggen.
Ja dit gaan wij dus ook doen!
9 maanden geleden
Ons bed is te groot en te zwaar voor een klossen. Wij mogen als alternatief ...
Heb dit al eerder gezegd, maar wat iedereen lijkt te vergeten: je kunt ook een onverwachte thuisbevalling krijgen en dan wil je zelf ook dat ze heel goed bij je kunnen!
Ik spreek uit ervaring ;)
En daarna gaat je kraamzorg het zelf aangeven, sommige dames zijn klein en dan is 70cm soms ook ok. Maar ze ondersteunen jou bij opstaan, geven medische controles/borstvoedingsadvies aan bed en je partner kan ook zijn slaap wel gebruiken overdag, dus neem het wel serieus.
Een extra matras steeds op en af halen gaat sowieso lastig als je in de kreukels ligt, dus zorg wel dat je er dan echt lekker op kunt slapen enz. Ik had bij de eerste een topmatras gekocht van 8cm en dat lag wel prima.
Je kunt ook zelf klussen met houten balken onder je frame leggen of bouwen, dat doen wij om in totaal 15cm te overbruggen.
9 maanden geleden
Jammer dat je daar lacherig over doet. De kraamzorg is er om jullie te helpen, wat voor moeite is het om een aantal dingen aan te passen. Zodat zij haar werk kan doen, zonder daar lichamelijk allemaal hinder van te ondervinden. Na die 10 dagen bij jullie te zijn geweest, gaat ze weer naar een ander gezin. Hoe zou jij het vinden als jij je steeds in allerlei bochten moet wringen, om je werk uit te voeren?
9 maanden geleden
Ze zijn best streng en als het niet goed is mogen ze de zorg weigeren. Wil je dat? Nee, niet als kersverse moeder met een baby. Ze moeten best wel wat handelingen op bed doen. Jou temperatuur meten, je evt wond bekijken, aanleggen van baby als je zelf wil voeden. Bed opmaken etc etc.
Ik zou er niet blij van worden zoveel handelingen met een kromme rug moeten doen
9 maanden geleden
Hier gaat onze reserve matras op mijn kant van het bed in uiterst nood, maar ik heb aangegeven dat mijn man anders wel ondersteuning kan bieden voor evt temperatuur opmeten oid. Bij ons kunnen de klossen er ook niet onder mits we het hele bed uit elkaar schroeven, dus nee dit gaan wij ook niet doen en was prima.
9 maanden geleden
Jammer dat je daar lacherig over doet. De kraamzorg is er om jullie te help ...
Inderdaad. Je bent niet het enige gezin waar ze werken.
9 maanden geleden
Hi! Wij zijn toen tijdens het intake met de kraamzorg consulente in gesprek gegaan over een alternatief voor klossen wegens dat ons bed niet omhoog kan (zware boxspring met een grote opbergruimte eronder) we hebben toen afgesproken met de consulente dat wij een extra matras mogen gebruiken op mijn kant van het bed ipv iets anders zodat ik alsnog op hoogte lig.
9 maanden geleden
Jammer dat je daar lacherig over doet. De kraamzorg is er om jullie te help ...
Oh dat is niet de bedoeling geweest! Ik heb gewoon respect voor de kraamzorg hoor. Ik vroeg me daadwerkelijk af welke taken er worden uitgevoerd voor een ophoging! Verder hebben wij gewoon aan het advies gehouden die ze bij ons hebben aangegeven. Extra matras😅👍 verder is mijn partner er ook om te helpen waar nodig ter ondersteuning. Bedoelde er niets anders mee 🥲
9 maanden geleden
Reactie op BemoedigendeZonsopgang814897
Inderdaad. Je bent niet het enige gezin waar ze werken.
Excuus dat het verkeerd is overgekomen😅
9 maanden geleden
Ik heb een 1 persoons luchtbed aangeschaft en een elektrische pomp. Die kan ik dan vooraf oppompen en makkelijk zelf op het bed plaatsen en van het bed afhalen. Ik heb 3 uur zorg per dag aangevraagd dus kraamzorg doet alleen de controles bij mij en de zorg van de baby. Daarnaast ben ik medis ch en word ik van te voren ingeleid.
9 maanden geleden
Reactie op Cant Wait
Ik heb een 1 persoons luchtbed aangeschaft en een elektrische pomp. Die kan ...
Waarom heb je niet meer uren? Ik hoop juist dat wij de volledige uren kunnen krijgen, bij drukte krijgen wij ook 3 uur per dag, maar hoop op de volledige uren. Zo fijn als ze in huis dan wat extra's doen zoals de was, strijken, stofzuigen/dweilen en uiteraard de wc en badkamer bijhouden en bed verschonen. Voor ons is het de 3de en zou het ook fijn vinden als de meisjes ook wat extra aandacht krijgen door toch een 'vreemde' vrouw in huis gedurende een week